Gå til innhold

[Løst]trenger hjelp til å installere programmer på data med windows 7


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg fikk endelig ordna windows 7 på dataen (oem) men så oppstår det problemer. Jeg har en 62 bits windows 7 og det har ført til at den ikke lar mine drivere og programmer installeres. de følgende er:

- norton antivirus

- skjermkort driver + nvidia

- adobe acrobar reader

- hovedkort driver som har forskjellige drivere (bl.a. lyd driver)

- nero burner.

 

Jeg lurer på om noen vet hvor jeg kan laste ned disse fra internett og så installere der. Jeg trenger det meste av disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du installer W7 på en veldig gammel pc eller noe? Rart at ikke Windows 7 fant drivere til det meste på hovedkoret ditt.

 

Ellers så skal jo så og si alle programmene du listet opp fungerere på en 64bits installasjon uansett om du bruker 32bit eller 64bit versjonene av programmet. 32bits programmer installert på Windows 7 64bit legger seg i en mappe som heter Program Files (x86) (eller Programfiler (x86) om du har norsk W7)

Lenke til kommentar

neida, er helt ny pc. Kjøpte delene for en måned sia. Fant nettop ut at så å si alle cd-ene er laget for windows xp eller noe annet gammelt operativ system + at noen som norton antiviruset er laget for 32 bit men ikke 62 bit (har 62 bit). Så jeg lurer på hvordan det skal gå :/ for jeg vil gjerne ha ting som bedre lyd, norton, acrobat osv.

 

pc - deler:

- windows 7 home premium (oem - 62 bit)

- asus pq5 deluxe - hovedkort

- Intel core 2 duo E8600 - prosessor

- xfx 9800 gtx geforce - skjermkort

- 4gig. ddr2 ram

(regner med at mer info er unødvendig)

Lenke til kommentar
neida, er helt ny pc. Kjøpte delene for en måned sia. Fant nettop ut at så å si alle cd-ene er laget for windows xp eller noe annet gammelt operativ system + at noen som norton antiviruset er laget for 32 bit men ikke 62 bit (har 62 bit). Så jeg lurer på hvordan det skal gå :/ for jeg vil gjerne ha ting som bedre lyd, norton, acrobat osv.

 

pc - deler:

- windows 7 home premium (oem - 62 bit)

- asus pq5 deluxe - hovedkort

- Intel core 2 duo E8600 - prosessor

- xfx 9800 gtx geforce - skjermkort

- 4gig. ddr2 ram

(regner med at mer info er unødvendig)

 

Jeg går ut i fra at du har 64bit da det ikke finnes noe som heter 62bit.

 

Acrobat reader SKAL fungere på W7 64bit uansett hvilken versjon du har. Jeg har testet med både Adobe 8 - 9 og nå installerte jeg versjon 4 bare for å teste og den fungerer den også:

 

adobe4paaw7.jpg

 

Fint om du poster skjermbilder eller info på de feilmeldingene du eventuelt får, for jeg skjønner ikke så mye av at du ikke får installert de programmene.

 

Norton hater jeg av hele mitt hjerte, men det står på sidene deres at de støtter Windows 7:

 

http://store.norton.com/v2.0-img/operation..._n360v3_NO.html

 

Systemkrav

 

Microsoft® Windows® XP (32-biters) med Service Pack 2 eller nyere Home/Professional/Media Center

 

Microsoft® Windows Vista® (32- og 64-biters) Starter/Home Basic/Home Premium/Business/Ultimate

 

Microsoft® Windows 7® (32- og 64-biters) Starter/Home Basic/Home Premium/Professional/Ultimate

 

Klikk her dersom du har en eldre versjon av Windows.

Lenke til kommentar

okey kan inrømme at jeg er ikke så dataflink :p mener 64 bit.

 

Uansett, greide nettop å snike meg inn i noen av cd-ene og røske frem programmer som adobe readet, nvidia (og oppdatere den på skjermkortet) så nu mangler æ bare anti virus og lyd driver / hovedkort driver.

 

Når det gjelder programmer (eller cd-ene) som norton så kommer det på skjermen at "dette produktet krever 32-bits versjonen av windows xp..." og til dets forsvar så er den fra 2007 så på cd-en står det 32-bit windows xp home / pro så jeg får finne en ny norton.

Og Asus driver cd-en sier at den ikke går, men det går ann å lure seg inn i den. Prøvde å innstallere "audio" (lyd) og der ser jeg 64 bit, men ikke for windows 7, men for vista og xp. Så jeg prøver lykken og får "Does not support this operating system: WNT_6.0h_64_MCE"

 

det med lyd driver, hvis noen vet / husker ka lyd driver eller flere drivere til Asus pq5 het så post i vei! kanskje æ får installert det fra nettet.

Endret av minipilsen
Lenke til kommentar

Når det gjelder drivere så kan du ikke installere fra gamle CD plater...funker dårlig.

Du må laste ned de nyeste driverene.

 

Et tips er å gå i enhetsbehandling som du finner under kontrollpanel og Maskinvare og lyd.

 

Da får du opp en liste over all hardware du har på pcen. Er det noe som ikke funker skal du få slike gule utropstegn på siden av dem:

 

w7enhets1.jpg

 

Høyreklikk på den hardwaren du vil oppdatere, velg oppdater driverprogramvare.

 

w7enhets2.jpg

 

Velg så søk automatisk etter driver.....

 

Om den ikke finner noen oppdatert driver der, må du inn på hjemmesidene til hovedkort produsenten din og så lete opp drivere til ditt hovedkort.

Du må da velge enten 64bits Windows 7 drivere om de har det, eller Vista 64bit.

Lenke til kommentar
Siden Windows 7 er helt ny så inneholder den allerede drivere for ganske ny hardware.

Problemet med f.eks XP er at det ikke er lagt inn nye drivere på CD'en på mange år. Man vil som oftest ha hardware som er nyere og dermed må man selv legge inn drivere.

 

Og det problemet får vi nok med Windows 7 om et år, for da vil det finnes en del hardware som er så ny at man trenger drivere. Men på alt frem til nå, så har W7 enten driveren inne, eller så laster den de ned så fort den får nett tilgang.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

- norton antivirus

- skjermkort driver + nvidia

- adobe acrobar reader

- hovedkort driver som har forskjellige drivere (bl.a. lyd driver)

- nero burner.

 

Norton må som med noen andre antivirus og brannmurer velges for 64-bit.

Kjører selv AVG og comodo brannmur på min win7 64-bit uten problem.

 

Skjermkortdriver, det ligger på nvidia siden bare å velge etter hvilket skjermkort du har og hvilket os.

Pass på så du slår av antivirus før innstallasjonen.

 

Adobe reader (acrobat brukes ikke lenger).

Jeg bruker selv pdf xchange viewer som gjør det samme bare bedre på min win7 64-bit.

 

Hovedkort, varierer etter hvilket hovedkort du har.

Jeg har gigabyte, og der kan man kjøre et program som sjekker hovedkort og drivere og kommer opp med hva man kan legge inn eller oppdatere.

Hovedkortet bør vel også være win7 sertifisert for å få drivere til det????

 

Nero burner, vet ikke om du MÅ ha akkurat det?

Jeg bruker burnaware free og det funker uten problem på win7 64-bit.

Lenke til kommentar

Hei

Hadde det samme problemmet da jeg kjøpte Asus PQ5 Deluxe hovedkort og installerte Win 7.

Fikk beskjed om at driver- og prog. cd ikke støttet plattformen.

 

Da må du gå inn på produsentens hjemmeside og laste ned de siste driverne derfra.

Du kan trekke ut noe av programvaren fra cd'en ved å explore den, men det er bare noen få(adobe etc.)

 

Men Win 7 har en meget stor driverdatabase, så det er ikke mange drivere som ikke blir installert med Win 7.

 

Slystr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...