Gå til innhold

Bruke windows 7 upgrade option på annen data

Anbefalte innlegg

Jeg har 2 dataer. Den ene fulgte det med windows 7 upgrade option. Det er en hp. Den var innstallert med windows vista home premium 64 bit. Jeg har benyttet meg av upgrade option og får snart windows 7 i posten. Men jeg lurer på om det er mulig å installere windows 7 på den andre og? Eller følger det med masse hp drivere. Kan jeg kanskje avvinstallere driverene etterpå?

Endret av Mazatuslasagne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknisk sett så kan du bruke den Windows 7 plata på den andre pcen din, og så beholde Vista på den første.

Regner med at platen du får er rett fra Microsoft, men det kan jo hende du får en HP plate, men det ligger neppe mye drivere etc der.

Men som Crabs skriver, du kan bare installere en Windows 7 lisens på en pc om gangen (altså kun en aktiv lisens). Installerer du samme lisens på to pcer bryter du mot betingelsene til Microsoft, og du risikerer at lisensen din blir svartelistet når Microsoft starter WGA programmet på Windows 7.

Lenke til kommentar
ok, takk for hjelpen :)

her er oversettelse:

Renhet Installer Windows 7 med oppgradering Media: The Answer

Jeg var så håper å få bedre nyheter å dele, men med alle de motstridende rapportene og mine egne problemer å teste denne stund på veien, det har vært en uryddig 24 timer. Men etter å holde seg sent i går kveld og arbeide gjennom en del forskjellige scenarier, jeg tror jeg har en (relativt) enkel måte å feilfri installere Windows 7 med oppgradering medier. Det er, burde det være lettere enn den gamle "installer det dobbelt" hack som jeg tidligere dokumentert for Vista (selv om det skal fortsatt fungere i tillegg).

Enkelt sagt er målet her å feilfri installere Windows 7 på en jomfru, ubrukt PC. Du kan starte og kjøre installasjonsprogrammet med oppgradering media for Windows 7, men når man går å aktivere, vil det ikke fungere.

Takk til Kevin Fisher og litt testing har jeg en enkel løsning som gjør arbeid.

Etter utføre feilfri installere, sikre at det ikke er Windows-oppdateringer ventende som ville kreve et system gjenstarte. (Du vil se en oransje skjerme ikon ved siden avslutning i startmenyen hvis dette er tilfelle).

Deretter åpner regedit.exe med Start-meny Søk og naviger til:

HKLM / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Setup / OOBE /

Endre MediaBootInstall fra "1" til "0".

Åpne Start-menyen igjen og type cmd å vise en snarvei til kommandolinje-verktøyet. Høyreklikk denne snarveien og velg "Kjør som administrator." Håndter UAC-melding.

I kommandolinjen skriver du: slmgr / bakside

Deretter trykker du ENTER, lukke kommandolinjen vinduet og gjenstarte. Når Windows 7 gjenstarte, kjøre Aktiver Windows-verktøyet, skriv inn produktnøkkelen og aktivere Windows.

Voila!

Et par merknader her.

Andre har rapportert at bare installere Windows 7 med oppgradering Media og deretter aktivere fungerer. Det absolutt ikke skade å prøve dette, men min gjetning er at det var en versjon av Windows på harddisken som Installasjonsprogrammet har oppdaget, og dermed gjør installasjon og aktivering fungerer.

Jeg har ikke testet dette ennå, men jeg antar Hvis du starter installasjonsprogrammet fra den forrige versjonen av Windows, velger Tilpasset, omstart, og tørk av den tidligere Windows-versjonen under installasjonen, at det vil fungere også.

Og jeg er omtrent positivt at den gamle "installer to" hack fra Vista vil fungere også.

Jeg vil teste alt dette grundig når jeg kommer hjem. Men nå ønsket jeg å skjære gjennom baloney og klipp og lim jobb ute og gi deg noe som virkelig virker.

Igjen, mange takk til Kevin for denne informasjonen.

Utgitt 23 oktober 2009, 09:45 ved pthurrott

Filed under: Windows 7

lykke til

Lenke til kommentar

hehe, morsom oversetting. Er det google sin eller noe?

Ellers var det jo interessant å se at det finnes en "hack" for å slippe å installere W7 to ganger på en ny pc for å aktivere oppgraderingslisensen da.

Synd at jeg ikke har noen oppgraderingslisens jeg kan teste på, men det blir for drøyt å kjøpe en lisens bare for å teste når jeg har flere W7 lisenser enn jeg noen gang vil trenge...bare ikke en oppgraderingslisens.

Lenke til kommentar

Noen her som kan oversette oversettelsen? :p

Bare lurer, er det sikkert det i artikkelen egentlig refererer til samme Windows som trådstarter har? :hmm:

W7 upgrade option som fulgte med Vista maskiner

vs.

W7 upgrade som kjøpes separat rett fra nettebutikk (oppgraderer til Retail)

Disse er jo ikke like når det kommer til installasjon såvidt jeg vet, eller?

Lenke til kommentar
Noen her som kan oversette oversettelsen? :p

Bare lurer, er det sikkert det i artikkelen egentlig refererer til samme Windows som trådstarter har? :hmm:

W7 upgrade option som fulgte med Vista maskiner

vs.

W7 upgrade som kjøpes separat rett fra nettebutikk (oppgraderer til Retail)

Disse er jo ikke like når det kommer til installasjon såvidt jeg vet, eller?

Joda, disse er like. Du skal få en vanlig Windows 7 oppgraderingsplate. Noen selskaper kan vel sende ut en egen W7 versjon med f.eks drivere og programvare, men med Vista var det Microsoft som sendte ut Vista platene på samme opplegg.

Lenke til kommentar

@myhken, ja selve dvd er selvsagt like i innholdet, men lisenstypen er vel forskjellig?

* Kjøpte man Vista OEM m/W7 upgrade Option i sommermånedene, så har man "bare" betalt OS én gang. (clean-install mulig uten å foreta seg div. hack eller krumspring)

* De som kjøpte Vista OEM før den overnevnte ordningen, og som nå bestiller W7 Upgrade fra nettbutikken, (har da betalt for 2 OS) og oppgraderingen gir dem dermed "Retail lisens" dvs. lisens/key kan brukes på annen pc ved en evt. senere anledning. (denne Upgrade Dvd'n derimot, krever (i motsettning til den over) at man har Vista "i bunn" eller Insert underveis, eller slike "hack" etc. som i linken lengre oppe)

Er i allefall slik jeg har forstått det :roll:

Lenke til kommentar
Men er det noen som kan bekrefte at det virker?

Du må innstalere W7 på pc'n som ble levert med upgrade-kupong, dvs. HP maskinen

Det er vel forskjell på at han må det sånn i prinsippet og om han skal følge EULA betingelsene, men den lisensen er ikke koblet opp mot vista lisensen, så det skal funke å installere den på en annen maskin, og eventuelt bruke "hacken" beskrevet over, eller å installere W7 to ganger om man ikke har noe OS fra før av.

Men rent lisensmessig, og skal man være 100% lovlydig, så må den installeres på pcen du har vista...

Om det ikke er slik at HP sender ut sine egne plater som er koblet opp mot HP pcer da? Men regner med at det er MS som sender ut platene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...