Hobbyfotografen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvordan kan man på enklest måte få litt mere smell på fargene? På en lett måte så jeg kan gjøre det på mange bilder. Vet at vi kan bruke action, men jeg vil gjøre det manuelt på et og et bilde, men på en enkel måte. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Automation i photoshop da, ellers veit jeg ikke helt åssen du ska få til det... Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Hvordan kan man på enklest måte få litt mere smell på fargene? På en lett måte så jeg kan gjøre det på mange bilder. Vet at vi kan bruke action, men jeg vil gjøre det manuelt på et og et bilde, men på en enkel måte. Hva med Lightroom? Her kan du justere flere bilder samtidig. Du slipper å ha to kopier av alle bilder om du vil beholde originalen. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Bruk curves-verktøyet i Photoshop og lag deg en fin S-formet kurve. En smule tidkrevende kanskje, men vil tro det er bedre enn kun å bruke "saturation"-verktøyet. Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Bruk curves-verktøyet i Photoshop og lag deg en fin S-formet kurve. En smule tidkrevende kanskje, men vil tro det er bedre enn kun å bruke "saturation"-verktøyet. En s-curve vil vel bare øke kontrasten. Er jo ikke det stådstarter ønsker. Dessuten er det ikke metoten i seg selv, men automatikk det er snakk om. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Sist jeg sjekket så fører en økning i kontrasten til at fargene får litt mere "smell" som trådstarter spør etter. Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Kjør på med metning i et redigeringsprogram, bare ikke overdriv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå