Salt kjeks Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Lykke til med netshop. Har handlet der før, og det gikk greit helt til første reklamasjon. Da ble de ganske kranglete og vanskelige. Ville ikke svare på e-post, på telefon visste de ingenting, men skulle visstnok ringe opp igjen (noe de selvsagt aldri gjorde). Never again. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Ikke begynn med angrerett. Er redd det kan bli vanskelig å få kreditert dette når de har TV-en og du har fått pengene. Selv om det kanskje tar lengre tid å få apparatet ut av huset hvis du avtaler heving på forhånd, tror jeg det er lurere. Burde ikke ta lang tid når det ikke er tvil om hvem som har retten på sin side. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 det er en ting som er lit pussig både i denne saken og i lignede saker (også med andre nettbutikker ). det er at potensielle kunder er ikke i stand til å gi dem så mye med pepper at de er nødt til å skjerpe seg for å beholde kundene. i stedet forsvinner gamle kunder og nye kommer til slik at de likevel overlever Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 (endret) Jeg har sendt mail til Netshop ang heving av kjøp - og vært i kontakt (kun forhørt meg foreløpig - har ikke levert noen offisiell klage) med forbrukerrådet som støtter meg fullt ut, og de var lettere overrasket over det hele. De anbefalte meg også å kontakte forbrukerombudet pga villedende og feilaktig markedsføring. Først ser jeg hva Netshop gjør - setter de seg på bakbena og nekter retur så går jeg videre og sender inn en klage til både forbrukerrådet og forbrukerombudet. Endret 3. november 2009 av KriFos Lenke til kommentar
Salt kjeks Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Du kan veldig gjerne sende klage for villedende markedsføring uansett, slik at de kanskje kan få seg en smekk. Det har nok uansett blitt en del ekstraarbeid for deg. Lenke til kommentar
Eugene Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 Typisk Samsung, min hadde med begge 2 og 3 pinner, de har sikker glmte din, på min 40 tommer LED glemte Samsung å sender med 3 av de 4 HMDI innganger som fungerer ordentlig!!! Ikke kjøp Samsung ... dere som tenker på det. Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Dette var vel strengt tatt ikke samsung, men Netshop som har importert TV fra UK og glemt å bytte kabelen, noe de selv innrømte pr telefon. Kabelen er nemlig fastmontert i TV'n. Hvis du mener samsung har glemt å sende med noe så er det jo mest sannsynlig en mangel på TV'n, og da har du krav på at de retter opp i det. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Samsung er sikkert også interessert i hvilket godt navn Netshop hjelper dem å oppnå med denne praksisen. "Kanskje du får riktig plugg, kanskje ikke. Samsung." Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Samsung er sikkert også interessert i hvilket godt navn Netshop hjelper dem å oppnå med denne praksisen. "Kanskje du får riktig plugg, kanskje ikke. Samsung." Samsung Nordic (TV) og Netshop har ikke noe kontakt eller samarbeid overhode. Netshop "får ikke lov" til å kjøpe tver fra Samsung Nordic (Så det blir norsk tv) fordi de paralellimporterer. De importerer dyre modeller fra Samsung i utlandet, til en billig penge, slik at de kan selge det for en billig penge. Samsung her i norden har ingenting med Netshop å gjøre på tv fronten. Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Latterlig av folk å legge skylden på Samsung. Har dere i det hele tatt peiling på hva paralellimport er og hvordan det fungerer? Kjøpte min 40" LCD Samsung fra Komplett med pixelgaranti og norsk utgave som støtter RiksTV. Da har man alle garantier og man vet hva man får. Kjøper man fra en seriøs selger får man sjeldent problemer. NetShop derimot..... Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Samsung er sikkert også interessert i hvilket godt navn Netshop hjelper dem å oppnå med denne praksisen. "Kanskje du får riktig plugg, kanskje ikke. Samsung." Samsung Nordic (TV) og Netshop har ikke noe kontakt eller samarbeid overhode. Netshop "får ikke lov" til å kjøpe tver fra Samsung Nordic (Så det blir norsk tv) fordi de paralellimporterer. De importerer dyre modeller fra Samsung i utlandet, til en billig penge, slik at de kan selge det for en billig penge. Samsung her i norden har ingenting med Netshop å gjøre på tv fronten. Nei, det var jo nettopp det jeg sa. Dette bidrar til å sverte Samsung. Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Vi kan oppsummere dette med følgende: (Til de som er usikre med netshop, og deres samsung tver) Kjøper du Samsung TV fra Netshop får du en TV som er parallelimportert: "innførsel av produkter via mellomledd som gjerne ikke er i regi av eller med godkjenning fra produsent. Produsenter av internasjonale merkevarer ønsker ofte at deres varer skal distribueres enten av egne datterselskaper i de ulike land, eller av selvstendige importører med enerett til distribusjon i det aktuelle landet. Bakgrunnen er gjerne ønske om kontroll med egen vare og muligheter til å kunne oppnå høyere pris i land hvor inntektsnivå og markedsforhold gir grunnlag for det" Dette betyr at Samsung Nordic sin service og pixelgaranti IKKE er gjeldende, men til gjengjeld kan du spare noen tusenlapper. Det mange da tenker er " Nei, tør ikke kjøpe tv fra netshop, da den ikke er norsk og det ikke er garanti" Dette er helt feil, garantien gjelder etter forbrukerkjøpsloven, og hvis det skjer noe med den må man sende/levere den inn til netshop, slik som alle andre nettbutikker. Hvis det mange døde piksler som forstyrrer bildet, så går jo selvfølgelig dette under garantien. Det med britisk stikkkontakt, er jo selvfølgelig en feil Netshop må ta på sin kappe, men hvis fikser opp i dette er det helt i orden. Konklusjon: Skal du kjøpe Samsung tv og ønsker å spare noen tusenlapper,og ha norsk garanti etter forbrukerkjøpsloven. Kjøp på Netshop. Skal du kjøpe samsung tv og ønsker full Samsung Nordic garanti (Henting av TV ved feil, og full pikselgaranti) kjøp av butikker som selger med modellnavn som slutter på /XEE eller /XEE. Jeg for min del, velger Netshop. Penger spart er penger tjent. Endret 8. november 2009 av sir-alex Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Garanti reguleres ikke etter forbrukerkjøpsloven mer enn at hvis det skal være noen garanti, skal den gi kjøperen rettigheter som går lengre enn loven selv. Vi har lovfestet reklamasjonsrett, som ikke er det samme som garanti. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) Litt usikker på hvorfor du konkluderer med at "døde piksler som forstyrrer bildet" vil dekkes av reklamasjonsretten. EE-bransjen, samt forbrukerrådet, er enige i at ISO 13406-2-standarden er den som skal avgjøre om en skjerm er mangelfull eller ei. Norsk garanti etter forbrukerkjøpsloven er det forøvrig null og niks som heter. Endret 8. november 2009 av Alastor Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 8. november 2009 Forfatter Del Skrevet 8. november 2009 Bl.a. Elkjøp solgte vel den norske versjonen (7050 eller 7070, husker ikke helt) til samme pris som Netshop (15995,-) - så prismessig så var det som sagt ingenting som tydet på at TV'n ikke skulle være "norsk". Flere andre nettsjapper, bl.a. MPX (som i alle fall jeg ser på som en av de mest seriøse), hadde den "norske" versjonen til mindre enn de 15995,- som Netshop tok. Grunnen til at jeg kjøpte fra Netshop og ikke fra en av de andre var jo at de satt ned prisen med 1500kr på Supertirsdag. Et helt ordinært tilbud på under 10% av ordinær pris. Hadde TV'n lagt 2-3 tusen under i "normal" utsalgspris hadde det vært noe annet, da kunne man sagt at jeg burde forventet at det var noe muffins. Netshop reklamerer jo tross alt med modellbetegnelsen "7070" i parentes på TV'n, og på flere andre TV'er skriver de også at "dette er den *samme* TV'n som" (mine stjerner) - noe som faktisk ikke er tilfelle. Dette er jo rett og slett lureri. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Har du klagd til forbrukerombudet da? Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 10. november 2009 Forfatter Del Skrevet 10. november 2009 (endret) Nei jeg har ikke levert inn klage ennå (bare forhørt meg), da jeg ville gi Netshop sjansen til å ordne opp i saken først. Dette er noe de nå ser ut til å gjøre, da jeg har fått mail om at de innrømmer feil, beklager, og sier de skal dekke alt. Veldig bra! Så håper jeg da bare at de på en eller annen måte legger til den ekstra informasjonen i produktbeskrivelsen slik at andre ikke går i samme "fella". 1) Ikke skriv en annen modell i parentes - dette er med på å forvirre, spesielt i kombinasjon med pkt 2 under 2) Ikke skriv at dette er samme TV når det ikke er det - opplagt hvorfor (gjaldt ikke min TV, men gjelder flere andre TV'er) 3) Gi opplysninger om at TV'n ikke er nordisk versjon - dette kan påvirke en del funksjoner på TV, bl.a. widgets (news, youtube, finance) Opplagt er dette ting som vil være med i en kjøpers vurdering om å velge akkurat denne TV'en. At de selvsagt også burde huske på å bytte ut kabler på TV'ene regner jeg med de fikser opp i uansett Endret 10. november 2009 av KriFos Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Denne saken er jo bare latterlig. En bivirkning av dette for de seriøse nettbutikkene er at bl.a. Elkjøp har plukket opp denne informasjonen, og når jeg var på Elkjøp i Sandvika i går kveld og så på Samsung fikk jeg advarsel om å holde meg langt unna nettbutikker som Komplett, Netshop osv (dette til tross for at Komplett selvfølgelig IKKE gråimporterer) for da hadde jeg ikke garanti på Samsung-tven min. En ting er jo at han står sånn å prater til meg som veit bedre og som nå aldri skal handle på Elkjøp igjen, men en annen ting er når han klarer å overbevise andre om dette. Ikke ofte jeg opplever at en nettbutikks gråsonedrift sverter alle nettbutikker under ett! Netshop på sin side har jo vært ute i media og sagt dette ikke er et problem. De skal selv overholde de garantibetingelser Samsung stiller til nordiske modeller, altså 100% pikselgaranti osv. Om dette gjennomføres i praksis tør jeg ikke sette penger på. For meg har Netshop nå sunket ned under "middels seriøs"-streken. Gråimport av dyre forbrukervarer utkledd som nordiske modeller er helt tåpelig. Plutselig er det blitt forbrukernes ansvar å følge opp om de kjøper en Norsk/Nordisk tv i Norge. Hvor mange norske tv-kjøpere er klar over at dette er en aktuell problemstilling tro? Spør dere meg burde Samsung vært ute med en pressemelding og informert om dette (dersom det ikke allerede er gjort?) slik at Netshop fikk passet sitt påskrevet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 problemet her er jo et moment å ta til etterretning når Hardware.no finner Norges billigste nettbutikk. jeg håper at noen får ordnet opp i dette tullet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå