Gå til innhold

Overklokking av AthlonMP vs AthlonXP

b-urn

Anbefalte innlegg

Såvidt jeg har skjønt er en av forskjellene mellom AthlonMP og AthlonXP at XP har låst multiplikatorsetting, mens MP ikke har det.

Jeg er klar over at XP kan "låses opp" ved hjelp av ymse metoder, men dette er noe AMD jobber aktivt mot. Tror jeg leste noe om at de ville plombere kontaktpunktene som kobles sammen, slik at det blir nærmest umulig å låse dem opp. (Tar jeg feil, er dette gjort allerede?)

Er det smart å legge noen kroner ekstra i en MP-prosessor mhp overklokking av prosessoren, eller er det da bedre å satse på en Intel-P4 istedet?

Er overklokking vhja. multiplikator neglisjerbar i forhold til FSB-klokking, tatt i betraktning av at FSB-klokking vil berøre hele systemet og ikke bare CPU?

Noen innspill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

b-urn skrev (2002-01-26 00:53):

Såvidt jeg har skjønt er en av forskjellene mellom AthlonMP og AthlonXP at XP har låst multiplikatorsetting, mens MP ikke har det.

Stemmer! Har også tatt turen inneom en del mere krevende tester, så du er garantert et godt exemplar :smile:

Jeg er klar over at XP kan "låses opp" ved hjelp av ymse metoder, men dette er noe AMD jobber aktivt mot. Tror jeg leste noe om at de ville plombere kontaktpunktene som kobles sammen, slik at det blir nærmest umulig å låse dem opp. (Tar jeg feil, er dette gjort allerede?)

[/qoute]

Det går fint å låse opp alle xp prosessorer, det er bare litt mere jobb i forhold til TB pluss at du må bruke strømledende maling

Quote:

Er det smart å legge noen kroner ekstra i en MP-prosessor mhp overklokking av prosessoren, eller er det da bedre å satse på en Intel-P4 istedet?

De nye P4 prosessorene på 2.0 og 2.2ghz har jo vist seg å være j.... overklokkings bare og knuser dermed all motstand, det er heller ikke så lett å knuse kjerne og svi cpu. Det er mye posetivt med p4 :smile:

Vet ikke hvordan det er å overklokke de billigere p4 prosessorene.

Ville lagt penger på å kjøpe mp isteden for xp, men det er meg :smile: Amd blir mere mekk, med mindre du bestemmer deg for å montere alt en gang å la det være sånn :smile:

Hadde nok kjøpt meg en rask p4 hvis jeg hadde hatt valget før jeg begynte korstoget mitt med døde amd er :smile:

Quote:

Er overklokking vhja. multiplikator neglisjerbar i forhold til FSB-klokking, tatt i betraktning av at FSB-klokking vil berøre hele systemet og ikke bare CPU?

Du kan ikke sammenlinge overklokking av multiplier med fsb! Fsb overklokking gir deg mye bedre ytelse, men det berører hele systemet ja :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...