b-urn Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Såvidt jeg har skjønt er en av forskjellene mellom AthlonMP og AthlonXP at XP har låst multiplikatorsetting, mens MP ikke har det. Jeg er klar over at XP kan "låses opp" ved hjelp av ymse metoder, men dette er noe AMD jobber aktivt mot. Tror jeg leste noe om at de ville plombere kontaktpunktene som kobles sammen, slik at det blir nærmest umulig å låse dem opp. (Tar jeg feil, er dette gjort allerede?) Er det smart å legge noen kroner ekstra i en MP-prosessor mhp overklokking av prosessoren, eller er det da bedre å satse på en Intel-P4 istedet? Er overklokking vhja. multiplikator neglisjerbar i forhold til FSB-klokking, tatt i betraktning av at FSB-klokking vil berøre hele systemet og ikke bare CPU? Noen innspill? Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 funker MP cpuen på hovedkort som står at de støtter athlonxp `? feks msi pro2-ru ?? Lenke til kommentar
blackice Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Quote: b-urn skrev (2002-01-26 00:53):Såvidt jeg har skjønt er en av forskjellene mellom AthlonMP og AthlonXP at XP har låst multiplikatorsetting, mens MP ikke har det. Stemmer! Har også tatt turen inneom en del mere krevende tester, så du er garantert et godt exemplar :smile: Jeg er klar over at XP kan "låses opp" ved hjelp av ymse metoder, men dette er noe AMD jobber aktivt mot. Tror jeg leste noe om at de ville plombere kontaktpunktene som kobles sammen, slik at det blir nærmest umulig å låse dem opp. (Tar jeg feil, er dette gjort allerede?) [/qoute] Det går fint å låse opp alle xp prosessorer, det er bare litt mere jobb i forhold til TB pluss at du må bruke strømledende maling Quote: Er det smart å legge noen kroner ekstra i en MP-prosessor mhp overklokking av prosessoren, eller er det da bedre å satse på en Intel-P4 istedet? De nye P4 prosessorene på 2.0 og 2.2ghz har jo vist seg å være j.... overklokkings bare og knuser dermed all motstand, det er heller ikke så lett å knuse kjerne og svi cpu. Det er mye posetivt med p4 :smile: Vet ikke hvordan det er å overklokke de billigere p4 prosessorene. Ville lagt penger på å kjøpe mp isteden for xp, men det er meg :smile: Amd blir mere mekk, med mindre du bestemmer deg for å montere alt en gang å la det være sånn :smile: Hadde nok kjøpt meg en rask p4 hvis jeg hadde hatt valget før jeg begynte korstoget mitt med døde amd er :smile: Quote: Er overklokking vhja. multiplikator neglisjerbar i forhold til FSB-klokking, tatt i betraktning av at FSB-klokking vil berøre hele systemet og ikke bare CPU? Du kan ikke sammenlinge overklokking av multiplier med fsb! Fsb overklokking gir deg mye bedre ytelse, men det berører hele systemet ja :smile: Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 26. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2002 hmmm, tok meg en tur på komplett.. De nye P4-2.0/P4-2.2 "gis" jo ikke akkurat bort da :wink: Lenke til kommentar
blackice Skrevet 26. januar 2002 Del Skrevet 26. januar 2002 Quote: b-urn skrev (2002-01-26 07:06):hmmm, tok meg en tur på komplett..De nye P4-2.0/P4-2.2 "gis" jo ikke akkurat bort da :wink: Nei de gjør ikke det, så derfor er kansje xp eller mp et bedre valg :smile: Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Hvorfor ikke bare bruke mye penger: 1 stk. serverkort med dual 2 stk. Athlon MP 1 stk vannkjøling med 2 kjøleblokker og peltier x2 1 stk ekstra strømforsyning (AT) Da kan du jo klokke så mye du vil nesten, og den Briefe faktoren du får da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå