Ihasabucket Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 hei, jeg og ca 8 andre venner vil gjerne lane i skolefriminuttene, men siden skolen har sperret nettverket for spill + at det sikkert hadde lagget forferdelig har vi bestemt oss for å skaffe oss eget utstyr. Hva trenger vi? Når jeg og en annen venn skal spille mot hverandre kobler vi bare pc'ene mot hverandre med en nettverskabel, Trenger vi Kun å kjøpe en switch dersom vi skal gjøre det samme, men med flere pc'er? Isåfall, hva slags switch skal jeg kjøpe?, har hørt at det finnes 100mbps og 1gbps switcher, Vi gamer forøvrig Warcraft3, Ageofempires2, Battlefield, Halo og lignende Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Vil tro at en helt vanlig nettverkskabel, ikke splittet eller noe, skal funke. Det funka hvertfall på Xbox 360. Spør i butikken om en helt vanlig nettverkskabel, og spør om det funker til LAN. EDIT: Forresten dette er lettest hvis dere er 2 stykker, hvis dere er fler, må dere kanskje ha en spesiell nettverkskabel. Eller kjøpe fler ... Endret 29. oktober 2009 av JT_NIKO Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) hehe, tror du misforsto. Det funker greit når vi kun er 2 stk, men det er prat om at 8 venner skal spille sammen, spørsmålet er altså: 8 venner skal spille sammen, Hva trenger vi? trenger vi en switch? og isåfall, en 100mbps eller 1gbps switch? Endret 29. oktober 2009 av Ihasabucket Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg gjentar det jeg skrev: EDIT: Forresten dette er lettest hvis dere er 2 stykker, hvis dere er fler, må dere kanskje ha en spesiell nettverkskabel. Eller kjøpe fler ... Som jeg sa spesiell nettverkskabel? Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Kjøp et eget AP, billig og lett og dra med seg. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Antar det er snakk om laptoper her. Da har dere alt utstyr dere trenger såfremt en av maskinene er istand til å opprette et ad-hoc nettverk. Det skal ikke være værre å spille over et ad-hoc nettverk enn ethvert annet trådløst nettverk. Forøvrig; om skolen har stengt for spilling så er det ofte kun kontakt med spillservere på internett de har blokkert. Har dere prøvd å gjøre som dere ellers gjør når dere skal spille lokalt, for så å koble til via ip? Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 har allerede klart å sette op ad-hoc nettverk, funker fett når det er 3-4 stk, men hvis det er flere begynner det å lagge forferdelig. Når det gjelder battlefield2 lagger det på ad-hoc nettverket selv om det kun er 2stk som spiller, skolenettverket er stengt når det gjelder lokal spilling siden de har blokkert enkelte porter som gjør at man ikke kan hoste spill(tror jeg) Det er snakk om laptoper, og jeg vil ha en ikke-trådløs løsning, siden jeg er erfart at det lagger minst. Er ikke da en switch det som vil fungere lettest? hvis alle har med seg en nettverkskabel er det vel bare å plugge inn og sette igang? en switch er vel også helt grei å ha med seg i sekken... Lenke til kommentar
ZeRKoX Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 I teorien er det nok med kun en svitsj, men noen kan ha problemer med å oppdage andre da, siden mskinen kun kommer til å gjette seg til en adresse da en svitsj ikke inneholder DHCP. Kjøp derfor en random svitsj, og sett manuell ip-adresser på maskinene. Dere trenger ikke mer enn 100mbit, så du får nok en svitsj til 2-500 kr.... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 31. oktober 2009 har allerede klart å sette op ad-hoc nettverk, funker fett når det er 3-4 stk, men hvis det er flere begynner det å lagge forferdelig. Det er nok pga laptoppen. Jeg har hostet 16 stk ikke dedicated cod4 server uten at det lagger via laptop ad-hoc. Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 1. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 (endret) I teorien er det nok med kun en svitsj, men noen kan ha problemer med å oppdage andre da, siden mskinen kun kommer til å gjette seg til en adresse da en svitsj ikke inneholder DHCP. Kjøp derfor en random svitsj, og sett manuell ip-adresser på maskinene. Dere trenger ikke mer enn 100mbit, så du får nok en svitsj til 2-500 kr.... http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=319208 denne f,eks? Okey, ja har erfaring med å sette ip adresse så det blir ikke noe problem. Endret 1. november 2009 av Ihasabucket Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 1. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 har allerede klart å sette op ad-hoc nettverk, funker fett når det er 3-4 stk, men hvis det er flere begynner det å lagge forferdelig. Det er nok pga laptoppen. Jeg har hostet 16 stk ikke dedicated cod4 server uten at det lagger via laptop ad-hoc. som sagt funka det fint med warcraft 3 opp til 4 personer men etter det begynte det å lagge. Bf2 lagga selv med 1vs1 <.< Kan hende det er pc'ene, men tror ikke det. Det er helt standard skole pc'er HP compaq 6530b kan hende det er noe vi gjør feil forsåvidt. Brukte dere en av pc'ene som "base" kanskje? Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 1. november 2009 Rapporter Del Skrevet 1. november 2009 hei, jeg og ca 8 andre venner vil gjerne lane i skolefriminuttene, men siden skolen har sperret nettverket for spill + at det sikkert hadde lagget forferdelig har vi bestemt oss for å skaffe oss eget utstyr. Hva trenger vi? Når jeg og en annen venn skal spille mot hverandre kobler vi bare pc'ene mot hverandre med en nettverskabel, Trenger vi Kun å kjøpe en switch dersom vi skal gjøre det samme, men med flere pc'er? Isåfall, hva slags switch skal jeg kjøpe?, har hørt at det finnes 100mbps og 1gbps switcher, Vi gamer forøvrig Warcraft3, Ageofempires2, Battlefield, Halo og lignende visst du går på vgs da skal det ikke lagge. eg kjønner ikke at du ikke klarer og hoste på ageofempire 2 for det har eg gjort tusen ganger men du må connecte med ip ikke på lan det går ikke... og på warcraft laster du bare enkelt og greit ned hamachi og da funker det. usikker på battlefield og halo men fleste spill funker med hamachi Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 2. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. november 2009 hei, jeg og ca 8 andre venner vil gjerne lane i skolefriminuttene, men siden skolen har sperret nettverket for spill + at det sikkert hadde lagget forferdelig har vi bestemt oss for å skaffe oss eget utstyr. Hva trenger vi? Når jeg og en annen venn skal spille mot hverandre kobler vi bare pc'ene mot hverandre med en nettverskabel, Trenger vi Kun å kjøpe en switch dersom vi skal gjøre det samme, men med flere pc'er? Isåfall, hva slags switch skal jeg kjøpe?, har hørt at det finnes 100mbps og 1gbps switcher, Vi gamer forøvrig Warcraft3, Ageofempires2, Battlefield, Halo og lignende visst du går på vgs da skal det ikke lagge. eg kjønner ikke at du ikke klarer og hoste på ageofempire 2 for det har eg gjort tusen ganger men du må connecte med ip ikke på lan det går ikke... og på warcraft laster du bare enkelt og greit ned hamachi og da funker det. usikker på battlefield og halo men fleste spill funker med hamachi Ok skal prøve å koble til med ip denne gangen på aoe2. Men jeg vil forsåvidt ha en switch også i tilfelle det er lan andre steder Holder det med bare en switch?, på komplett sine sider er det ofte bilder av mange switcher som er koblet sammen, men holder det å kun ha 1 switch som alle 8 pc'ene er koblet til, sette manuell ip adresse på alle sammen og lane i vei? Lenke til kommentar
skybertharmp5 Skrevet 3. november 2009 Rapporter Del Skrevet 3. november 2009 hei, jeg og ca 8 andre venner vil gjerne lane i skolefriminuttene, men siden skolen har sperret nettverket for spill + at det sikkert hadde lagget forferdelig har vi bestemt oss for å skaffe oss eget utstyr. Hva trenger vi? Når jeg og en annen venn skal spille mot hverandre kobler vi bare pc'ene mot hverandre med en nettverskabel, Trenger vi Kun å kjøpe en switch dersom vi skal gjøre det samme, men med flere pc'er? Isåfall, hva slags switch skal jeg kjøpe?, har hørt at det finnes 100mbps og 1gbps switcher, Vi gamer forøvrig Warcraft3, Ageofempires2, Battlefield, Halo og lignende visst du går på vgs da skal det ikke lagge. eg kjønner ikke at du ikke klarer og hoste på ageofempire 2 for det har eg gjort tusen ganger men du må connecte med ip ikke på lan det går ikke... og på warcraft laster du bare enkelt og greit ned hamachi og da funker det. usikker på battlefield og halo men fleste spill funker med hamachi Ok skal prøve å koble til med ip denne gangen på aoe2. Men jeg vil forsåvidt ha en switch også i tilfelle det er lan andre steder Holder det med bare en switch?, på komplett sine sider er det ofte bilder av mange switcher som er koblet sammen, men holder det å kun ha 1 switch som alle 8 pc'ene er koblet til, sette manuell ip adresse på alle sammen og lane i vei? ja funker fett det men ruter er bedre visst alle bruker pcer med trådløs da slipper du alt det lednings rotet. kjøp deg en linksys wrt54g hadde det på forgje lan det funket fett Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 4. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 sorry folkens valget falt på en kablet switch eneste spørsmålet som gjennstår er.. for å lane wc3/aoe2/bf2... Trenger man 1gbs switch? eller holder det med 100mbps? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 4. november 2009 Rapporter Del Skrevet 4. november 2009 Det holder med 100mbps. Lenke til kommentar
Akseeel Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 sorry folkens valget falt på en kablet switch eneste spørsmålet som gjennstår er.. for å lane wc3/aoe2/bf2... Trenger man 1gbs switch? eller holder det med 100mbps? du kunne spart deg for mye penger bare ved og sette opp en AD-HOC nettverk på skolen , det gjør vi og det funker fint og spille CS og TM med opptil 25 spillere. vi var 28 spillere en gang og da fikk vi litt høy ping men ellers burde det gå greit. Når det gjelder det at du helst vil ha en egen switch til LAn og sånt , så er det som regel en router hvis du skal til en kompis på et lite lan. eller switcher satt ut på større Lan fra før av så du trenger egentlig ikke en selv sorry folkens valget falt på en kablet switch eneste spørsmålet som gjennstår er.. for å lane wc3/aoe2/bf2... Trenger man 1gbs switch? eller holder det med 100mbps? du kunne spart deg for mye penger bare ved og sette opp en AD-HOC nettverk på skolen , det gjør vi og det funker fint og spille CS og TM med opptil 25 spillere. vi var 28 spillere en gang og da fikk vi litt høy ping men ellers burde det gå greit. Når det gjelder det at du helst vil ha en egen switch til LAn og sånt , så er det som regel en router hvis du skal til en kompis på et lite lan. eller switcher satt ut på større Lan fra før av så du trenger egentlig ikke en selv sorry folkens valget falt på en kablet switch eneste spørsmålet som gjennstår er.. for å lane wc3/aoe2/bf2... Trenger man 1gbs switch? eller holder det med 100mbps? du kunne spart deg for mye penger bare ved og sette opp en AD-HOC nettverk på skolen , det gjør vi og det funker fint og spille CS og TM med opptil 25 spillere. vi var 28 spillere en gang og da fikk vi litt høy ping men ellers burde det gå greit. Når det gjelder det at du helst vil ha en egen switch til LAn og sånt , så er det som regel en router hvis du skal til en kompis på et lite lan. eller switcher satt ut på større Lan fra før av så du trenger egentlig ikke en selv Lenke til kommentar
Wutwut Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Gidder ikke å spamme hele tråden som du gjorde, men hva var vitsen? Lol. Og btw, han sa jo han hadde prøvd Ad-Hoc men det funket bare ordentlig for 3-4 personer. Ingen kommentarer, takk. Lenke til kommentar
Ihasabucket Skrevet 19. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) har tenkt å kjøpe switch neste gang jeg bestiller noe fra komplett. da blir der billigere mtp frakt + oppkrav... ad-hoc lagger som sagt, men siden det er så mange som mener det er en så god løsning kan dere vel fortelle meg hvordan dere har fått så lite lag/delay? Kan nok godt hende det er noe jeg gjør feil jeg har lagt til "et datamaskin til datamaskin nettverk" på min egen bærbar og kalt den for ihasabucketgaming Deretter har jeg satt manuell ip-adresse på alle datamaskinene. ved å gå på egenskaper for internett protokoll TCP/IP Der satt jeg adressene Ip: 192.168.0.X nettverksmaske:255.255.255.0 standard gateway: 192.168.0.2 Hvor X er 1 på min og 3,4,5 osv på de andre maskinene Kan det være det er ip'en det er noe galt med? Endret 19. november 2009 av Ihasabucket Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 Spørsmålet er vel hvor god PC du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå