It's me Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Vel, er jeg heldig eller har jeg blitt lurt? AMD Atlon AXDA1800DUTC3 9377266270148 JIUB 0310WPMW Hvilken smiley passer best til meg nå? , , , :smile: , , Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Det er jo ikke den beste t-bred B steppingen. Men jeg tror kanskje den vil klare 2200Mhz++ Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Det er jo ikke den beste t-bred B steppingen. Men jeg tror kanskje den vil klare 2200Mhz++ Hvilken XP hastighet vil det tilsvare? Skal forøvrig bruke vannkjøling i et Xaser 3 kabinett, så kjølingen er det ingenting å si på iallfall. Lenke til kommentar
Electron Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 det tilsvarer ca xp3200+.. men husk at du ikke har 400mhz bus, så ikke forvent like høye benchmarks! den er vel mer lik xp3000+ men det er jo sjukt det å.. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Betalte 641kr inklusiv porto, så hvis jeg "bare" oppnår XP3000 hastighet så får jeg vel ikke klage så alt for mye. Men det får ikke testet den enda pga at jeg mangler hovedkort og kjøling Waterchill (regner med at det blir ferdigsett) får Digital Impuls inn i starten av neste uke, og så bestiller jeg EPOX 8RDA3+ fra PC utstyr.no Pluss et Xaser 3 kabinett fra Quad.no så kan klokkingen begynne. Poster resultater når jeg har fått satt sammen pc'en og klokket litt. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 det tilsvarer ca xp3200+.. men husk at du ikke har 400mhz bus, så ikke forvent like høye benchmarks! den er vel mer lik xp3000+ men det er jo sjukt det å.. Nei, XP3000+ er basert på en annen kjerne (barton), og kan IKKE oppnås ved OK Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Nei, XP3000+ er basert på en annen kjerne (barton), og kan IKKE oppnås ved OK XP/TPI ratinga skal jo være ett tall for ytelse og det er ikke noe problem å klokke en XP1800+ slik at den yter som en XP3000+ eller bedre. XP/TPI ratinga er tross alt noe alle CPUer kan rates etter, også Intel CPUer da det er noen benchmarks som skal avgjøre hvilken XP rating CPUen skal få. Personlig gir jeg blanke f'en i TPI, det er noe forbaska tull som bare er forvirrende. Hz er det som teller! Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hz har egentli heller ingen ting å si, det er jo den totale ytelsen som er viktigst. Men når man er inne på TPI, hvordan skal man regne den ut? AMD gir jo høyere rate på samme klokkefrekvens ved høyere FSB, så om man har en 2 GHz t-bred er det jo ikke selvsagt at den skal ha xp2400 som rate. Lenke til kommentar
ahdrage Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Det blir jo feil å seia at hz er det som teller.... Den totale ytelsen er jo mye viktigere, det har amd bevist mange ganger Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Nei, XP3000+ er basert på en annen kjerne (barton), og kan IKKE oppnås ved OK XP/TPI ratinga skal jo være ett tall for ytelse og det er ikke noe problem å klokke en XP1800+ slik at den yter som en XP3000+ eller bedre. XP/TPI ratinga er tross alt noe alle CPUer kan rates etter, også Intel CPUer da det er noen benchmarks som skal avgjøre hvilken XP rating CPUen skal få. Personlig gir jeg blanke f'en i TPI, det er noe forbaska tull som bare er forvirrende. Hz er det som teller! Legg frem bevis du gutten min Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hz har egentli heller ingen ting å si, det er jo den totale ytelsen som er viktigst. Enig i at Hz ikke sier hva den totale ytelsen er, men det Hz'en sier det er forståelig hvertfall. Hz betyr svingninger per sekund enkelt og greit. XP ratinga på sin side sier ingenting. Men når man er inne på TPI, hvordan skal man regne den ut? Det lå en veldig fin forklaring på TPI @ http://athlonxp.amd.com/includes/content/w...elNumbering.pdf engang men AMD har fjerna den Men denne sida. viser litt. Legg frem bevis du gutten min bevis på hva? At en T-bred kan få en XP rating på 3000+ ? Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Nei, XP3000+ er basert på en annen kjerne (barton), og kan IKKE oppnås ved OK XP/TPI ratinga skal jo være ett tall for ytelse og det er ikke noe problem å klokke en XP1800+ slik at den yter som en XP3000+ eller bedre. XP/TPI ratinga er tross alt noe alle CPUer kan rates etter, også Intel CPUer da det er noen benchmarks som skal avgjøre hvilken XP rating CPUen skal få. Personlig gir jeg blanke f'en i TPI, det er noe forbaska tull som bare er forvirrende. Hz er det som teller! Jeg er helt uenig. Svinginger per sekund har ikke en dritt å si når man ikke vet hvor mange operasjoner den kan klare per klokkesyklus... og cache har også en del å si. TPI ratingen gir utrykk for ytelse.. noe ikke cache eller klokkefrekvens hverken hver for seg eller sammen kan gi noe intrykk av. Å komme å si at Mhz er det som teller har det aldri vært mer feilaktig å si tror jeg. Om man setter seg litt inn i arkitekturen på de forskjellige CPU´ene så skjønner man fort dette... feks bruken av korte pipelines isteden for lange. Hva med AMD XP Barton, Opteron, Athlon 64.. og for ikke å glemme IBM PowerPC chippene.. ?? Om du tenker deg godt om så skjønner du sikkert at det er "Mhz" som er noe forbaska tull.. for den kan ikke si noe om ytelsen på en prosessor. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Om du tenker deg godt om så skjønner du sikkert at det er "Mhz" som er noe forbaska tull.. for den kan ikke si noe om ytelsen på en prosessor. åjoda, MHz sier noe. Den sier ikke alt, men den sier noe. f.eks kan jeg si deg at at Celeron 2.4GHz yter bedre enn en Celeron 2.3GHz på grunnlag av frekvensen disse to opererer på. men så var det denne XP ratinga da. Hvorfor skal det ikke være mulig å oppnå XP3000+ med en t-bred? Lenke til kommentar
formann Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Om du tenker deg godt om så skjønner du sikkert at det er "Mhz" som er noe forbaska tull.. for den kan ikke si noe om ytelsen på en prosessor. åjoda, MHz sier noe. Den sier ikke alt, men den sier noe. f.eks kan jeg si deg at at Celeron 2.4GHz yter bedre enn en Celeron 2.3GHz på grunnlag av frekvensen disse to opererer på. men så var det denne XP ratinga da. Hvorfor skal det ikke være mulig å oppnå XP3000+ med en t-bred? Siden du nevner celeron.. synes du ikke at det hadde vært mer korrekt å innføre en slags TPI rating på den også? Den yter jo grusomt mye dårligere enn en P4 2,4 feks. Da kunne man også innført TPI rating på den nye P4 3.0 cpu´n også, for den er raskere enn P4 3,06. Jeg synes antall Mhz betyr mindre en det noen gang har gjort. Det er så mye forskjellig at man må sette seg litt inn i arkitekturen for å vite hva som er raskest. Det er helt greit for sånne som oss som har interessen, men for flertallet så tror jeg det er villedende. Ang. XP ratinga så er jeg helt enig. Å klokke en Tbred til XP3000+ ytelse er ikke noe ukjent. Har vel gjort det selv.. pluss litt til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå