schester Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei, er ein Stooooorfan av musikken til Porcupine Tree, Har funne noke lignende musikk som The Pineapple Theif, men regner med det finst meir ute i denne verden. Noken som veit om noke? Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Regner med at du har sjekket ut flere av prosjektene til Steven Wilson? Ellers kan du se om Pure Reason Revolution faller i smak. Lenke til kommentar
someOen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Eit annet genialt band som ofte blir anbefalt til de som liker PT er Oceansize. Eg har ein albumguide her om du er interessert. Absolutt anbefalt. Og Pure Reason Revolution sitt album The Dark Third er heilt fantastisk, og må sjekkes ut. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Dette blir litt vanskelig siden PT er så utrolig allsidig. Stupid Dream og Fear of a Blank Planet er ikke akkurat like. Men jeg tror nok du vil like Pain of Salvation. Prøv albumene Remedy Lane, The Perfect Element og BE. Lenke til kommentar
bögfisk Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) http://www.last.fm/music/Porcupine+Tree/+similar Endret 29. oktober 2009 av bögfisk Lenke til kommentar
mosleth Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Litt stort spørsmål, men her er iallefall nokre av mine favorittalbum innan prog-sjangeren: Spock's Beard - The Light OSI - Blood Transatlantic - Bridge Across Forever Riverside - Out of Myself Steven Wilson - Insurgentes Chroma Key - Dead Air for Radios Dream Theater - Awake Green Carnation - Light of Day, Day of Darkness Lenke til kommentar
Joakim Skurk Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Mye bra som er nevnt her. Vanskelig å finne band som "høres ut som" PT i og med at de tøtsjer så mange sjangere. Her er iallefall noen andre band(som ligner litt på PT på forskjellige måter) jeg liker, som du også muligens kan like: Abigail's Ghost Demians Pineapple Thief After... Tinyfish Nosound Ephrat Blind Ego Andre progfolk bør også sjekke ut dette. Om noe faller bedre i smak enn noe annet, så si ifra, så skal jeg poste mer i samme gata. Og som tidligere nevnt, de andre prosjektene til Steven Wilson: Soloprosjektet hans Blackfield No-Man Lenke til kommentar
schester Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Takker, har masse musikk å høre på frammover Lenke til kommentar
sondre94 Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Takker, har masse musikk å høre på frammover Har du spotify og er en variert musikklytter så bør du søke på 22. Genialt norsk band. Ellers er også Kinski genialt. Ellers så har vel det meste av geniale band allerede blitt nevnt. Viss du vil høre noe som er litt anderledes ifra det du ellers hører på så kan du prøve The Low Frequency In Stereo. Albumet Futuro. Det gir meg frysninger. Alt annet jeg ville ha anbefalt er blitt det allerede. Sånn ellers er Porcupine Tree nesten det perfekte band så du finner ikke mye i samme stil. Lenke til kommentar
Joney Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Mye bra som er nevnt her. Vanskelig å finne band som "høres ut som" PT i og med at de tøtsjer så mange sjangere. Her er iallefall noen andre band(som ligner litt på PT på forskjellige måter) jeg liker, som du også muligens kan like:Abigail's Ghost Demians Pineapple Thief After... Tinyfish Nosound Ephrat Blind Ego Andre progfolk bør også sjekke ut dette. Om noe faller bedre i smak enn noe annet, så si ifra, så skal jeg poste mer i samme gata. Og som tidligere nevnt, de andre prosjektene til Steven Wilson: Soloprosjektet hans Blackfield No-Man ah shit, takkk skal du ha, det flfører d\enne fyllekulla! Lenke til kommentar
blob saget Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Alle burde høre det franske bandet Demians. Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå