walestr Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hei Jeg skal kkoble en PC til i nettet. Har kjøpt kabel og 2stk enkel nettkontakt for plassering kjellerstue og datarom. Hvilken farger skal hvor ... er det så enkelt at samme farge skal samme plass på begge kontakter og så ordner droppkabelen resten?? Noen som har løsning evnt har forsøkt dette? Roger [email protected] Lenke til kommentar
Lch Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Hva er det du tenker på her? Pin-out på RJ-45? Den finner du her: http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm Lenke til kommentar
walestr Skrevet 26. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2003 Takk for opplysninger. Skal prøve! Roger Lenke til kommentar
muffe Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Nå er de kontaktene til biltema noe sære, hvis du venter 30 min. (Til TV2 nyhetene er ferdig) skal jeg beskrive koplingen her. Lenke til kommentar
muffe Skrevet 26. mai 2003 Del Skrevet 26. mai 2003 Skal være slik: - Grønn - Orange - Hvit/Grønn - Hvit/Orange - Blå - Brun - Hvit/Blå - Hvit/Brun - Ikke kabel - Ikke kabel Det nederste "inntaket" i hver "rad" skal det ikke være noe i. Denne koplingen forutsetter at du bruker T-568A standarden til resten av nettverket ditt også. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 27. mai 2003 Del Skrevet 27. mai 2003 Bruk helst ikkje 568A standaren. I norge er det 568B som er mest vanlig (ca 96% av tilfella). Ta å bytt om det orange og det grøne paret i beskrivelsen til muffe Lenke til kommentar
walestr Skrevet 29. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2003 hei igjen jeg fikk ikke disse enkle boksene til biltema til å virke. Jeg satte derimot på en vanlig RJ-45 i hver enda og det gikk greit. prøvde både A og B løsningen , men ingen kontakt..dvs hubben forsto at det var ledning med kontakt igjennom kabel , men ikke mulig å kjøre. noen med forklaring? eller forslag til forklaring. Roger Lenke til kommentar
ahaugla Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Hei, jeg fulgte rådene til Muffe korrigert for at det er 568B standard på min Clas Ohlson kabel. Det funket ikke. Men da jeg tok det opp ned så funket det. Dvs at Muffes "opp" er det som faktisk blir ned når du fester det på veggen. Det gjorde susen. Nå fungerer min kabling i hvert fall Rekkefølge: - Hvit/Grønn - Hvit/Orange - Grønn - Orange - Blå - Brun - Hvit/Blå - Hvit/Brun - Ikke kabel - Ikke kabel Arild Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Om eg ikkje hugsar feil er det vel kun pinne 1, 2, 3 og 6 som blir brukt til eit heimenettverk? Oransj er output og grønn er input. Var vel til Mbit-nettverk du hadde bruk for alle fire parene. Korleis kan det då funke med Kvit/Grønn-Kvit/Oransje-Grønn-Oransje-Blå-Brun? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå