Gå til innhold

Hva er en god tid på 10 km

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 år og har holdt på med fotball siden tidenes morgen. Nå er det slutt på organisert fotball, og jeg har begynt med trening på treningsstudio. Det har selvsagt ført til mer fritid, fleksibel trening med mere. Derfor har jeg nå i det siste tatt meg tid til å løpe 10 km på tredemølle. Første gang (sist søndag) fikk jeg en tid på litt under 52 minutter. Løpte 10 km i dag også, og oppnådde en tid på litt under 48 minutter. Føler også at jeg har mye å gå på.

Det jeg da lurer på er hva som regnes som en god tid på 10 km for en på min alder?

Endret av aunmar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 16 år og har holdt på med fotball siden tidenes morgen. Nå er det slutt på organisert fotball, og jeg har begynt med trening på treningsstudio. Det har selvsagt ført til mer fritid, fleksibel trening med mere. Derfor har jeg nå i det siste tatt meg tid til å løpe 10 km på tredemølle. Første gang (sist søndag) fikk jeg en tid på litt under 52 minutter. Løpte 10 km i dag også, og oppnådde en tid på litt under 48 minutter. Føler også at jeg har mye å gå på.

Det jeg da lurer på er hva som regnes som en god tid på 10 km for en på min alder?

48min på 10km er en bra tid. Etterhvert som du løper distansen oftere vil du lære deg å disponere styrken din bedre, og du vil bare bli raskere og raskere.

De beste av de beste kommer under 30min, men tror ikke du bør ha det som mål. Kommer du deg under 40min bør du være mer enn fornøyd.

Lenke til kommentar

Norgesrekorder:

12-13 år - 36.17

14-15 år - 32.45

16-17 år - 29.55

Nå krever slike tider 10 økter i uka over flere år, men vil si at du må under 40 for at jeg vil kalle det for en ok tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...