Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dating - undervurdert i Norge?

Anbefalte innlegg

Hvordan skal folk kunne møte hverandre da? Utvalget blir ganske snevert hvis man kun skal forholde seg til vennekretsen. Og det er ikke alle som er så gira på å snakke med fremmedfolk på internett..

Pleier du å ta intiativ til å avtale et møte med folk du ikke kjenner? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan skal folk kunne møte hverandre da? Utvalget blir ganske snevert hvis man kun skal forholde seg til vennekretsen. Og det er ikke alle som er så gira på å snakke med fremmedfolk på internett..

Har vel ikke sagt at man skal kun forholde seg til vennekretsen? Jeg har mange venner jeg, gjennom studier, politikken, idrett osv.

Omgangskretsen da, du forholder deg likefullt kun til folk du kjenner fra før av. Og tro meg, det begrenser jo utvalget noe enormt. Selv jobber jeg kun med mannlige ansatte f.eks.

Er ganske vanskelig å treffe noen nye viss man har som krav at man må kjenne personen før man kan treffes på en date.

Endret av phax
Lenke til kommentar

Har vel ikke sagt at man skal kun forholde seg til vennekretsen? Jeg har mange venner jeg, gjennom studier, politikken, idrett osv.

Omgangskretsen da, du forholder deg likefullt kun til folk du kjenner fra før av. Og tro meg, det begrenser jo utvalget noe enormt. Selv jobber jeg kun med mannlige ansatte f.eks.

Er ganske vanskelig å treffe noen nye viss man har som krav at man må kjenne personen før man kan treffes på en date.

Omgangskretsen? Nei, de fleste jeg møter gjennom politikken og studiene kjenner jeg faktisk ikke fra før av, da jeg har flyttet omtrent 30 mil bort fra både familie og venner grunnet studier. Så i høst har jeg vært nødt til å gjøre alt på nytt, dvs å skaffe venner - og de enkleste og mest effektive arenaene å gjøre dette på er gjennom jobb, studier og politikk.

Og begrenset? Bare fordi jeg ikke ber ut folk jeg møter når de sitter på kassa på Rimi? Nei, ikke spesielt. Jeg møter nye folk hver eneste dag jeg, hadde blitt slitsomt om jeg skulle brydd meg om alle på gata jeg ikke kjente i tillegg.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Må si jeg blir litt forvirret over hvor du står her.. du sier at du møter nye mennesker daglig, men samtidig sier du at du må kjenne en person litt før du kan dra på date? hva om en av disse nye menneskene du møter ber deg på date. Det er jo en person du ikke kjenner?

Lenke til kommentar
Pleier du å ta intiativ til å avtale et møte med folk du ikke kjenner? :)

Ja? Hvis jeg møter ei jente jeg finner interessant så har jeg jo lyst å møte henne igjen.

Har du alltid gjort det, eller er det noe som det har blitt mere av med årene?

Lenke til kommentar

Nei det er noe som har kommet mer ettersom jeg har blitt eldre og den naturlige omgangskretsen har blitt mindre. Treffer ikke x-antall jenter på min egen alder gjennom skolen lengre, det er færre fester og sosiale aktiviteter, arbeidsplassen er håpløs og driver ikke med noen idretter lengre. Da må man bare ta litt mer initiativ og være mer kontaktsøkende. :)

Endret av phax
Lenke til kommentar
Nei det er noe som har kommet mer ettersom jeg har blitt eldre og den naturlige omgangskretsen har blitt mindre. Treffer ikke x-antall jenter på min egen alder gjennom skolen lengre, det er færre fester og sosiale aktiviteter, arbeidsplassen er håpløs og driver ikke med noen idretter lengre. Da må man bare ta litt mer initiativ og være mer kontaktsøkende. :)

Godt poeng. Det har jeg ikke tenkt på før.

Lenke til kommentar
Må si jeg blir litt forvirret over hvor du står her.. du sier at du møter nye mennesker daglig, men samtidig sier du at du må kjenne en person litt før du kan dra på date? hva om en av disse nye menneskene du møter ber deg på date. Det er jo en person du ikke kjenner?

Ja, det må jeg, hva er vanskelig å forstå med det? Jeg møter nye mennesker daglig gjennom jobb, skole og andre aktiviteter. Disse kommer jeg tilfeldig i kontakt med fordi det er et eller annet som fungerer som et slags bindeledd. Her forleden dag ble jeg kjent med ei jente gjennom studiet fordi vi meldte oss på samme seminar. Tilfeldig kom vi i kontakt grunnet noe som hadde med forelesningen å gjøre. Gjennom slik kontakt blir jeg kjent med nye mennesker litt etter litt. Når man har blitt litt kjent og vet "hvor man står" ift f. eks interesser, holdninger, studier osv, så kan det godt hende at vi tar oss en kaffe (eller noe annet i mitt tilfelle) i kantina.

Så ergo, da blir det ikke til at nye vilt fremmede mennesker ber meg på date, for jeg kjenner dem litt fra før. Og hadde det vært en gutt med romantiske interesser (hvis jeg skal si det slik), så hadde jeg takket pent nei uansett.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Ja da har du jo hatt flaks som har funnet noen, ettersom du stoler helt og holdent på tilfeldighetene. Møter du en gutt du synes virker kjempeinteressant så må du jo bare håpe at du møter han igjen og igjen helt til dere kjenner hverandre godt nok til å kunne bli bedre kjent. :wee:

Lenke til kommentar
Ja da har du jo hatt flaks som har funnet noen, ettersom du stoler helt og holdent på tilfeldighetene. Møter du en gutt du synes virker kjempeinteressant så må du jo bare håpe at du møter han igjen og igjen helt til dere kjenner hverandre godt nok til å kunne bli bedre kjent. :wee:

Nei, det vil jeg ikke si, eller jo, det blir vel alltid en tilfeldighet sånn sett, men jeg møtte han på nett - vi ble godt kjent, snakket sammen i mange år og datet når tiden føltes riktig. :)

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Alle er ikke som yvonne, har hatt flere dates der jeg har møtt jenter i matbutikken på gata eller kjøpesenter og det har godt veldig bra 80% av gangene. Som regel så blir det og bare ta en kaffe eller gå litt rundt i byen.

Har snakket med flere jenter som sier de aldri ville ha gått på date med en fremmed slik som yvonne men jeg lover deg hvis riktig person hadde sjekket opp disse jentene så hadde de garantert blitt med.

Lenke til kommentar
Alle er ikke som yvonne, har hatt flere dates der jeg har møtt jenter i matbutikken på gata eller kjøpesenter og det har godt veldig bra 80% av gangene. Som regel så blir det og bare ta en kaffe eller gå litt rundt i byen.

Har snakket med flere jenter som sier de aldri ville ha gått på date med en fremmed slik som yvonne men jeg lover deg hvis riktig person hadde sjekket opp disse jentene så hadde de garantert blitt med.

Og hvordan kan være sikker på at det er riktig person når man ikke kjenner mennesket overhodet?

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...