ocvmelbye Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei! Jeg har nå jobbet som sjåfør uten kontrakt i snart to mnd. For noen uker siden spurte jeg om fri mandag 26.10.09, noe som gikk greit. Denne mandagen fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne ta fri hele uken og komme tilbake neste uke. Dette lurer jeg på om er i strid med loven? Kan en arbeidsgiver bare tvinge en ansatt (uten kontrakt) til å ta fri, uten betaling? Nå er jeg i en slik jobb der jeg skriver timelister selv, så skal jeg bare skrive full dag eller? Vanligvis jobber jeg fra 0700-1100, kan jeg fortsatt skrive full dag på disse dagene òg? Takk for svar Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så lenge du ikke har noen kontrakt står dem fritt til å gjøre som dem vil så lenge det ikke strider mot Norsk lov. Har dog ikke hørt om noen som har klaget over å få ferie, men deg om det. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Så lenge du ikke har noen avtale om fast jobb ligger du vel dårlig ann. Arbeidsgiver vil f.eks hevde at du er ringehjelp eller har en stilling som gjør at du brukes ved behov. Fint for arbeidsgiver da han slipper å betale for deg nå han ikke har bruk for deg. Så lenge du ikke har kontrakt er det jo ingen som vet om du er ansatt i 100% eller 10% stilling etc. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Uten kontrakt? Sosial dumping nok engang høres det ut for. Snart får man vel ikke jobb om man ikke selger seg for knapper og glansbilder. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Arbeidsavtalen eksisterer, uavhengig av om den er nedtegnet på papir eller ikke. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ingen kontrakt, ingen rettigheter. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ingen kontrakt, ingen rettigheter.Tull. Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ingen kontrakt, ingen rettigheter.Tull. Ja, det er tull. Men noen som vet hvilke rettigheter jeg har? Per definisjon er jeg vel fast ansatt der, siden jeg ikke er noen tilkallingsvakt o.l. Jeg har jo fått beskjed om å møte opp hver dag kl 0700. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå