Bjarnemann Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Heisann Grunnet idretten jeg holder på med må jeg ned ganske så nøyaktig 4 kilo på 2 uker, fra og med i dag. Jeg har prøvd å slanke meg selv i lengre tid nå, men den lille kunnskapen jeg har hatt om emnet (spis sunt, tren mer) har altså ikke gitt de resultatene jeg ønsket. Jeg veide over 75 når jeg startet for et par uker siden, og nå veier jeg snaut 73. Om de 2 ukene, så må jeg veie 69 kilo, og jeg er redd jeg ikke vil klare det med det opplegget jeg kjører nå. Er det noen her inne som sitter på noen gode råd eller metoder som kan hjelpe meg litt på vei? Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ja. Dette er enkelt, og like fullt vanskelig: Du er nødt til å finne ut hvor mange kcal det er i 4 kg fett/muskler, for så å gå med et like høyt kaloriunderskudd. Du er nødt til å finne ut hva du har som hvileforbrenning, for så å legge til det du forbrenner når du trener. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Du kan jo se litt på PSMF. Finner en del artikler hvis du googler det. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Takk for svar 1 kg fett inneholder visstnok 7-9k kalorier.. Dvs at jeg må gå med 36k kalorier i underskudd på 14 dager, eller ca 2500 daglig. Ifølge iform.no forbrenner jeg i overkant av 3800 kcal i døgnet. Så, om regnestykket mitt stemmer så skal jeg altså spise tilsvarende ~1300 kcal daglig, mens jeg fortsatt opprettholder mitt nåværende aktivitetsnivå (som allerede er så høyt at jeg sliter med restitueringen)? I tillegg vil vel grunnforbrenningen min gå ned en del hakk, om jeg starter å spise så lite? Så må jeg spise enda mindre, eller trene ennå mer for å klare målet. Eller? Angående PSMF så skal jeg se litt mer på det, virker bra det lille jeg har fått lest. Noen her som har erfaringer angående PSMF, og føler for å dele? Edit: Jeg ser at det kan bli vanskelig å få i seg så mye proteinrik mat som en PSMF-diett krever, da jeg fortsatt bor hjemme, og stort sett lever på familiens kosthold. Dette, og størrelsen på min lommebok gjør det ikke særlig lett å spise feks kyllingfileter til frokost. Å bruke proteintilskudd istedenfor all denne maten med høykvalitets protein, mens man går over til å spise omtrent bare grønnsaker i tillegg, kan det være et godt alternativ? Endret 29. oktober 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
Madeo Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Takk for svar 1 kg fett inneholder visstnok 7-9k kalorier.. Dvs at jeg må gå med 36k kalorier i underskudd på 14 dager, eller ca 2500 daglig. Ifølge iform.no forbrenner jeg i overkant av 3800 kcal i døgnet. Så, om regnestykket mitt stemmer så skal jeg altså spise tilsvarende ~1300 kcal daglig, mens jeg fortsatt opprettholder mitt nåværende aktivitetsnivå (som allerede er så høyt at jeg sliter med restitueringen)? I tillegg vil vel grunnforbrenningen min gå ned en del hakk, om jeg starter å spise så lite? Så må jeg spise enda mindre, eller trene ennå mer for å klare målet. Eller? Du vil nok senke grunnforbrenningen din, føle deg slapp og ille til mote. Dette er ingen sunn og varig måte å gå ned i vekt på! men: Ved å ikke spise en dag før veinga, og ikke drikke noe heller, kan du dra unna 1-2 kg. Dette er dog ikke anbefalt mtp helsa!!! angående aktivitet: soden dette er på kort sikt, hold deg til svært energikrevende aktivitet. (mao løpe, sykle) og hold deg unna styrketrening. (husk at vi snakker om kort sikt) PS: dette er ikke en anbefalt måte å gå ned i vekt på. et kaloriunderskudd på 500 kcal er bedre, 2500 vil få deg til å føle deg mindre bra. Men, må man så må man. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Edit: Jeg ser at det kan bli vanskelig å få i seg så mye proteinrik mat som en PSMF-diett krever, da jeg fortsatt bor hjemme, og stort sett lever på familiens kosthold. Dette, og størrelsen på min lommebok gjør det ikke særlig lett å spise feks kyllingfileter til frokost. Å bruke proteintilskudd istedenfor all denne maten med høykvalitets protein, mens man går over til å spise omtrent bare grønnsaker i tillegg, kan det være et godt alternativ? Skal vel i prinsippet være like greit å bruke proteinshakes og masse kalorifattige grønnsaker. Har ikke prøvd PSMF selv, men har sett mange logger på ulike forum som tilsier at det skal funke ganske greit for å gå ned mye på kort tid og samtidig beholde mest mulig muskelmasse. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Takker for svar folkens! Oppsummert, så gjør jeg da følgende (?): Går over til å spise utelukkende grønnsaker (kanskje en banan i forbindelse med trening), gafler i meg det lille jeg kommer over av kylling og fisk, putter i meg noe egg, prøver meg på tunfisk, fyller på med proteinshakes (både for å få i meg nok proteiner, men også som erstatning for annen mat), og sørger for at jeg med det hele får i meg ca 2.5g proteiner per kilo med kroppsvekt. Og balanserer det hele til å ligge på +/- 1300 kcal daglig. I tillegg fortsetter jeg å trene som en gal PS: Foran lange treningsøkter, snaut 4 timer med høy slitefaktor (jogging, trening med kroppsvekt og boksing), er det greit med et knekkebrød eller to da for å få i seg litt karbos? Endret 29. oktober 2009 av Bjarnemann Lenke til kommentar
HValder Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Dårleg opplegg å bare spise grønnsaker, for det første er det kjedelig (med mindre du er ein guru på å tilberede grønnsaker), for det andre er det mykje godt å få i seg frå kjøt, fisk og fugl. Spesielt fisk innholder bla. essensielle feittsyrer, spiser du lite fisk bør du gå til innkjøp av f.eks tran, selolje e.l. Skulle eg slanka meg no, utan å tenke på muskeltap, så hadde eg gått for å ete mykje mat med høgt protein-innhald, mager fisk som sei f.eks. Mager kjøt/fisk/fugl er veldig mettande, samtidig som det inneheld lite fett. Proteinshake er forøvrig elendig som måltidserstattar sidan du ikkje vil få i deg alle dei næringsstoffa du treng. Gainer er ein del betre, men du manglar framleis mykje. Edit: Knekkebrød er verdilaust før trening, det tar år og dag før kroppen får utnytta det lille av næring som er i dei. Ta deg heller ein banan eller to. Endret 30. oktober 2009 av HValder Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Da har jeg prøvd meg på den berømte PSMF, og jeg må bare si HOLY CRAP! Siden fredag morgen har jeg prøvd så godt jeg kan å leve etter denne dietten. Jeg har fått i meg mye proteiner gjennom 2-3 proteinshakes daglig, relativt magert kjøtt (biff)og kjøttpålegg. I tillegg har jeg spist flust med grønnsaker, og ellers lite annet. Jeg har skeia ut med 3 stk pizza, og et parr ruter melkesjokolade og litt nøtter totalt sett, i tillegg til at jeg ikke har fått trent en døyt. Tross dette, så har jeg gått ned 3 kg, kun over helga! Satan.. Lenke til kommentar
Foror Skrevet 7. november 2009 Del Skrevet 7. november 2009 (endret) Oppdateringer på hvordan dietten fungerer?^^ Endret 7. november 2009 av Foror Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 7. november 2009 Forfatter Del Skrevet 7. november 2009 Selv om fett/salt/søt-suget til tider er ulevelig går dietten veldig bra Jeg raser ikke like mye ned i vekt som i starten, men jeg har gått ned en kilo til siden fredag for en uke siden. Da har jeg i tillegg skeia ut med bittelitt potetgull, en baconpølse og litt peanøtter. I tillegg til at jeg har hatt to runder på vekterommet. Jeg kjenner meg ikke noe svakere enn før heller, og løfter akkurat like tungt og langt som før. Og jeg har minst like mye energi i hverdagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå