Gå til innhold

- Alt om Wii 2 lekket (Troverdige rykter?)

LucarioX

Anbefalte innlegg

Kan få Blu-ray og full HD - Kommer kanskje i 2010.

En Nintendo-representant fra Frankrike kan ha avslørt Nintendos topphemmelige prosjekt.

Får HD og Blu-ray

Nintendo har ikke sagt noe som helst om en oppfølger til megasuksessen Wii, men nå kan det se ut Nintendo har kommet ganske langt. En person i markedsføringsavdelingen til Nintendo Frankrike har lekket det som kan være spesifikasjonene til Wii 2.

Maskinen skal ifølge denne personen komme på markedet i tredje kvartal 2010 og kommer til å være utstyrt med en Blu-ray-leser blant annet for å hindre piratkopiering. Det er i dag svært lett for fildelere å laste ned og installere piratspill på maskinen.

Her er alle ryktene

Her er alle ryktene:

* Får Blu-ray som i tillegg til å levere mye plass også har som mål å eliminere piratkopiering

* 1080p og alle oppløsninger lavere enn dette blir støttet i spill og film

* Maskinen skal etter ryktene lanseres i tredje kvartal 2010

* Maskinen skal lanseres i alle land samtidig

* Nintendo vil starte en kampanje der du kan levere inn din gamle Wii for å få den nye billigere

Ifølge personen hos Nintendo Frankrike skal selskapet starte en gigantisk markedsføringskampanje av konsollen en måned før lanseringen i 2010.

Flere detaljer rundt maskinvaren skal ifølge MaxConsole fortsette å komme i tiden som kommer. Det er nettsiden logic-Sunrise.com tipseren kommer fra og han omtales som pålitelig.

Kilde:

MaxConsole

http://www.itavisen.no/827162/alt-om-wii-2-lekket

Høres jo ikke så langt fra troverdig ut, dette her? At Nintendo til slutt uansett må hoppe på HD-bølgen er det vel få som er i tvil om? Hvorfor ikke da slenge inn en Bluray spiller i samme slengen? Eneste jeg stusser litt på, er lanseringen. 2010 høres jo veldig tidlig ut, hvertfall med tanke på hva Sony og MS har sagt om sine konsoller og hva gjelder lansering av neste genereasjon. Prøver Nintendo å komme konkurrentene i forkjøp?

:)

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har fått DS, DS Lite, DSi og snart DS XL, så det forundrer meg ikke om de oppgraderer Wii'en også. Det har vært snakk om Wii HD veldig lenge, så alt dette "bekrefter" er at de også slenger på blue-ray og støtter bedre grafikk. Om disse ryktene stemmer vil jeg tippe vi snakker om en oppgradert Wii, ikke Wii 2.

Lenke til kommentar
Det hjelper jo pokker så lite når spillene ikke er i HD. Du kjøper ikke en SPILLkonsoll primært for å se film.

Det gjorde jeg med PS3 :p

Ontopic: Høres litt usannsynlig ut. Men man skal aldri si aldri. Piratkopiering er vel ett stort problem. Iallefall det jeg har sett blandt bekjente som har Wii.

Lenke til kommentar
Prøver Nintendo å komme konkurrentene i forkjøp?

Nei. Ved oppgradering til det overnevnte vil Nintendo endelig komme seg til det teknologiske nivået hvor Xbox og PS allerede befinner seg. Dernest blir spørsmålet om ikke Nintendo for lengst har skjøvet hardcore-gamerne, de som bryr seg mest om hd, bluray, etc., fra seg ved å ha tatt den familivennlige veien med Nintendo Wii.

Lenke til kommentar
Og hvorfor tror du ikke det? :ermm:

Fordi de ikke har annonsert det. Intet på verken E3, TGS eller den der tyske messa. De vil neppe lansere en maskin uten å gå via en av de der, og ettersom de alle er relativert sent på året vil det isåfall bety av Wii 2/HD dukker opp bare et par måneder etter annonsering. Det høres ikke troverdig ut.

Om konsollen derimot annonseres i 2010 blir jeg ikke overrasket, men har ingen tro på lansering før 2011. Jeg kan sikkert ete en pose med lime om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...