Gå til innhold

Programmer starter ikke de 3-4 første gangene.

Anbefalte innlegg

Jeg har skaffet meg windows 7 lovlig.

Men har et problem, når jeg starter opp dataen min, og jeg skal åpne f.eks. Firefox og Spotify. Da starter ikke programmene, men når jeg åpner task manager, så ligger Firefox og Spotify der og surrer og går. Men etter noen forsøk så starter programmene slik de skal.

Noen som har noen peiling på hva som kan være galt?

Jeg har nylig kjøpt meg en trådløst nettverk adapter av typen D-link DWA-160, og har hatt noen problemer med den, kan det være noen sammenheng? Har ikke alltid vært slik som dette, begynnte i tiden etter at jeg installerte den driveren til den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon av Firefox og hvilken Windows 7 versjon har du?

Jeg bruker Firefox både på W7 Pro, W7 Home Premium og W7 Ultimate, mikset 32bit og 64bit og har ikke opplevd det problemet.

Dukker problemet opp etter restart av pc også?

Og hvor mye RAM har du på pcen, og eventuelt hvor mye er brukt før du starter de programmene du ønsker?

Trykk CTRL + ALT + DEL(ETE)

Og gå inn på ytelse, så skal du få opp noe slikt.

w7cpu1.jpg

Lenke til kommentar

Har W7 Pro og Firefox 3.0. Men det virker som det skjer med alle programmer. Har 4 gb ram, har allerede sjekket prosess og minne bruk, tingen er det at den øker ikke noe særlig når det skjer. Jeg sjekket på "prosesser" og der ligger de på ca 60 K i minnebruk. Veldig rart, det dukker fortsatt opp etter restart.

Lenke til kommentar

Høres veldig merkelig ut.

Har du søkt noe på nett etter samme feil? Jeg har ikke opplevd det i alle fall.

Men bruker Firefox 3.5 på mine pcer da. Men har jo selvsagt mange andre programmer, og de fungerer jo også normalt.

32bit eller 64bit Windows 7 Pro da?

Lenke til kommentar

Ha du prøvd å avinstallere f.eks Firefox, restarte pcen, sjekke prosessene for å se om den fortsatt står der eller ikke, og så installere Firefox på nytt, ny restart for å så sjekke igjen.

Og så prøve å starte programmet. Det der så veldig mystisk ut.

Lenke til kommentar
Men jeg tror ikke det er Firefox som gjør det. For det gjelder nesten alle programmer som jeg har installert. Vet ikke om det gjelder programmer som følger med W7.

Da høres det nesten ut som om du har fått inn noe rart på pcen din. Jeg ville nok installert Windows 7 på nytt, og vært sikker på at ingen av programmene du installere (eller spill for den saks skyld) inneholder virus eller lignende.

Det er jo helt tydelig at det er noe "alvorlig" feil på installasjonen din.

Lenke til kommentar

Har scannet pc'en, ikke funnet noe mistenkelig, er ganske ny installasjon av W7. Jeg har tenkt på formatering, men jeg syntes det er rart at det kom etter at jeg installerte driveren til D-link adapteren. Det kan vel ikke være den driveren som foråsaker dette tullet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...