Howard Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 LG og Samsung viser frem gjennomsiktige OLED-skjermer på den pågående FPD-messen. Les mer Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 klar for å se på film og game i sierraen nå ja Lenke til kommentar
sluggr Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Gleder meg til å få skikkelig HUD i bilen - tilsvarende det jagerfly pilotene har i flyene Eller ja, kanskje noe litt mer diskret... Endret 29. oktober 2009 av sluggr Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 eller mer ekstremt Lenke til kommentar
Nazgarot Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ser for meg en revolusjon i sikteoptikk og nightvision utstyr. Briller med oled skjerm som legger siktedata og nigt/heat vision over det du faktisk ser... Skytespill modellen kan bli virkelighet. Lenke til kommentar
nhj70 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Eller kirurgi!! Trække en skærm henover patienten og bruge scanning til at genere realtime billede mens kan opererer med kikkert eller laser. Kanon Lenke til kommentar
Rainmaker91 Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 ser for meg en frontrute i en bil med gjennomsiktig oled skjerm med touch mulighet. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Trykk på venstre del av vinduet for å gå venstre og trykk på høyre for å gå høyre? Men jeg kan faktisk se for meg gjennomsiktige (touch?) OLED skjermer over sikkerhetsglass i butikker, vil du ha mer info om produktet, klikk her Lenke til kommentar
rolfn Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Hm, de skal demonstrere en skjerm, og velger å bruke en film med ei dame som tøyer ut... La meg gjette; det er stort sett bare menn på slike konferanser? Lenke til kommentar
Stefski Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ser for meg denne som frontrute i bilen... nå ser du veien.. <BSOD>... nå gjør du ikke! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ser for meg denne som frontrute i bilen... nå ser du veien.. <BSOD>... nå gjør du ikke! Eller kjøre noe annet enn windows? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 nå funker HUD i fly ved at en prosjekterer grafikken opp i en glassplate satt på 45 grader eller deromkring, så det samme ville være mulig i dagens biler uten å måtte bytte vindu eller lignende. men mens ett jagerfly har en god del ting å fortelle piloten, så har en bil fint lite å fortelle som ett glimt ned ikke kan fortelle en. derimot vil jeg se dette brukt i briller og lignende, hvem trenger AR i form av kamera, når en kan gjøre det samme bare med ett kompass og litt datakraft? greit nok, en kan montere ett kamera i samme retning, slik at systemet har en viss anelse hva en ser på, men en vil ikke lengre miste dybdefokus slik en gjør i dag om en dekker øynene med matchende skjermer. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) tja, hastighet, turtall, gir, posisjon, kurs, oljetrykk, oljetemp, vanntemp, ladetrykk, af ratio, eksostemp, volt, varsler, trafikk-info, radio-cd spiller, A/C osv osv. Er mange ting jeg kunne tenke meg å ha på ruta ( ikke nødvendigvis lista over samtidig, men f.eks å kunne velge mellom presets avhengig av hva du ønsker hadde vært veldig praktisk) fordelen med å ha det her er jo at du slipper å ta øya fra veien Endret 29. oktober 2009 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
AmiloD Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Det finnes allerede en del biler som bruker HUD på front ruta. Corvette husker jeg gjør dette, var det kanskje nye M3 eller GT-R også. Der bruker de en projektor på toppen av dashboard som reflekteres i vinduet. Ganske enkel og greit. Tror ikke 30% er nok sikt for å kunne kjøre bil med Små elektronikk (mobiler/mp3) derimot kan bli muligens hoved satsingsområdet. Hehe kunne egentlig tenkt med en sånn erstatte hele vinduglasset i rommet mitt.. Da kunne velge hva slags utsikt skal vinduet ha.. Men trengs strengt tatt ikke være gjennomsiktig da Lenke til kommentar
AmiloD Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Her er et par eksempler på eksisterende standard HUD: http://www2.dupont.com/Automotive/en_US/as...050606_high.jpg http://www.automedia.com/2009-New-Car-Buye...sUp_Display.jpg http://www.bmwheaven.com/images/stories/im.../m5_e60_hud.jpg http://img185.imageshack.us/img185/2808/hud2.jpg Og da finns det billigere, dårligere alternativer som kan brukes med alle biler: http://indianautosblog.com/wp-content/uplo...play_gadget.jpg Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 På ruta til rommet mitt kunne jeg tenkt meg en temperaturmåler, vindretning, vindhastighet, luftfuktighet, you name it bare fordi det går an Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Kan godt tenke meg å få høyde og fart i visiret mitt når jeg hopper fallskjerm. Høyde av åpenbare årsaker, fart fordi man lettere kan justere farten i forhold til andre, spesielt i formasjonshopping ettersom det er langt til nærmeste referansepunkt. Lenke til kommentar
KvitKnekt Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Kan tenke meg at butikkvinduer kan dra nytte av dette. Spesielt på kjøpesentre der det er liten plass pluss at det er viktig at kundene ser inn. Og selv med 30% gjennomsiktighet går det jo fint an å bruke. Ellers ser jeg det for meg at å ha slikt i i solbriller og klokker hadde vært tøft Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 Hehe kunne egentlig tenkt med en sånn erstatte hele vinduglasset i rommet mitt.. Da kunne velge hva slags utsikt skal vinduet ha.. Men trengs strengt tatt ikke være gjennomsiktig da På ruta til rommet mitt kunne jeg tenkt meg en temperaturmåler, vindretning, vindhastighet, luftfuktighet, you name it bare fordi det går an http://www.youtube.com/watch?v=CGwvZWyLiBU Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 29. oktober 2009 Rapporter Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Ser for meg verandadør i full OLED som skremmer vettet av deg hvis du glemmer at den er lukket og holder på å gå på den. Eventuelt automatiske skyvedører i butikker som faker at de åpnes. Mye bra en kan få til her. Endret 29. oktober 2009 av Anders Jensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg