Gå til innhold

Gjennomsiktig OLED i aksjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå funker HUD i fly ved at en prosjekterer grafikken opp i en glassplate satt på 45 grader eller deromkring, så det samme ville være mulig i dagens biler uten å måtte bytte vindu eller lignende.

men mens ett jagerfly har en god del ting å fortelle piloten, så har en bil fint lite å fortelle som ett glimt ned ikke kan fortelle en.

derimot vil jeg se dette brukt i briller og lignende, hvem trenger AR i form av kamera, når en kan gjøre det samme bare med ett kompass og litt datakraft?

greit nok, en kan montere ett kamera i samme retning, slik at systemet har en viss anelse hva en ser på, men en vil ikke lengre miste dybdefokus slik en gjør i dag om en dekker øynene med matchende skjermer.

Lenke til kommentar

tja, hastighet, turtall, gir, posisjon, kurs, oljetrykk, oljetemp, vanntemp, ladetrykk, af ratio, eksostemp, volt, varsler, trafikk-info, radio-cd spiller, A/C osv osv.

Er mange ting jeg kunne tenke meg å ha på ruta ( ikke nødvendigvis lista over samtidig, men f.eks å kunne velge mellom presets avhengig av hva du ønsker hadde vært veldig praktisk)

fordelen med å ha det her er jo at du slipper å ta øya fra veien

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Det finnes allerede en del biler som bruker HUD på front ruta. Corvette husker jeg gjør dette, var det kanskje nye M3 eller GT-R også. Der bruker de en projektor på toppen av dashboard som reflekteres i vinduet. Ganske enkel og greit.

Tror ikke 30% er nok sikt for å kunne kjøre bil med ;)

Små elektronikk (mobiler/mp3) derimot kan bli muligens hoved satsingsområdet.

Hehe kunne egentlig tenkt med en sånn erstatte hele vinduglasset i rommet mitt.. Da kunne velge hva slags utsikt skal vinduet ha.. Men trengs strengt tatt ikke være gjennomsiktig da :thumbup:

Lenke til kommentar

Kan tenke meg at butikkvinduer kan dra nytte av dette. Spesielt på kjøpesentre der det er liten plass pluss at det er viktig at kundene ser inn. Og selv med 30% gjennomsiktighet går det jo fint an å bruke.

Ellers ser jeg det for meg at å ha slikt i i solbriller og klokker hadde vært tøft

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...