Gå til innhold

Gjennomsiktig OLED i aksjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå funker HUD i fly ved at en prosjekterer grafikken opp i en glassplate satt på 45 grader eller deromkring, så det samme ville være mulig i dagens biler uten å måtte bytte vindu eller lignende.

 

men mens ett jagerfly har en god del ting å fortelle piloten, så har en bil fint lite å fortelle som ett glimt ned ikke kan fortelle en.

 

derimot vil jeg se dette brukt i briller og lignende, hvem trenger AR i form av kamera, når en kan gjøre det samme bare med ett kompass og litt datakraft?

 

greit nok, en kan montere ett kamera i samme retning, slik at systemet har en viss anelse hva en ser på, men en vil ikke lengre miste dybdefokus slik en gjør i dag om en dekker øynene med matchende skjermer.

Lenke til kommentar

tja, hastighet, turtall, gir, posisjon, kurs, oljetrykk, oljetemp, vanntemp, ladetrykk, af ratio, eksostemp, volt, varsler, trafikk-info, radio-cd spiller, A/C osv osv.

 

Er mange ting jeg kunne tenke meg å ha på ruta ( ikke nødvendigvis lista over samtidig, men f.eks å kunne velge mellom presets avhengig av hva du ønsker hadde vært veldig praktisk)

 

fordelen med å ha det her er jo at du slipper å ta øya fra veien

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Det finnes allerede en del biler som bruker HUD på front ruta. Corvette husker jeg gjør dette, var det kanskje nye M3 eller GT-R også. Der bruker de en projektor på toppen av dashboard som reflekteres i vinduet. Ganske enkel og greit.

 

Tror ikke 30% er nok sikt for å kunne kjøre bil med ;)

 

Små elektronikk (mobiler/mp3) derimot kan bli muligens hoved satsingsområdet.

 

Hehe kunne egentlig tenkt med en sånn erstatte hele vinduglasset i rommet mitt.. Da kunne velge hva slags utsikt skal vinduet ha.. Men trengs strengt tatt ikke være gjennomsiktig da :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...