Gå til innhold

Facebook gruppe mot prisinga av "Games on Demand"

Er games on demand for dyrt? (299kr.)  

89 stemmer

1. 1. Er Games on Demand for dyrt?

• Ja.
      42
    • Ja, det er svindel!
      32
    • Nei.
      10
    • Nei, det er billig.
      5

Anbefalte innlegg

Kunne dette være noe for en av dere som har litt innsikt i facebook å lage?

Jeg syns prisinga av games on demand her i Norge er for jævlig dyrt og det virker nesten som svindel og lureri.

Se for deg at en person kjøper dette på "GOD" til 299kr.

Neste dag er han på elkjøp for å kjøpe tv og titter ned i en tilbudskurv med spill og ser samme spillet for 99kr.

Games on demand har tross alt kun "gamle" spill og disse koster i 100% av tilfellene under 299kr nytt.

?

Husk å avgi stemme i undersøkelsen over :)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syntes det er svindel rett og slett.. Jeg kommer ikke til og kjøpe derifra vis de ikke sitter ned prisene.

For og si det sånn. Så ville jeg heller hatt cden med cover og manual og hele pakken for eks 150 kr. Istede for bare en fil på harddisken til dobble prisen.

Syntes det er altfor overpriset og kommer ikke til og kjøpe derifra. :)

Lenke til kommentar

siden noen har prestert å svare "nei" på poll så foeslår jeg heller det motsatte.

Vi kontakter microsoft og ber de skru opp prisene på dlc's tilsvarende prisforskjellen på GOD.

Så da bør "the ballad of gay tony" koste 4000 ms points istedenfor 1600 som idag.

Rock band/guitar hero låter bør koste 400ms points istedenfor 160.

Arcade spill bør koste 2000 ms points istedenfor 800ms points.

Da blir vi med på spleiselaget og betaler moms, div skatter og fortjeneste til microsoft.

Det skal tross alt ikke være noe forskjell på prising av dlc's og spill generelt.

Så da er det litt urettferdig at dlc's koster 2,5x mindre enn GOD.

Lenke til kommentar

Du kan ikke sammenligne med ei skrotkasse på Elkjøp veit du, hvor man bare skal selge ut gamle titler.

Det kan hende f.eks Elkjøp, og Norge, er i særklasse billig på slike utgående titler, hva veit vel vi?? 99,- er garantert salg med tap, og man kan ikke regne med å få samme tilbudet over alt, det sier seg selv.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det er for dyrt. Når man hører om nedlastbare spill, forestiller man seg en god del billigere spill, spesielt fordi du ikke får noe fysisk. Det er jo ikke noen produksjonskostnader involvert (tenker på å lage alle kopiene i fabrikkene), så det burde vært billigere nye spill og i grunn.

Lenke til kommentar
Jeg er enig i at det er for dyrt. Når man hører om nedlastbare spill, forestiller man seg en god del billigere spill, spesielt fordi du ikke får noe fysisk. Det er jo ikke noen produksjonskostnader involvert (tenker på å lage alle kopiene i fabrikkene), så det burde vært billigere nye spill og i grunn.

At Microsoft skal begynne å prise ut samarbeidspartnere som selger spill og xbox sitt eget tilbehør, feks GameStop og Elkjøp kommer aldri til å skje. Da mister de samarbeidspartnere og det vil de ikke.

Prisen på GOD er jeg helt sikker på er bevisst. MS vil ikke prise ut nettopp skrotkassen på Elkjøp eller online forhandlere. Selvfølgelig er et spill som selges til 99 kr tap for butikken, det selges kun fordi man ikke vil ha et lager av gamle spill.

GOD er kun en tjeneste de tilbyr, bare for å tilby det trur nå jeg. De sonder sikkert interessen ift fremtidige konsoller og bygger opp et online bibliotek av spill. Misliker man prisene er det jo bare å kjøpe de i skrotkassa, eller på nettet til halvparten av prisen. De fleste av oss gjør jo det uansett, ser ikke poenget med å gnelle på face-book da.

Arcade spill er det kun MS som selger, og da kan de ta hvilken pris de vil, og prisen på arcade spill er jo fornuftig.

Lenke til kommentar

Dette blir egentlig litt sånn som: Hvorfor betale 250 spenn for å få levert en pizza på døren når man kan få det samme for 100 kroner hos en eller annen tyrker-pizzasjappe?

Svaret er at for noen har det en viss verdi å slippe å gå ut av huset for å få spillet levert, slippe å vente på at spillet skal sendes fra england, slippe å lete i butikker etter tilbud osv. Hvis man ikke er villige til å betale for tjenesten, så står man så klart fritt til å kjøpe det billiger andre steder.

Lenke til kommentar

At Microsoft skal begynne å prise ut samarbeidspartnere som selger spill og xbox sitt eget tilbehør, feks GameStop og Elkjøp kommer aldri til å skje. Da mister de samarbeidspartnere og det vil de ikke.

Prisen på GOD er jeg helt sikker på er bevisst. MS vil ikke prise ut nettopp skrotkassen på Elkjøp eller online forhandlere. Selvfølgelig er et spill som selges til 99 kr tap for butikken, det selges kun fordi man ikke vil ha et lager av gamle spill.

GOD er kun en tjeneste de tilbyr, bare for å tilby det trur nå jeg. De sonder sikkert interessen ift fremtidige konsoller og bygger opp et online bibliotek av spill. Misliker man prisene er det jo bare å kjøpe de i skrotkassa, eller på nettet til halvparten av prisen. De fleste av oss gjør jo det uansett, ser ikke poenget med å gnelle på face-book da.

Arcade spill er det kun MS som selger, og da kan de ta hvilken pris de vil, og prisen på arcade spill er jo fornuftig.

Dette blir egentlig litt sånn som: Hvorfor betale 250 spenn for å få levert en pizza på døren når man kan få det samme for 100 kroner hos en eller annen tyrker-pizzasjappe?

Svaret er at for noen har det en viss verdi å slippe å gå ut av huset for å få spillet levert, slippe å vente på at spillet skal sendes fra england, slippe å lete i butikker etter tilbud osv. Hvis man ikke er villige til å betale for tjenesten, så står man så klart fritt til å kjøpe det billiger andre steder.

Kunne ikke sagt det bedre selv.

MS kan ikke begynne å selge dem billigere på Live. Noe som garantert vil få butikkene passe irritert.

Er faktisk overrasket at de selger såpass nye spill som GTA4 for 299kr, samme som i butikk.

Prisene og releasene vil komme nærmere og nærmere og når neste Xbox er på markedet kan jeg tenke meg at nye spill slippes i butikk og på Live til samme priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...