b0nna Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Haha, dette er jo helt tåpelig. Er som å høre en gjeng barnehage-unger diskutere FN's rolle i det nye verdensbildet. 9/10 her har jo ikke engang peiling nok til å lese Beyond3d, enda mindre evne til å faktisk forstå noe av det. Trodde peiling var noe man fikk av å lese jeg. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Haha, dette er jo helt tåpelig. Er som å høre en gjeng barnehage-unger diskutere FN's rolle i det nye verdensbildet. 9/10 her har jo ikke engang peiling nok til å lese Beyond3d, enda mindre evne til å faktisk forstå noe av det. Så det er ikke lov å komme med sin lekmannsreaksjon på at nVidia trikser med drivere for å ta tilbaketronen, jeg bøver meg i støvet O' mester av svada og floskler. Lenke til kommentar
Zabre777 Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Dette var egentlig en tråd om at Nvidia har trikset med drivere, men se hva det blir til når fjortiskommentarene får slippe til. Samme hvor fan av Nvidia du er, så klarer du ikke å bortforklare at dem har driti på dreggen.. Er det så vanskelig å forstå da? Jeg ser heller ingen grunn til å dra inn ATI, bildekvalitet eller starte en diskusjon på hvorvidt 3Dmark "gjelder" eller ikke. Folk som klarer å gjøre nesten alle tråder/innlegg til Nvidia vs. ATI eller Intel vs. AMD burde hatt premie, skuddpremie... Henning Lenke til kommentar
peach Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Rart å lese at noen forsvarer juks Fordi det ikke har noen ting å si på ytelsen i spill Bra argument! 3DMark tester skjermkortet, og at det ikke tester ytelsen i spill er et meget dårlig argument! JUKS ER JUKS! Det var jo ironi da... Lenke til kommentar
Pimp Lotion2k Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 nVidia er best uansett!!!! IRC, linux, hacking, telenor, FN, amd og ati kan br***e !!!! ***fjortis 2k*** Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 hmm...ble lite poster fra Vegard20 utover her gitt, fant vel ut at Nvidia faktisk har jukset litt uansett. Vegard20: var du fornøyd med det Terratec FX5800 kortet eller? du mente jo at det skulle bli kongen på haugen her en stund, sitat fra denne tråden. Du mener at nVIDIA har drivere som utnytter FX fullt ut? Det har dem ikke. Dem kommer. Og Tomshardware sin test av Geforce FX var på ett stadiet som brikken var langt fra ferdig utviklet. Gjelder stort sett alle tester av kortet. 43.45 driverne er det jo ingen som har testet ennå??Isåfall, kortet kommer seg forbi Ati inntil R400 er på markedet. jaja...ignorant Nvidia fanboy, har sjelden sett at du har hørt på andres meninger. Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Må si meg veldig i hva Fusion skriver, benchmark er ikke alt som det virker som mange på forumet tror! Når de finenr ut at Nvidia "jukser" så er plutselig Nvidia DRITT... Kan hende det er dårlig men kan vi høre hva Nvidia sier? Og hvordan scorer Nvidia kortene i andre banchmark programmer enn 3dmark03? Lenke til kommentar
Stage Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Så det er ikke lov å komme med sin lekmannsreaksjon på at nVidia trikser med drivere Som sagt sa jeg 9/10. Hadde dessuten kommentarene holdt seg til å være personlige reaksjoner på at nvidia blei tatt med buksene nede hadde alt vært så meget bedre. Men når man får en gjeng "barnehage-unger" som snakker som om de viste mer om situasjonen enn de med førstehåndsinformasjon blir det som sagt, tåpelig. Spesielt når de har like mye kunnskap om dette som nettopp, barnehage-unger. Lenke til kommentar
SpellingTroll Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Så det er ikke lov å komme med sin lekmannsreaksjon på at nVidia trikser med drivere Som sagt sa jeg 9/10. Hadde dessuten kommentarene holdt seg til å være personlige reaksjoner på at nvidia blei tatt med buksene nede hadde alt vært så meget bedre. Men når man får en gjeng "barnehage-unger" som snakker som om de viste mer om situasjonen enn de med førstehåndsinformasjon blir det som sagt, tåpelig. Spesielt når de har like mye kunnskap om dette som nettopp, barnehage-unger. "som snakker som om de viste mer om situasjonen enn de med førstehåndsinformasjon blir det som sagt," -> visste Lenke til kommentar
Lch Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 [...tar opp arven etter Rektor og de andre skrivefeilsretterene...] Lite smart. Jeg vedder 1$ på du ender på ban-listen hvis du fortsetter med trollingen. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Som om jeg gidder å tro på noe av dette... kan jo være en bug i 3dmark03 for alt vi vet. Det kan jo hende Ati har drivere som jukser og... Nei.. jeg venter å ser intill det kommer flere tester.. ikke rop ulv ulv før dere har sett flere sider av saken. Forresten så er ikke 3Dmark alt, som omtrent alle tror her. Slik snakker en skikkelig Pro NV. For eller imot, dette kan godt være et komplott mot nvidia.. lurer på hvor mye Ati har betalt FM for å ødelegge ryktet til nvidia... Dessuten er jeg ikke bare for nvidia, mitt neste kort blir trolig nok et Ati kort, men etter dette "angrepet" på nvidia skal jeg vurdere mitt kjøp på nytt. Få noen flere tester, så skal vi se om dette er sant eller ikke. Hva med å kjøre samme testen med en annen driver? det er bevist at det var "FEIL" i drivern som gav fx5900 ultra uretferdige fordeller i 3dmark03... nvidia ble busta end of story... nvidia er vell ganske avhengige av at 5900 skall gå bra. Du er vell ikke rette personen til å rope fanboy som tror dette er en konspirasjon mot stakkars lille nvidia? men uansett jeg syntes nvidia lager bra og Buggfrie produkter(med untak av skjermsparer bugger på fx5800) og syntes det er synd at de prøver å jukse på en test for å virke bedre en de er (eks nvidia fanb0y eier av et 9700pro som gir bluescreen hver 2 time ) Doh... så var det tilbake til dårlgie Ati drivere. Den har gått ut på dato. Sorry. PS! pc'n min har stått på i 16 timer nuh... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 5800U hadde rimelig dårlig ytelse over hele linja, og når nå 5900U ikke greier å yte noe mer i 3dmark kan man godt tenke seg at dette vil være det samme over hele linja... NEI! 5800U har ikke dårlig ytelse(hvis man ser i forhold til konkurentene), dette er bare en forhasta konklusjon som mange desverre kommer til. Her på hw.no har de jo testa kortet, og konklusjonen var 'Svert god generell 3D-ytelse'(link til test), og som du ser har de testa med flere programmer. Og jeg har selv 5800U(terratec) og kan bekrefte at de resultatene de fikk var realistiske. Forstår ikke hvor alle har det fra at 5800U har dårlig ytelse, selv om det ikke levde opp til hypen som blei skapt før det kom på markedet. (men nå har vel ikke jeg et objektivt syn på saken da, men hvm har vel det ) Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 PS! pc'n min har stått på i 16 timer nuh... Wow. Skriver du autografer? Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Til skyline: les litt lenger ned og se at Nvidia var med nesten hele utviklinga av 3dmark2003. Så de har nesten hele kildekoden. La os holde oss til fakta, nvidia klagde på måten koden var skrivd. Ikke på at de ikke hadde tilgang til kildekoden. La oss holde oss til fakta. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Nvidia driter på draget igjen. Det koster langt fra "hundreds of thousands of dollars" å delta i Futuremark's beta program. 5000,- + lønning til utviklere... er ikke bare en ting (for å forsvare nvidia sitt argument), men kan ikke se bort ifra at det blir endel tusen etterhvert.... EDIT: blei litt mange poster på meg, men svarte når jeg kom over inlegga(ja, leste hele tråden) Tilbake Ontopic: Det er en uheldig situasjon vi har kommet i med 3D Mark 2003(og monopolet til futuremark), med tanke på at de ikke bli sett på som objektive av nvidia(Om det er futuremark eller nvidia sin feil kan diskuteres i det evige). Vi får vel bare vente til Aquamark 3 kommer, og håpe at det vil bli vektlagt like mye som 3dmark, og at de 2 da kan sammen gi det beste bilde av skjermkortindustrien idag. Lenke til kommentar
toretors Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Hvis ikke denne har blitt postet før (gadd ikke å lese alle 6 sidene), så er unnskyldningen til nvidia: A representative at Nvidia questioned the validity of Futuremark's conclusions. "Since Nvidia is not part of the Futuremark beta program (a program which costs of hundreds of thousands of dollars to participate in), we do not get a chance to work with Futuremark on writing the shaders like we would with a real applications developer," the representative said. "We don't know what they did, but it looks like they have intentionally tried to create a scenario that makes our products look bad." tatt fra amdmb.com som igjen har tatt det ifra cnet Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 NEI! 5800U har ikke dårlig ytelse(hvis man ser i forhold til konkurentene), dette er bare en forhasta konklusjon som mange desverre kommer til. Her på hw.no har de jo testa kortet, og konklusjonen var 'Svert god generell 3D-ytelse'(link til test), og som du ser har de testa med flere programmer. Nei, 5800 er et raskt kort, ikke tvil om det... MEN: nå viser det seg altså at nVidia ikke har noen skrupler med å jukse i 3dmark. Hva hindrer dem i å jukse i Unreal Tournament? I Doom 3? Alle spilltestene du så på hw.no-testen ble gjort med spillenes standard benchmarkingsrutiner. Der er sekvensen ALLTID den samme og kameraføringen ALLTID kjent, akkurat som i 3dmark. Dermed er det akkurat like enkelt å jukse i de innebygde benchmark-sekvensene som det er i de forskjellige 3dmark-testene. Det betenkelige er det ultranaive synet mange her viser fram: "3dmark er en syntetisk benchmark, den har ingenting å si for spill." Bullshit! Så lenge det opereres med standardsekvenser i de ulike spilltestene, så er det ingen forskjell i relevans på en test gjort i 3dmark som en test gjort i Doom3. Lenke til kommentar
Duke Soforth Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Interessant tråd med utgangspunkt i en kommentar fra Tim Sweeney (utvikleren bak Unreal-kjernen) hos Beyond3d. Dommen over nVidia skulle være relativt klar utfra hans ståsted... Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Angående juks i flere benchmarkprogrammer; ja det kommer til og skje, garantert!(om det blir merka er en annen ting). Men stakkars de som skrver drivere hvis de må gå gjennom hver benchmark der ute frame by frame(som de vistnok hadde med 3dmark03). Kan vere enig i at nVidia har kapra noen bra utviklere til å lage driverene sine, men mirakel klarer nok ikke de... edit: var egentlig svar til mortenj Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 NEI! 5800U har ikke dårlig ytelse(hvis man ser i forhold til konkurentene), dette er bare en forhasta konklusjon som mange desverre kommer til. Her på hw.no har de jo testa kortet, og konklusjonen var 'Svert god generell 3D-ytelse'(link til test), og som du ser har de testa med flere programmer. Nei, 5800 er et raskt kort, ikke tvil om det... MEN: nå viser det seg altså at nVidia ikke har noen skrupler med å jukse i 3dmark. Hva hindrer dem i å jukse i Unreal Tournament? I Doom 3? Alle spilltestene du så på hw.no-testen ble gjort med spillenes standard benchmarkingsrutiner. Der er sekvensen ALLTID den samme og kameraføringen ALLTID kjent, akkurat som i 3dmark. Dermed er det akkurat like enkelt å jukse i de innebygde benchmark-sekvensene som det er i de forskjellige 3dmark-testene. Det betenkelige er det ultranaive synet mange her viser fram: "3dmark er en syntetisk benchmark, den har ingenting å si for spill." Bullshit! Så lenge det opereres med standardsekvenser i de ulike spilltestene, så er det ingen forskjell i relevans på en test gjort i 3dmark som en test gjort i Doom3. Bare fordi Nvidia har "jukset" i 3dmark03 så jukser de i alt annet fordi: Ikke noe stopper dem OK??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå