Robin B Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 De har gitt ut en uppdate og dette skjedde. 3DMark®03 version 3.3.0 3DMark03 v3.3.0 is an updated version of 3DMark03. Hardware review sites discovered deliberate cheats in some drivers. These drivers identify 3DMark03 build 3.2.0, and render the tests differently than 3DMark03 instructs, in order to gain additional performance. Build 3.3.0 has been changed so that the test results remain the same, but the questionable drivers do not identify 3DMark03 anymore. The drivers now think 3DMark is a 3D application among others, and render the tests like 3DMark instructs. This produces a result that is genuinely comparable to other hardware. http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6028 Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 skitt ass selv mit t9700pro slår jo 5900 ultra jo (4600 poen) Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Fra forumet på Beyond3d. Abit GeForce FX 5800 build 320: 4700 marks build 330: 3400 marks http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.ph...er=asc&start=60 Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 helsikes juksemakere ass, skulle vært uthengt skikkelig for dette her så folk mistet tillit til dem :x Lenke til kommentar
Kaptein_S Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 En skandale forsåvidt! Nvidia bør holde seg for god til slikt fjas! Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Bra at FM gikk så grundig til verks for å finne ut hva som skjedde.... Hadde vært kjedelig om Nvidia slapp unna fordi det ikke kom noe endelig konkret bevis... Er litt lei meg for at ATI kan ha jukset... Blir spennende å se hva de har gjort/hva FM finner på dem... Men uansett om de har jukset, så er det en liten forskjell på hva de har gjort, og hva Nvidia har gjort....! Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Dette er forkastelig av Nvidia! Er det nå meningen at Nvidia skal kommentere dette offentlig? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Som om jeg gidder å tro på noe av dette... kan jo være en bug i 3dmark03 for alt vi vet. Det kan jo hende Ati har drivere som jukser og... Nei.. jeg venter å ser intill det kommer flere tester.. ikke rop ulv ulv før dere har sett flere sider av saken. Forresten så er ikke 3Dmark alt, som omtrent alle tror her. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Er det nå meningen at Nvidia skal kommentere dette offentlig? Man kan jo håpe... De fikk beskjed om problemet 1 uke før artikkelen på ET ble sluppet.... Forhåpentligvis vil de se at dette ikke lenger er noe som kommer til "å blåse over", og skjerper seg... Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Dette kaller jeg usmakelig vås tatt rett ut fra rasshølet! Hva med DOOM III? UT2003? Serious Sam SE? Aquanox? Jukser dem der også? Tror det sitter noen på toppen med relativt mye mere peiling enn oss på grafikk. Og ryktene flyter ett sted og dere biter på kroken. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Som om jeg gidder å tro på noe av dette... kan jo være en bug i 3dmark03 for alt vi vet. Det kan jo hende Ati har drivere som jukser og... Nei.. jeg venter å ser intill det kommer flere tester.. ikke rop ulv ulv før dere har sett flere sider av saken. Forresten så er ikke 3Dmark alt, som omtrent alle tror her. Slik snakker en skikkelig Pro NV. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Dette kaller jeg usmakelig vås tatt rett ut fra rasshølet! Hva med DOOM III? UT2003? Serious Sam SE? Aquanox? Jukser dem der også? Tror det sitter noen på toppen med relativt mye mere peiling enn oss på grafikk. Og ryktene flyter ett sted og dere biter på kroken. Vel slik du snakker så tror jeg du vet utrolig lite om hva det dreier seg om,det er kun mulig å jukse i syntetiske bench progs og ikke i virkelige spill. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Som om jeg gidder å tro på noe av dette... kan jo være en bug i 3dmark03 for alt vi vet. Det kan jo hende Ati har drivere som jukser og...Nei.. jeg venter å ser intill det kommer flere tester.. ikke rop ulv ulv før dere har sett flere sider av saken. Forresten så er ikke 3Dmark alt, som omtrent alle tror her. Slik snakker en skikkelig Pro NV. Enig, men håper hvis dette er sant at flere sider poster hva som nVidia har gjort.... Dette bør de svi for... njaal Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Som om jeg gidder å tro på noe av dette... kan jo være en bug i 3dmark03 for alt vi vet. Det kan jo hende Ati har drivere som jukser og... Nei.. jeg venter å ser intill det kommer flere tester.. ikke rop ulv ulv før dere har sett flere sider av saken. Forresten så er ikke 3Dmark alt, som omtrent alle tror her. Slik snakker en skikkelig Pro NV. For eller imot, dette kan godt være et komplott mot nvidia.. lurer på hvor mye Ati har betalt FM for å ødelegge ryktet til nvidia... Dessuten er jeg ikke bare for nvidia, mitt neste kort blir trolig nok et Ati kort, men etter dette "angrepet" på nvidia skal jeg vurdere mitt kjøp på nytt. Få noen flere tester, så skal vi se om dette er sant eller ikke. Hva med å kjøre samme testen med en annen driver? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Vel hvist du husker etter så var testen kjørt med en annen driver da FX kom ut og da scoret de utrolig lavt. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Dette kaller jeg usmakelig vås tatt rett ut fra rasshølet! Hva med DOOM III? UT2003? Serious Sam SE? Aquanox? Jukser dem der også? Tror det sitter noen på toppen med relativt mye mere peiling enn oss på grafikk. Og ryktene flyter ett sted og dere biter på kroken. Vel slik du snakker så tror jeg du vet utrolig lite om hva det dreier seg om,det er kun mulig å jukse i syntetiske bench progs og ikke i virkelige spill. Så hva med å kjøre en spilltest? Dere henger dere alt for mye opp i forbanna benchmark program, og hvor mye poeng dere får der. Selv får jeg i underkant av 400 poeng i 3Dmark03, og jeg kan fortsatt spille dagens spill. Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Fortell detaljert er du snill? Hvis du har så peiling. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Vel hvist du husker etter så var testen kjørt med en annen driver da FX kom ut og da scoret de utrolig lavt. Du som er Ati fan kommer jo selvfølgelig bare til å holde med Ati og disse nvidia til de går konk slik at Ati kan prise kortene sine til hva de vil. Samme med AMD/Intel det. Samme møkka. Går en av de konk vil det bli svindyrt å få tak i prosessorer. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 23. mai 2003 Del Skrevet 23. mai 2003 Dette kaller jeg usmakelig vås tatt rett ut fra rasshølet! Hva med DOOM III? UT2003? Serious Sam SE? Aquanox? Jukser dem der også? Tror det sitter noen på toppen med relativt mye mere peiling enn oss på grafikk. Og ryktene flyter ett sted og dere biter på kroken. Vel slik du snakker så tror jeg du vet utrolig lite om hva det dreier seg om,det er kun mulig å jukse i syntetiske bench progs og ikke i virkelige spill. Hvilket betyr at Nvidia ikke kan ha mulighet for å "jukse" med benchmarking i spill. Altså de resultatene man får ved å sammenligne ATI / Nvidia i benchmarking i forskjellige spill vil være "riktige". (Det er jo som regel spilling disse grafikkortene brukes til også) Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 23. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2003 Poenget er at det må være utrolig flaut for Nv å bli tatt med buksa nede,da de ble konfrontert med dette for en stund siden hadde de ikke noe svar å gi,problemet er at mange kjøper skjermkort etter hvor høy score det klarer i 3dmark og i dette tilfellet har Nv gitt et galt bilde til forbrukerne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå