Celsior Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har noe Diflofenac liggende og lurer på om jeg kan bruke det mot ribbensbrudd? Hu hjelpepleier dama på bedriftshelsetjenesten mente jeg kunne det, men jeg vil ha en second opinion... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Og du stoler mer på en tilfeldig fyr på et forum enn henne? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Det burde gå bra det. Kan muligens også ta paracet, men ikke kombiner med Ibux. Det kan bli litt hardt for magen. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Fant ut i etterkant nå at voltaren er jo for å motvirke infeksjon, slik at det har ingen direkte innvirkning på akutte smerter. Ihvertfall ikke før etter et par dager. Kommer til å blande paracetamol/ibuprofen - ved tidvis sterke smerter. Samt 1 Diflofenac EOD. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hvorfor ta både ibux og diclofenac? Disse er preparater i samme gruppe... I tillegg anbefales det ikke bruk av NSAID(spesielt naproxen er nevnt) i forbindelse med brudd, da det kan påvirke bruddtilhelingen. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Fant ut i etterkant nå at voltaren er jo for å motvirke infeksjon, slik at det har ingen direkte innvirkning på akutte smerter. Ihvertfall ikke før etter et par dager. Kommer til å blande paracetamol/ibuprofen - ved tidvis sterke smerter. Samt 1 Diflofenac EOD. Svada. Voltaren er ikke et antibiotika, hjelper ikke et døft mot infeksjon. Og jo, Voltaren med 75 mg dose hjelper mot smerter i løpet av 4 timer. Som nevnt kan det påvirke tilhelingsprosessen, men bare hvis du spiser det over tid. Voltaren kan du fint ta de første tre mest smertsomme dagene etter et ribbeinsbrudd, siden kan du gå over på paracet med 1000 mg hver 6.e time inntil det letter. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 31. oktober 2009 Del Skrevet 31. oktober 2009 Eventuelt klare deg uten smertestillende hvis du greier. Tror man tjener på det. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Eventuelt klare deg uten smertestillende hvis du greier. Tror man tjener på det. Nei, man tjener ikke på det. Det er påvist at antiflogistikum faktisk fremskynder tilhelingen. Det er jo også et kjent faktum at adekvat smertelindring hos pasienten har positiv påvirkning av hele forløpet. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Så lenge man ikke overdriver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå