Gå til innhold

800MHz DDR2 (PC2-6400) vs. 667 MHz DDR2 (PC2-5300)

voluz

Anbefalte innlegg

Kjøpte laptop i fjor sommer med 2 GB (1 x 2) 667 MHz DDR2 (PC2-5300) RAM.

Har nå oppgradert til Win 7 Ultimate 64-bit.

Vil jeg merke forskjell om jeg oppgraderer til 800 MHz DDR2 (PC2-6400) 4GB?

Og vet noen om dette vil gi utslag på varmeutvikling? Er den nye typen kjøligere?

Synes RAM'en er det varmeste punktet nesten på PC'n i dag etter at jeg skiftet til en kjølig SSD-harddisk.

Endret av voluz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjell på varme utvikling er der om det er stor forskjell på volt'en de kjører på ellers er den minimal, ram brikker bruker uansett kun noen få watt, vil si maks 5w stk og selv det er å ta i litt.

667Mhz har teoretisk en overføringskapasitet på 5300MB/s mens 800Mhz har 6400MB/s, men dette kan du lett stille på i bios uansett, kjøp det billigste du med mindre du har en 1600fsb CPU, da trenger du 800Mhz (QX9770).

Så kjøp den billigste du, mange har en dårlig SPD uansett så i 99.8% av tilfelle må man inn i BIOS å stille frekvens og timmings uansett ....

Lenke til kommentar
Forskjell på varme utvikling er der om det er stor forskjell på volt'en de kjører på ellers er den minimal, ram brikker bruker uansett kun noen få watt, vil si maks 5w stk og selv det er å ta i litt.

667Mhz har teoretisk en overføringskapasitet på 5300MB/s mens 800Mhz har 6400MB/s, men dette kan du lett stille på i bios uansett, kjøp det billigste du med mindre du har en 1600fsb CPU, da trenger du 800Mhz (QX9770).

Så kjøp den billigste du, mange har en dårlig SPD uansett så i 99.8% av tilfelle må man inn i BIOS å stille frekvens og timmings uansett ....

Takk for svar ;)

CPU'en er bare en Intel Mobile Core 2 Duo T7300, den har bare 798 FSB.

Er vel 1,8V på begge.

Synes RAM'en på laptopen min blir så j*** varm. Men er vel ikke noe å gjøre ved da...

Var ikke rare utvalget å velge i når man skulle opp på 4 GB. Var mest mindre størrelser, snodig nok? Er ikke verdens verste pris dette, eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...