Tommy- Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei, vurderer å bytte til p matte. Men betyr det at jeg ikke kan bli veterinær? Er det sånn at jeg kan velge R1 matte neste år selv om jeg velger P matte? Hvilke yrker krever T matte? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Veterinær krever nok realfagskompetanse, vil jeg tro.. Altså må du fortsete med T.. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 De krever "Generell studiekompetanse (GENS) og: R1/(S1+S2) og KJE1+2" Det står jo ingen ting om T matte? Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 er det sånn at jeg kan ta p matte dette året s1 s2 og så ta R2 som privatist? Lenke til kommentar
SkoMedHull Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 er det sånn at jeg kan ta p matte dette året s1 s2 og så ta R2 som privatist? s1 +s2 gir samme kompetanse som r1. Med andre ord trenger du bare en av delene, enten s-løpet over to år, eller r1 over ett. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 betyr det at hvis jeg velger et yrke som krever R1 og R2 så kan jeg bare ta R2 som privatis? Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Du tar ikke R2 hvis du ikke har 1T og R1 fra før. R2 bygger på R1, som bygger på 1T. Lenke til kommentar
Tommy- Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 men man kan ta r1 hvis man har tatt p matte Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Nei, det skal egentlig ikke gå an. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Nei, det skal egentlig ikke gå an. Jo, det finnes i utgangspunktet ingen regel som hindrer deg i å gjøre det. Det er mulig skolene selv kan nekte deg å gjøre det, men direktoratet hindrer deg i alle fall ikke. Men i praksis er det en såpass vanskelig overgang at man ikke burde gjøre det. Lenke til kommentar
Hettemaake Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ja, du kan ta R-matte etter å ha tatt P matte. T-matte har egentlig liten hensikt å ta, foruten at det kan være greit å ta det som en introduksjon til R-matte. Som nevnt blir S1 og S2 = R1-matte. Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 (endret) T matte er ganske likt S matte, og hvis du ikke klarer/orker det nå i første klasse har jeg liten tro på at du skulle klare/orke R1 og R2 de to neste årene. R er relativt vasnkligere enn S. Endret 25. november 2009 av Sindre :) Lenke til kommentar
cavumo Skrevet 25. november 2009 Del Skrevet 25. november 2009 Ja, du kan ta R-matte etter å ha tatt P matte. T-matte har egentlig liten hensikt å ta, foruten at det kan være greit å ta det som en introduksjon til R-matte. Som nevnt blir S1 og S2 = R1-matte. Du mener altså at det er bedre å ha P-matte enn T-matte på VG1? Lenke til kommentar
Hettemaake Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Ja, du kan ta R-matte etter å ha tatt P matte. T-matte har egentlig liten hensikt å ta, foruten at det kan være greit å ta det som en introduksjon til R-matte. Som nevnt blir S1 og S2 = R1-matte. Du mener altså at det er bedre å ha P-matte enn T-matte på VG1? Nei. Det jeg mente er at man ikke får noen ekstrapoeng for å ta T-matte, i motsetning til hva mange tror. Nevnte at hvis man skal ta R-matten kan det være greit å ha tatt T-matten som en introduksjon! Lenke til kommentar
ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Vi fikk informasjon av mattelærerne på skolen om at man ikke kunne velge R matte hvis man hadde P... Lenke til kommentar
Alex Moran Skrevet 28. november 2009 Del Skrevet 28. november 2009 Antagelivis fordi det er hinsides idiotisk og man vil derfor unngå at elever gjør noe slikt. R1-bøkene refererer stadig vekk til ting som stod i 1T-boken og ting man lærte der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå