Gå til innhold

trenger en vista oem home premeum plate.

Anbefalte innlegg

hei. jeg trenger en ren instalasjon av vista på min laptop nå. men jeg har ingen vista home premeum 32bit OEM plate å instalere fra. noen som vet om en måte å få tak i en på. på torrentsidene jeg kikka på er det nesten bare ultimate og preaktiverte vistaer å få tak i. jeg har lyst til at den skal være "lovlig" siden jeg har gyldig lisens under pc'n.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er i samme situasjon som mange andre, om det er XP, Vista eller W7

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1167009

Om du ikke kan få tak i via produsenten har du i prinsippet tre muligheter:

1. Kjøpe en ny plate med lisens

2. Låne en plate fra noen du kjenner som har samme OS som deg, og bruke din egen lisens.

3. Laste ned fra piratsider, men du risikerer da å få med keyloggere, bakdører, spyware etc som du trolig aldri oppdager før det er for sent.

Microsoft har gjort det ulovlig å dele .iso filene til sine produkter og det er derfor ikke lett å få tak i ekte .iso filer som ikke er gjort noe med.

Lenke til kommentar
jeg har fremdeles instalasjons partisjonen på pc'n. noen som vet om den partisjonen er bootbar? eventuelt hvordan gjøre den bootbar.

hvis du har den inntakt har du ikke behov for en cd, da kan du gjenopprette pc'en som den var da du fekk den nytt med en F- tast.

hvilket F- tast er avhengig av pc merke.

normalt kommer det en liten melding under oppstart hvilket tast man må trykke.

i " Kontrollpanel\Sikkerhetskopierings- og gjenopprettingssenter " kan du også benytter deg

av " installasjon partisjonen " til å gjenopprette hele pc'en.

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...