Noble Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei, i et forsøk på å tenke litt fremover ønsker jeg forslag til bra *nix bøker jeg kan ønske meg til jul. På denne måten slipper jeg å få masse ræl jeg ikke har behov for. Sikkerhet- og nettverksrelaterte emner fortrinsvis. Engelsk eller norsk. Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hei, i et forsøk på å tenke litt fremover ønsker jeg forslag til bra *nix bøker jeg kan ønske meg til jul. På denne måten slipper jeg å få masse ræl jeg ikke har behov for. Sikkerhet- og nettverksrelaterte emner fortrinsvis. Engelsk eller norsk. Hei. Jobber du med Unix/Linux, eller bruker du det bare på hobbybasis? På spørsmålet ditt virker det kanskje som om du ikke jobber med linux, men jeg ønsker allikevel å reklamere for et par bøker, om ikke annet for de andre som leser denne tråden: 1) RedHat's "Administration Guide" type bok (husker ikke nøyaktig hva den heter). Veldig bra med mange gode sysadmin-tips. 2) "Time management for system administrators" er for sysadmins den beste og viktigste boken som finnes! (sterke ord, men det er virkelig sant) Vil anbefale denne på det aller sterkeste for alle sysadmins, ikke bare innen linux, som har en travel hverdag. Kenneth Lenke til kommentar
Noble Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har mulighet for å jobbe med Linux, men føler meg ikke dykt nok enda. Takker for tips Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 1. november 2009 Del Skrevet 1. november 2009 Takk for tipset om "Time management for system administrators". Skal selv snart begynne å drifte en diger serverpark så sikkert ikke en dum ide å lese litt først Lenke til kommentar
kenneho Skrevet 2. november 2009 Del Skrevet 2. november 2009 Takk for tipset om "Time management for system administrators". Skal selv snart begynne å drifte en diger serverpark så sikkert ikke en dum ide å lese litt først Høres bra ut. Èn ting er å lære seg de tekniske og organisatoriske sidene av en jobb (i dette tilfellet linuxdrift), men en annen ting er å lære seg grunnleggende triks for å faktisk å gjennomføre prosjekter/oppgaver. Her kommer time management inn. Uten et bevisst forhold til hvordan man bruker tiden sin, som i mange organisasjoner er svært begrenset i forhold til arbeidsoppgavene man har, tror jeg det er vanskelig å få gjennomført prosjekter av litt størrelse. Man kan lett havne i fellen hvor arbeidsdagen styres av innkommende henvendelser, framfor utvikling av intern infrastruktur og rutiner - man trenger å håndtere begge deler på en effektiv måte. God lesing! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå