Gå til innhold

jobbmuligheter offshore med fagskole

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva har du fagbrev innen ? Sjangsen din for å få en relevant jobb til fagskole utdanningen er relativt lav, men det gir det muligheter til å jobbe deg litt oppover med årene når du får erfaring. Ønsker du å gå direkte i en ingeniørstilling offshore så må du nok ha mer utdannelse og starte i et oljeselskap på land- før du kan søke deg offshore.

Endret av Rosemount
Lenke til kommentar
Maskinist.

Da kan du også tjene bra, hvis ingen kommer å rapper jobben din.

Forsåvidt et godt forslag det ja, men jeg har/får ikke maskinistpapirer når jeg er ferdig på skolen jeg går på nå. Og da kan jo igrunnen den jobben utelukkes

Lenke til kommentar
Hvordan er jobb mulighetene offshore for en ung kar med teknisk fagskole innen maskin/mekatronikk? Hva slags type arbeid er det aktuelt å søke på?

Drift og vedlikeholdsavdelingene vil være dine inngangsporter. Da har man alt fra operatørselskapene til serviceselskaper m/avtale med operatørselskapene. Finn ut hvilke selskaper som har operatørlisens. Det kan være statoil,bp osv osv osv. Serviceselskaper er selskaper ala Halliburton, Schlumberger osv osv osv. Men du må nok gå ut ifra at mange av stillingene krever erfaring. Vær også oppmerksom at du også kan i tillegg til maskin, også titte under instrument. Mekatronikk har vel også en del med aktuatorstyrte ventiler så det kan også være en vei. Og ventiler....olalalala...i tusenvis.

BP trenger folk på Skarv-feltet som er under bygging f.eks.

Lenke til kommentar
Men du må nok gå ut ifra at mange av stillingene krever erfaring. Vær også oppmerksom at du også kan i tillegg til maskin, også titte under instrument. Mekatronikk har vel også en del med aktuatorstyrte ventiler så det kan også være en vei. Og ventiler....olalalala...i tusenvis.

Stillingskrav for instrument er fagbrev innen automatisering. Stillingen heter egentlig Automatiker, men instrument står igjen fra gammelt av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...