"Chris" Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Hvordan er jobb mulighetene offshore for en ung kar med teknisk fagskole innen maskin/mekatronikk? Hva slags type arbeid er det aktuelt å søke på? Endret 4. november 2009 av zero0 Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Nicket ditt! neida du kan kanskje finne noe info på http://offshore1.no/ Endret 5. november 2009 av Snikebein Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 syns kanskje det kommer litt vagt frem på den siden, men e sendte spørsmål til ekspertpanelet. Det virker på meg som om det er størst fokus på boreteknisk fagskole på den siden. Men takk for tipset Lenke til kommentar
V_B Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Hva har du fagbrev innen ? Sjangsen din for å få en relevant jobb til fagskole utdanningen er relativt lav, men det gir det muligheter til å jobbe deg litt oppover med årene når du får erfaring. Ønsker du å gå direkte i en ingeniørstilling offshore så må du nok ha mer utdannelse og starte i et oljeselskap på land- før du kan søke deg offshore. Endret 6. november 2009 av Rosemount Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 jeg har fagbrev som motormann, og går på fagskole innen mekatronikk Lenke til kommentar
fantenberg Skrevet 11. november 2009 Del Skrevet 11. november 2009 Maskinist. Da kan du også tjene bra, hvis ingen kommer å rapper jobben din. Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 11. november 2009 Forfatter Del Skrevet 11. november 2009 Maskinist. Da kan du også tjene bra, hvis ingen kommer å rapper jobben din. Forsåvidt et godt forslag det ja, men jeg har/får ikke maskinistpapirer når jeg er ferdig på skolen jeg går på nå. Og da kan jo igrunnen den jobben utelukkes Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hvordan er jobb mulighetene offshore for en ung kar med teknisk fagskole innen maskin/mekatronikk? Hva slags type arbeid er det aktuelt å søke på? Drift og vedlikeholdsavdelingene vil være dine inngangsporter. Da har man alt fra operatørselskapene til serviceselskaper m/avtale med operatørselskapene. Finn ut hvilke selskaper som har operatørlisens. Det kan være statoil,bp osv osv osv. Serviceselskaper er selskaper ala Halliburton, Schlumberger osv osv osv. Men du må nok gå ut ifra at mange av stillingene krever erfaring. Vær også oppmerksom at du også kan i tillegg til maskin, også titte under instrument. Mekatronikk har vel også en del med aktuatorstyrte ventiler så det kan også være en vei. Og ventiler....olalalala...i tusenvis. BP trenger folk på Skarv-feltet som er under bygging f.eks. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Men du må nok gå ut ifra at mange av stillingene krever erfaring. Vær også oppmerksom at du også kan i tillegg til maskin, også titte under instrument. Mekatronikk har vel også en del med aktuatorstyrte ventiler så det kan også være en vei. Og ventiler....olalalala...i tusenvis. Stillingskrav for instrument er fagbrev innen automatisering. Stillingen heter egentlig Automatiker, men instrument står igjen fra gammelt av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå