Joakim vas Normandy Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Jeg har hatt et problem når jeg har spilt Mass Effect og Crysis. Alt fryser en stund før skjermen blir svart. Ca. 10sekunder senere starter den igjen, og det står at det var en feil med skjermdriveren og at den måtte restarte. Det skjer konstant på litt mer actionfylte sekvenser. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har oppdatert skjermkortet mitt sin driver til siste versjon. Den nevner skjermdriver atikmdag. Et annet problem, men litt mindre viktig, er et som har skjedd mens jeg har spillt diverse spill, feks. Sacred 2, Mass Effect og Overlord 2. Plutselig fryser alt, og skjermen skrur seg av. Ingenting jeg gjør har noen effekt og jeg er nødt til å skru av med strømknappen forran på PCn. Her er specs om det er nødvendig Mushkin DDR3 6GB Essential Series ES3-12800 3x2048MB 1600MHz Inter Core i7 920 2.66Ghz 8MB Club3D HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe ATI RV790 i crossfire Windows7 Home Premium 64bit Hadde Vista fram til i dag, men W7 gjorde ingen forskjell. All hjelp er velkommen Endret 28. oktober 2009 av Crichton Lenke til kommentar
f(x) Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Sliter med samme problem her, men det skjer uavhengig av hvilke program jeg kjører. Skjer ganske ofte. Jeg har merket at hvis jeg for eksempel skriver i et dokument i MS Office Word kan jeg fint fortsette å skrive selv om skjermen er svart. Når skjermdriveren gjenopprettes er teksten jeg skrev der. Er ikke min PC så jeg har ikke brydd meg om å gjøre noe med det. EDIT: etter et raskt google søk ser det ut til at dette skjer uavhengig av PC-merke. Sitter her med en Fujitsu Siemens bærbar. Endret 28. oktober 2009 av Martin_PS3 Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Kan det ha noe med at jeg har DirectX 10 kanskje? Lenke til kommentar
saccosekk Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg fikk akkurat det samme problemet da jeg foldet (XFX ATI 4870) - hvis noen har en grei fiks på dette ville det vært helt supert. : ) Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 Akkurat det samme som deg Martin, bortsett fra at det står atikmdag i stede for nvlddmkm. Lenke til kommentar
Joakim vas Normandy Skrevet 2. november 2009 Forfatter Del Skrevet 2. november 2009 Ingen som har noen formening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå