Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil med skjermdriver

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et problem når jeg har spilt Mass Effect og Crysis. Alt fryser en stund før skjermen blir svart. Ca. 10sekunder senere starter den igjen, og det står at det var en feil med skjermdriveren og at den måtte restarte. Det skjer konstant på litt mer actionfylte sekvenser. Er det noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Jeg har oppdatert skjermkortet mitt sin driver til siste versjon. Den nevner skjermdriver atikmdag.

Et annet problem, men litt mindre viktig, er et som har skjedd mens jeg har spillt diverse spill, feks. Sacred 2, Mass Effect og Overlord 2. Plutselig fryser alt, og skjermen skrur seg av. Ingenting jeg gjør har noen effekt og jeg er nødt til å skru av med strømknappen forran på PCn.

Her er specs om det er nødvendig

Mushkin DDR3 6GB Essential Series ES3-12800 3x2048MB 1600MHz

Inter Core i7 920 2.66Ghz 8MB

Club3D HD4890 1024 MB GDDR5 PCIe ATI RV790 i crossfire

Windows7 Home Premium 64bit

Hadde Vista fram til i dag, men W7 gjorde ingen forskjell.

All hjelp er velkommen

Endret av Crichton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med samme problem her, men det skjer uavhengig av hvilke program jeg kjører. Skjer ganske ofte. Jeg har merket at hvis jeg for eksempel skriver i et dokument i MS Office Word kan jeg fint fortsette å skrive selv om skjermen er svart. Når skjermdriveren gjenopprettes er teksten jeg skrev der.

Er ikke min PC så jeg har ikke brydd meg om å gjøre noe med det.

EDIT: etter et raskt google søk ser det ut til at dette skjer uavhengig av PC-merke. Sitter her med en Fujitsu Siemens bærbar.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...