South_Bridge Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) scriptet mitt som lager en mappe på serveren og skulle få permission 0777, men når jeg sjekker permissions til mappa etter at den er blitt opprettet(mkdir( $target_path, '0777' )) har den permission 1141 som er helt ubrukelig til det jeg skal bruke den til. Hvordan kan dette ha seg? og hvordan fikser jeg det? jeg trenger lese og skrive rettigheter til mappa da jeg skal laste opp bilder. Endret 29. oktober 2009 av South_Bridge Lenke til kommentar
footnote Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 bruk mkdir($target_path, 0777); den forventer en integer ikke en streng! husk også at umask modifiserer det heltallet du gir inn med mkdir, så det kan være at du ikke får 0777 som resultat. trur du bruker chmod hvis du vil sette nøyaktig verdi Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Det har noe med at 777 ikke er syvhundre-og-sytti-syv, men 511. Hvordan? 777 er i oktalsystemet, ikke titallsystemet. Oktaltall skriver man inn i PHP med en ledende null foran tallet, i dette tilfellet blir det 0777. Man kan sannsynligvis bruke en streng, men da må det være i titallsystemet (dvs. 511). Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Ser i dokumentasjonen at det skal være int og ikke streng som jeg har gjort det ja. Funker helt sikkert når jeg får testa det når jeg kommer hjem igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå