Gå til innhold

3 skjermer med imac?


christhenoob

Anbefalte innlegg

Min kamerat har kjøpt seg den nye Imac'n nå, med i7, 4850 og 27 tommers skjerm og alt.

Tittelen min sier kanskje litt av spørsmålet? Han vil gjerne ha to 19 tommers skjermer på høykant på hver av sidene. Er dette mulig?

 

Vi har diskutert, og kommet fram til at det å bruke utstyret under, kunne fungert i teori:

 

- matroxdualhead2go (en displayport inn, to displayports ut, eller vga inn - to dvi ut)

- en minidisplayport til displayport, eller minidisplay til vga (kommer ann på hvilken versjon av matrox'n han vil ha.

 

Kommer dette til å fungere? Altså, Imac eller Mac generelt har jeg NULL peiling på så jeg spør her. Slik jeg ser det: Imac'n har allerede en skjerm "koblet i", og har en utgang. Denne utgangen må kunne utnyttes med matroxdualhead2go, akkurat som en DVI utgang kan utnyttes på et hvilketsomhelst skjermkort fra en vanlig pc?

 

Det neste spørsmålet går på hvordan han kan stille 19 tommerne 90 grader til venstre og høyre.. ETtersom han har et 4850, så håper jeg da det går ann å laste ned catalyst control center? Der kan man ihvertfall stille skjermer horisontalt og vertikalt.

 

Håper jeg treffer noen mac fans som kan litt om dette her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er screw'ed, du har ikke mulighet til å gjøre det, du burdte ikke ha gått for mac i dette tilfelle.

 

4850 støtter kun 2 displayer og om du bruker matrox sin løsning må du ha 3 eskterne skjermer og alle skjermene må kjøre samme oppløsning .....

 

Selg heller imac'en, kjøp en vanlig PC med enten 5770 eller 5850 så kan du koble til 3stk skjermer, du kan fremdeles bruke mac tastatur og mus samt OSX

Lenke til kommentar
Du er screw'ed, du har ikke mulighet til å gjøre det, du burdte ikke ha gått for mac i dette tilfelle.

 

4850 støtter kun 2 displayer og om du bruker matrox sin løsning må du ha 3 eskterne skjermer og alle skjermene må kjøre samme oppløsning .....

 

Selg heller imac'en, kjøp en vanlig PC med enten 5770 eller 5850 så kan du koble til 3stk skjermer, du kan fremdeles bruke mac tastatur og mus samt OSX

 

For det første så er det ikke JEG som har kjøpt en mac, det er en kamerat sin beslutning.

For det andre. Ja.. jeg tenker at 4850 kun støtter 2 displayer også, men tenk slik da: det ene displayet er for 27 tommeren i IMAC'n. Det andre displayet har mac fikset om til en mini-displayport.

 

Når du sier at jeg/han burde kjøpe en vanlig pc isteden for mac, så er det som å be meg om å selge en bentley, og kjøpe en lada med styling kit og "forbedra motor".

Du også vet at mac er bedre på ALT egentlig.

 

Uansett, fikk desverre ikke mye ut av svaret ditt, da det virker som om du er skikkelig pc/windows fan.

Lenke til kommentar

Vel du tar feil, en mac er ikke bedre på alt mulig og du får PC'er som er mye bedre enn den imac'en dere har skaffet dere, dagens mac har akkurat samme innmat eller "motor" som vanlig PC'er nå til dags, men det jeg sier er at det finnes ingen løsninger til problemet ditt.

 

Om du skal bruke matrox sin TH2G så må alle skjermene være eksterne, da får dere ikke brukt den innebygde 27", om dere går for DH2G så må enten begge de eksterne skjermene være på høyre eller venstre siden da det TH2G og DH2G gjør er å slå sammen oppløsningen til flere skjermer og "setter de ved ved siden av verandre". For å forklare det litt bedre så vil musapekeren hoppe rett fra venstre skjerm til høyre skjerm utenom å røre skjermen i midten ....

 

Om dere skaffer dere en ny imac eller annen mac med et ATI 5750, 5770, 5850 eller 5870, burdte det gå det dere snakker om, men skal du sette det opp som en eyefinity oppset er jeg meget sikker på at alle skjermene må ha samme oppløsning. Så i all 3D utenom windowed så vil du igjen kun kunne bruke skjermen i midten ....

Lenke til kommentar
Vel du tar feil, en mac er ikke bedre på alt mulig og du får PC'er som er mye bedre enn den imac'en dere har skaffet dere, dagens mac har akkurat samme innmat eller "motor" som vanlig PC'er nå til dags, men det jeg sier er at det finnes ingen løsninger til problemet ditt.

 

Om du skal bruke matrox sin TH2G så må alle skjermene være eksterne, da får dere ikke brukt den innebygde 27", om dere går for DH2G så må enten begge de eksterne skjermene være på høyre eller venstre siden da det TH2G og DH2G gjør er å slå sammen oppløsningen til flere skjermer og "setter de ved ved siden av verandre". For å forklare det litt bedre så vil musapekeren hoppe rett fra venstre skjerm til høyre skjerm utenom å røre skjermen i midten ....

 

Om dere skaffer dere en ny imac eller annen mac med et ATI 5750, 5770, 5850 eller 5870, burdte det gå det dere snakker om, men skal du sette det opp som en eyefinity oppset er jeg meget sikker på at alle skjermene må ha samme oppløsning. Så i all 3D utenom windowed så vil du igjen kun kunne bruke skjermen i midten ....

 

Okei!

 

Takker for fyldig svar. Kompisen får ta seg en tur på eplehuset (apple butikk her i byen) og høre om det finnes en annen løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...