Gå til innhold

Gigabyte GA-EX58-UD4P + kondensator falt av?!

bjorneoen

Anbefalte innlegg

Hei!

Her om dagen bestemte jeg meg for å sette inn en ny harddisk, men så fant jeg fort ut at det ble veldig trangt å sette inn uten å ta ut noe annet først. Derfor bestemte jeg meg for å ta ut andre komponenter slik at jeg fikk plass og så sette dem inn igjen etterpå. Men når jeg hadde tatt ut en god del bestemte jeg meg like godt for å ta ut alt slik at jeg kunne få stripsa noen kabler osv og sånn at jeg fikk litt mer orden inni kabinettet :)

Når jeg løftet ut hovedkortet så jeg at det lå en kondensator igjen under hovedkortet :S og det kan jo ikke være bra.. kortet funker helt glimrende i tilegg så er litt usikker på hva den kondensator gjør og om det har noe å si om den ikke er på hovedkortet? og jeg er også sikker på at den ikke datt av den dagen jeg fant den, for jeg var ekstremt forsiktig og kom ikke borti noen ting heller og de sitter jo ikke så løst at de faller så fort av..

hva burde jeg gjøre nå? tenkte jeg skulle prøve å sette den på igjen, men jeg finner ingen steder hvor den passer.. jeg trodde jeg fant et sted først, for fant to slike "metallpinner" som stakk opp fra hovedkortet og med et sånt merke hvor det burde vært en kondensator men virket som det var lodded på en klump på pinnen slik at det ikke skulle passe.. så fikk det ikke til! men tviler på at den har vært der før, siden den ikke passer nå.

men må si jeg ble litt overassket når jeg fant denne kondensatoren løst ved siden av men men.. legger med et bilde jeg :)

post-91202-1256765676_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta bilde av hovedkortet og last opp her.

Men hvordan kunne den ligge under hovedkortet? Dette av forran, så rulle rundt-bak?

Eller bare falt av og detti ned og kilt seg inn nederst.

Dette kortet har mange kondensatorer, over alt.

Se på ditt kort VS bilde på nett.

for eks her.

Du kan lodde på selv om den du har nå har ben.

Ellers må du kjøpe ny og lik eller sende inn på garanti.

Endret av War
Lenke til kommentar

Har snakket med komplett og de sier at det er min feil og at det ikke går ann å få det på garantien :( Men det som er rart er at der kondensatoren egentlig skal sitte skal det egentlig være en stor kondensator ifølge bildet på nettet, mens min er liten..? Og tok et bilde til av, er ingen bein under den heller så ser ut som bare plastikk inni den, kanskje det ikke er en kondensator?

post-91202-1256899905_thumb.jpg

Endret av bjorneoen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...