Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Sykkelklær i Høst/Vinter Sesongen

norsemanGrey

Anbefalte innlegg

Det begynner jo a dra seg mot kaldere tider, men ikke alle som setter vekk sykkelen av den grunn, men det er jo greit å kle seg riktig så man ikke drar på seg noe unødvendig. Bobledress er jo ikke akkrat tingen når man er ute å sykler, så er det noen som har noe gode tips til hvordan man bør kle seg når man skal ut å sykle på en dag hvor tempen ligger sånn mellom 0 og -10?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Min erfaring er at ei fleece finlandshette under hjelmen er gode greier. Den er tynn nok til å passe inni hjelmen. Øynene, nesa og munnen må være fri, skibriller eller andre briller foran øynene er gode greier.

Hanskene bør både være varme og vindtette, og helst gå godt oppover slik at det ikke oppstår gliper rundt håndleddene.

BMX-pedaler (med pigger) og skikkelige vintersko er godt når det snør og er rundt 10 minus.

På kroppen og nedover beina (spesielt lårene) bør du ha noe tynt superundertøy/ullundertøy. Deretter noe lett utenpå for å gi litt volum (f.eks en tynn fleecejumper) og vindtette ytterklær.

Som vesleengen påpeker er det på hender og hode man lettest fryser. Og deretter på tærne. Med skikkelig bekledning går det greit å sykle i ned til ca 15 minus. Jeg har prøvd å sykle i 22 speik, men det gjør jeg aldri mer, det var rett og slett for kaldt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...