TurboSurfing Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Heisann! Ja da tenker jeg på å kjøpe Windows 7, og da frister det med 64-bit. Men er det mye problemer med dette i forhold til programmer, drivere, m.m.? Må jeg tåle en del kompatibilitetsproblemer hvis jeg går for 64-bit, eller fungerer det like bra som 32-bit til alt? Hvor mye minne burde jeg ha hvis jeg skal ha 64-bitsversjonen? Takk Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ved lansering av XP 64-bit, var det noe kompatibilitetsproblemer. Etter Windows Vista og særlig på Windows7, er det så godt som 0 kompatibilitetsproblemer. I dagens systemer er 4GB et minimum, på nyere er 6-8GB standard. Lenke til kommentar
TurboSurfing Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Så det er bare å gå for 64-bit all the way? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Kan si det slik, jeg kommer ikke til å gå for 32-bit når jeg snart skal kjøpe Windows7. Og jeg er ganske kresen på de fleste måter, både når det gjelder mat og produkter. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Min Vista x64 har vært mye mer stabil enn min kamerats Visat x86 (32 bit). Nå er det ikke helt identiske, men vi kjøpte de på likt. Jeg kjører 8GB minne. Fikk Intel SSD 80GB HDD i posten i går, så nå venter jeg bare på nytt hovedkort så blir det Windows 7 Ultimate x64 *Gleder meg* Edit: Angående kompabilitet sliter jeg mer på jobb, da mange programmer ikke er oppdatert til å støtte 64-bit OS, men det blir bedre og bedre Endret 5. november 2009 av JohnRichard Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har brukt Win7 x64 siden juni, og har hatt null problemer Er bare nydelig. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Støtter også Windows 7 64bit, det er utrolig få problemer med drivere der nå. Kan være noen problemer med eldre programmer og spill, men det utgjør ikke noe stort problem. Er jo ikke noe vits i å bruke 64bit om du har mindre enn 4 GB med RAM, da 64bits versjonen faktisk bruker noe mer RAM enn 32bit. Har du 4 GB eller mer, lønner det seg jo uansett siden 32bit ikke får utnytter mer enn 3.5 GB. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det er vel helst driverproblemer man har hatt med x64 Windows. Om du sitter med en gammel(+6-7år) printer eller scanner du er avhengig av bør du undersøke om det finnes x64 drivere til produktet. Med stor sannsynlighet gjør du ikke det, og kan trygt legge inn x64 Windows 7. For Windows XP x64, kan jeg si at iTunes ikke finnes til denne versjonen. I tillegg var det enkelte idiotprogram som nektet å la seg installere. Ingen av disse problemene har fulgt meg i Win7 verden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå