Panerai Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg fant ingen tråd om dette emnet. Først er jeg litt usikker på om det trengs en tråd som dette. Siden jeg kjeder meg litt og det er alltid greit å vite hvordan folk gjør det, og få ideer selv starter jeg en. Etter å ha skrevet ferdig tråden fant jeg ut at denne ligner på "vis bilde av filmsamlingen"-tråden, men men. Over til sakens kjerne. Jeg lurer på hvordan folk her sorterer filmene/seriene sine i hylla. Jeg har delt opp filmene i: -Engelsktalende -Norsktalende -Utenlandske -Animasjon/Tegnefilm -Utenlandske Serier -Norske Serier Innenfor de fleste kategoriene har jeg sortert dem mer enn mindre alfabetisk. Unntaket er Serier, og Animasjon. Seriene står bare hulter til bulter og Animasjonsfilmene står alfabetisk, bortsett fra Disneyklassikerne, som er samlet sammen. Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Delt opp etter navn, men så har ikke jeg en veldig stor filmsamling, enda.. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Hadde alfabetisk før, men så ble det bare masete fordi jeg måtte fjerne en film og legge i neste hylle for å få plass til en film, og da måtte den siste filmen i den hylla jeg flyttet den andre filmen over til, flyttes.. blir sliten i huet av å bare tenke på det. Så nå er det bare tilfeldig, litt etter farge da Lenke til kommentar
Panerai Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Hadde alfabetisk før, men så ble det bare masete fordi jeg måtte fjerne en film og legge i neste hylle for å få plass til en film, og da måtte den siste filmen i den hylla jeg flyttet den andre filmen over til, flyttes.. blir sliten i huet av å bare tenke på det. Så nå er det bare tilfeldig, litt etter farge da Jeg synes også det er litt slit når det kommer en ny film inn i samlingen, noe det gjøre altfor ofte for tiden, men er det ikke vanskelig å finne en bestemt film når du har det tilfeldig? Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Sjangerinndeling. Lenke til kommentar
SgtKabukiman Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har prøvd mye forskjellig. Men alfabetisk eller sjanger har funket best for meg. Nå kjører jeg til med sjangersortering, ettersom det gjør det lettere for andre å lete etter filmer. Funker greit! Lenke til kommentar
Musepeker Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hadde alfabetisk før, men så ble det bare masete fordi jeg måtte fjerne en film og legge i neste hylle for å få plass til en film, og da måtte den siste filmen i den hylla jeg flyttet den andre filmen over til, flyttes.. blir sliten i huet av å bare tenke på det. Så nå er det bare tilfeldig, litt etter farge da Jeg ser den, har samme problemet selv Men det fungerer helt greit, så jeg holder meg til alfabetisk. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Etter utgivelsesdato. Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Film J-dorama serier Enkelt og greit. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 (endret) Først etter format (DVD, HD-DVD, BD), så etter sjanger og så alfabetisk (seriar står i sammen). Er ein del stress, og eg merkar at systmet blir meir og meir løst. Er ikkje så lenge siden eg runda 150 DVD-ar så eg har ikkje så mange enda. EDIT: Fjernsynsseriar står for seg, ganske tilfeldig eigentlig. Endret 29. oktober 2009 av Groening Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Hadde alfabetisk før, men så ble det bare masete fordi jeg måtte fjerne en film og legge i neste hylle for å få plass til en film, og da måtte den siste filmen i den hylla jeg flyttet den andre filmen over til, flyttes.. blir sliten i huet av å bare tenke på det. Så nå er det bare tilfeldig, litt etter farge da Jeg synes også det er litt slit når det kommer en ny film inn i samlingen, noe det gjøre altfor ofte for tiden, men er det ikke vanskelig å finne en bestemt film når du har det tilfeldig? Nei, har sånn ca. styring på hvor hver og en ligger. Er bare å titte litt over, så finner jeg den ganske fort. Får snart nye hyller, forhåpentligvis, da blir det andre boller. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Har bare rundt 250 filmer, så har ikke noe spesielt system annet enn at serier står samlet, og tarantino står samlet. Lenke til kommentar
Greysteel Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Ikke at jeg har så mange filmer at det egentlig er nødvendig med noe system, men jeg pleier å sortere dem alfabetisk. Seriene har jeg ikke noe system på. Lenke til kommentar
spetwols Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Jeg har en stor dvd hylle jeg har mekka selv med alle slags dvder. så har jeg 3 store ikea hyller med dvd bokser osv. Men dvdene har jeg først delt opp i tiår. så alfabetisk. Lenke til kommentar
Kjeven Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Sorterer etter denne fine ordningen. Unntakene er A) samlebokser og lignende, som kommer for seg selv i øverste hylle, B) TV-serier, som kommer for seg selv i nederste hylle, og C) oppfølgere, som kommer etter hverandre kronologisk. Alien 3 kommer ikke før Aliens. Lenke til kommentar
MforMats Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Sorterer filmene mine slik som de har blitt listet opp på DVD Profiler. Ergo: alfabetisk. ...Oppfølgere og filmer fra en filmserie står selvfølgelig sammen (etter utgivelsesdato). Blu-Rays står i egen hylle. Har ikke helt funnet ut hvordan disse skal stå i forhold til dvd samlingen. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Mitt er sortert etter hva som er gode/bra filmer og de som er crap/kjedelige. Lenke til kommentar
afirm Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Har sortert i DVD, HD DVD, BD og Tv-seriar. Deretter er det tilfeldig. Veit dog sånn ca kvar alle står. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Etter utgivelsesdato. Utgivelse på kinoversjonen eller DVD-/blu-ray-versjonen? Utgivelse etter når filmer først kom ut på kino høres ikke så dumt ut. Selv alfabetiserer jeg, men da i henhold til hvilken tittel som står på omslaget (Caché blir derfor å finne under H for Hidden). I tillegg har jeg sortert etter vanlig enkeltvis DVD-utgivelse, bokser, TV-serier og blu-ray. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 30. oktober 2009 Del Skrevet 30. oktober 2009 Nå har jeg ikke noe system, med unntak av 007-filmene som står etter utgivelsesår og Indiana Jones som også står etter utgivelsesår. Planlegger å sette serier for seg, filmer i alfabetisk rekkefølge med DVD'er først og så Blu-Ray-titler bakerst/nederst. Har ikke mer enn 100 titler, så tar ikke lang tid, men er mer fristende å sitte på forumet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå