Gå til innhold

Tvilling abbonement hos Viasat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får du ikke noen signaler på noen av dekoderen (antar du sjekket begget plasser) så er det innstillingene av parabolen som er feil.

Antar du da har kjørt rett strekk fra hode til tuner.. (Test direkte kabel først i det minste).

Parabolen kan jo ikke ha feil innstillg så lenge jeg har full signalstyrke fra samme hodet inn i stua!

Ja det er direkte kobling rett fra hodet på rommet jeg har problemer med

Lenke til kommentar

jeg var ute og fikla litt på det andre hodet(det som står til høyre når du ser rett på parabolen) bare for å sjekke og da hørte jeg et hyl fra stua,da falt nemmelig kanalen fem ut :p !!!!!(stua er koblet med switch)

Trodde alt på viasats kanalpakke kom fra hodet til venstre jeg,altså sirrius(det sa de på kundeservice)?????

Lenke til kommentar
jeg var ute og fikla litt på det andre hodet(det som står til høyre når du ser rett på parabolen) bare for å sjekke og da hørte jeg et hyl fra stua,da falt nemmelig kanalen fem ut :p !!!!!(stua er koblet med switch)

Trodde alt på viasats kanalpakke kom fra hodet til venstre jeg,altså sirrius(det sa de på kundeservice)?????

Hun på kundeservice sa at når jeg ser på parabolen ska viasats hode være til venstre.

Men gjett om dette skal testes ut når dagslyset kommer i morgen :yes:

Lenke til kommentar
Men venstre når man står bak parabolen, eller foran? ;)

EDIT: Hvorfor har du 2hodet LNB egentlig?

Bare monterte det for 2 år siden når jeg monterte parabol for første gang,siden har det vært sånn.

Og min samboer er fra Latvia og hun ønsker jo så mange øst europesiske kanaler som mulig :!:

Gud vite hva de mente med om det var foran eller bak de mente da de sa dette???

Lenke til kommentar

Wow saken er løst,nå har jeg signaler i begge rom,siden jeg har sirrius på høyre side,da må jeg jo ha en annen satelitt enn thor på det andre hodet????

Har forresten aldri brukt noen satbiper når jeg har montert parabolen.

Og hvordan stiller jeg parabolen enklest slik den står nå til å ta inn thor og sirrius og ikke sirrius og den satelitten jeg har nå???

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Hvordan gjekk deg med deg? Fant du ut hvilken satelitt du har i tillegg til Sirius? Holder på med samme problem,dvs få signaler på 2 forskjelige Viasat tunere. :cool:

Nei jeg ga opp,sa lenge jeg hadde de jeg trengte ladde jeg det bli med det.

Skal snart starte på et nytt prosjekt,nemelig å koble opp 4 hoder,men må kanskje ha en større parabol til det vel??,har standard viasat parabol!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...