Gå til innhold

Tvilling abbonement hos Viasat

Anbefalte innlegg

Fikk i dag min dekoder nr 2 fra viasat,som jeg skal montere på partyrommet :p

Problemet er at jeg ikke får noen signaler,etter å ha montert på den medfølgene Quad-LNB.

Signalene i stua fungerer utmerket(95-98 %),og kabelen er trukket meget forsiktig inn på det andre rommet

Jeg har også prøvd med en annen kabel med samme resultat,og alle kontakter på antenne og motakerer kontrolert.

Alikevel får jeg kun 50 % på signalstyrke og 0 % på signalkvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noenganger er det lurt å spørre slike idiot-spørsmål bare for å få vekk enkelte feilkilder.

Jeg ville testet å ta med den nye dekoderen inn dit den gamle står, og teste om den fungerer der, eller ikke får signal.

Er det fortsatt null og niks signal, kan det se ut som om selve dekoderen er defekt, og må byttes.

Lenke til kommentar

Ja, jeg har vært borti folk som har plassert trådløse aksesspunkt inne i sikringsskapet, fordi boksen var så stygg. ^^

Gjør som Alastor sier, prøv å flytt den nye dekoderen, det kan rett og slett være kabelen som er for dårlig også, vi hadde dårlige signaler, byttet ut kabelen, og vips var alt helt perfekt.

Lenke til kommentar

Prøvde den i stua der fikk jeg 98 % signalstyrke og 100 % signalkvalitet

Eneste jeg stussa på at den nederste søylen viste rødt når den sto på 100%

men tydelig at den fikk signaler.

Har allerede prøvd med 2 forskjellige nye kabler uten hell,legden på kabelen er ca 15 meter,samme som inn til stua :(

Lenke til kommentar

Ok, forsøk å bytte tilkoblingen til selve parabolen, altså flytt kabelen som nå går til stua, hvor den nye dekoderen nå står til det andre tilkoblingspunktet på parabolen. Slik at du kan forsikre deg om at det ikke er selve tilkoblingspunktet som ikke er defekt. (Med mindre du allerede har testet det.)

Lenke til kommentar
Ok, forsøk å bytte tilkoblingen til selve parabolen, altså flytt kabelen som nå går til stua, hvor den nye dekoderen nå står til det andre tilkoblingspunktet på parabolen. Slik at du kan forsikre deg om at det ikke er selve tilkoblingspunktet som ikke er defekt. (Med mindre du allerede har testet det.)

Det er testet,testet alle 4 tilkoblinspunktene.

uten resultat,men alle virket inn til stua da,så de er ikke dekfekte

Endret av Froskenfrode
Lenke til kommentar

Okei, dette kommer til å høres JÆVLIG dumt ut, men da tror jeg faktisk det er kablene du har testet som er problemet. Altså, om alt funker med kabelen som går til stua, men ikke ut til det andre rommet så ser jeg ingen andre muligheter. Prøv å sett den gamle dekoderen på "partyrommet" bare for å sjekke om det virker.

Nå er ikke jeg noen ekspert på paraboler og slikt, men kan det være noe med selve parabolen? At elektronikken der ikke klarer å kjøre ut signaler til begge dekoderene? Altså hva skjer om du kobler den nye dekoderen til på "partyrommet", mens du kobler ut den på stua.

Jeg stiller dumme spørsmål nå altså, men erfaringen min er at om selve boksen fungerer ett sted i huset, med en annen kabel, mens den ikke virker ett annet sted, så er det stort sett kabelen sin skyld. Om det ikke er noe annet utstyr i det rommet som kan påvirke mottakeren din.

Lenke til kommentar

I dag ringte jeg med viasat kundeservice,de ringte meg opp igjen,vi har prøvd alle feilsøkingspunkter uten hell.

Så det endte med at de vil ringe meg opp igjen om noen dager :(:(

Prøvde bl.a begge dekoderene i begge rom,skjekket kablene,koblingspunktene,parabolhodene osv........ :cry:

Lenke til kommentar
Jeg holder en knapp på at du har en degausser stående under bordet du plasserer dekoderen. :p

Nei, seriøst - det er nesten 100% sikkert kabelen. Har du forsøkt kabelen som går til stua ute på partyrommet?

Nei det har jeg ikke prøvd,da den kabelen ikke ville være lang nok.

Det ville også vært litt av en jobb.

De på kundeservice sa også at dekodere ikke skulle være følsom for ting jeg har inne på rommet.

Har jo kun tv,dvd spiller og radio der,men kan det være noe i veggene der som kan lage trøbbel???

Lenke til kommentar

Da er det nok at du ikke har avmantlet kablen på en riktig måte, slik at du ikke får skikkelig kontakt. Avmantling av coaxen er viktig at gjøres riktig.

Istedetfor at jeg skal knote og skrive masse, så linker jeg heller til denne geniale informasjonen:

http://docs.google.com/gview?a=v&q=cac...hl=no&gl=no

Har du ferdig F-kontakt på (som er satt på av fabrikk, )kjøp nye twist on og sett på de. De gamle kutter du vekk. Har opplevd det at fabrikkmonterte f- kontakter har vært ræva og var feilkilde.

Er det ikke det som er feililden så trenger du ny coax kabel.

Edit: Går coaxen gjennom en diseqswitch eller direkte fra hodet og til boksen? Hvis det er diseqswitch i mellom så kan det være den som er ødelagt.

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Da er det nok at du ikke har avmantlet kablen på en riktig måte, slik at du ikke får skikkelig kontakt. Avmantling av coaxen er viktig at gjøres riktig.

Istedetfor at jeg skal knote og skrive masse, så linker jeg heller til denne geniale informasjonen:

http://docs.google.com/gview?a=v&q=cac...hl=no&gl=no

Har du ferdig F-kontakt på (som er satt på av fabrikk, )kjøp nye twist on og sett på de. De gamle kutter du vekk. Har opplevd det at fabrikkmonterte f- kontakter har vært ræva og var feilkilde.

Er det ikke det som er feililden så trenger du ny coax kabel.

Edit: Går coaxen gjennom en diseqswitch eller direkte fra hodet og til boksen? Hvis det er diseqswitch i mellom så kan det være den som er ødelagt.

Nå har jeg avisloert kablene etter samme måte som i linken,uten resultat.

Ville jo være merklig om 2 nye kabler skulle være deffekte også da??

Den er direkte tilkoblet,bruker kun switch inn til stua

Endret av Froskenfrode
Lenke til kommentar

Nå skjønner jeg ikke en dritt,nå prøvde jeg med en tredje kabel som aldri har vært brukt,med samme resultat.

Altså:begge dekoderene gir samme resultat i begge rom,alle tilkoblingspunkter er i orden,rommet har ikke noe som kan påvirke resultatet og alle punktene på det nye hodet virker,har testet det på dekoderen i stua???

Hva kan dette være :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...