dahdudeh Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har lenge brukt IE, og prøvde her om dagen siste versjon av Firefox fra mozilla.com. En ting som virkelig irriterer meg med Firefox, er at når jeg bruker det, begynner harddisken innimellom og arbeide for full guffe og skraper som om den søkte igjennom hele harddisken over 10-20 sek pr gang. Dette skjer aldri i IE eller når Firefox ikke kjøres, med andre ord skjer det kun når Firefox kjører. Jeg har et nyinstallert system uten noen spyware, virus, e.l. Firefox er også helt ren, med eneste add-ons: NoScript og CacheWiever installert. Dette er så irriterende og forstyrrende at jeg har gått tilbake til IE igjen. Men lurer derfor på hva dere tror dette kan være og om dette er normalt med denne nettleseren? Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har ikke oplevd dette slelv og kan ikke si jeg har hørt om lignende heller. Hvilken hardisk har du og hvor ligger FF installert? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har brukt firefox i et par år nå og har aldri opplevd dette jeg heller, og jeg har kjørt versjoner siden versjon 2.x Bruker det i dag på alle mine pcer som jeg bruker til daglig, og alle mine virtuelle pcer på serverene. Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har aldri opplevet noe lignende jeg heller, høres jo ut som noe på PC-en din stjeler 99% av Ram-en din? Lenke til kommentar
dahdudeh Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg prøvde FF 3.5.4 i dag. Jeg begynte å surfe litt rundt, og plutselig begynte harddisken med å jobbe intens i nesten 30 sek. Inne på systemmonitor så jeg at FF jobbet med 8-10% CPU mens harddisken jobbet og jeg gjorde ikke noe på nett. Det er ikke noe galt ellers med systemresursene mine. Jeg undrer over hva FF driver med! Jeg kan også nevne at jeg har en 3-4 år gammel HD som jeg hører veldig godt. Hvis dere har nye og lydløse disker, kan det hende dere ikke merker det, men at det likevel skjer i bakgrunnen. Jeg prøvde også å disable automatiske oppdateringer, uten lykke. Skulle ønske det fantes et program som monitorerte systemet og alt som skjer, og sett hva FF driver med bak ryggen min. Lenke til kommentar
dahdudeh Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg glemte forresten å legge til en link jeg fant i dag tidlig: http://www.ghacks.net/2008/06/09/fix-exces...ard-disk-usage/ Dette minnet meg veldig om mitt problem! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 Sjekk heller minnebruken. FF krever litt mer RAM særlig hvis du har mange faner oppe. Sjekk om du er i nærheten av å bruke all den fysiske RAMen din, for hvis du gjør det, vil jo Windows bruke SWAP filen som ligger på disken, og da jobbes det mye mot disken siden den da fungerer som ekstra RAM (dog det går jo MYE tregere) Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. oktober 2009 Del Skrevet 29. oktober 2009 For å sjekke minnebruken , trykk : Ctrl > Alt > Del Velg Processes. Slik ser det ut hos meg med 27 addons og 5 faner : Lenke til kommentar
dahdudeh Skrevet 3. november 2009 Forfatter Del Skrevet 3. november 2009 Vel, minnet endrer seg faktisk ikke. Det ligger bare på 170-190mb av 2gb som vanlig her i XP. Det eneste som endrer seg er prosessen firefox som jobber på mellom 6-8% mens harddisken jobber for full f***e. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå