Gå til innhold

Reinstallere windows på laptop uten cd-rom drev

Anbefalte innlegg

Hei dere,

Jeg er ny på forumet, men har hørt positivt om dere ;)

Her er min sak:

Jeg har en Windows XP CD i ene hånden, og en rosa laptop uten cd-rom drev i den andre (ASUS Eee 1008HA). Hvordan kan jeg gå frem for å løse problemet?

Takk for deres tid.

Mvh,

Markus

Endret av kingoslo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei Kingoslo,

Du kan gå inn på wintoflash.com siden å laste ned wintoflash, med dette programmet kan du enkelt overføre xp filene dine til en usb penn. Formatere minne pennen først å så bare følge anvisningen deretter. Hvis ikke usb pennen booter så må du inn i bios og sette usb device til first boot. Ob til slutt når du kommer så langt at windowsen er innstallert så må du ta ut minnepennen så den ikke starter å installere enda engang.

Håper dette hjelper deg :)

Hilsen spyder

Lenke til kommentar
Hei Kingoslo,

Du kan gå inn på wintoflash.com siden å laste ned wintoflash, med dette programmet kan du enkelt overføre xp filene dine til en usb penn. Formatere minne pennen først å så bare følge anvisningen deretter. Hvis ikke usb pennen booter så må du inn i bios og sette usb device til first boot. Ob til slutt når du kommer så langt at windowsen er innstallert så må du ta ut minnepennen så den ikke starter å installere enda engang.

Håper dette hjelper deg :)

Hilsen spyder

Kjære spyder,

Takk for dette.

Det virker som en utsøkt løsning. Jeg skal prøve det i løpet av noen dager. Hvis no luck: så hører dere fra meg igjen ;)

Mvh,

Markus

Endret av kingoslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...