Gå til innhold

The pot from HELL


Anbefalte innlegg

Var en liten tur hos Stoolman i dag, er et par år siden sist,så vi fikk en liten prat og litt handling ble det også.

 

May i present Big Bertha:

 

post-42959-1256760669_thumb.jpg

 

post-42959-1256760677_thumb.jpg

 

Skal om ikke lang tid testes på denne:

 

post-42959-1256760738_thumb.jpg

 

AMD benching, det som er så bra med de nye 45nm AM3 cpuene er at de skalerer sykt på kulde. Coldbug er en saga blott,så for å kjøle de trenger man optimalt mye masse,da kobber.

Fyll med tørris eller LN2. Null stress...maximal fun

Denne potten veier +3,5KG :dribble:

Skal bli morro og se hva den yter.

 

Fortsetning følger....

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker... Trenger bare litt ledig fritid + kjølemedium så blir det rockn roll...

 

Navnet Big Bertha er ikke valgt på random,info følger..

post-42959-1256762515_thumb.jpg

 

EDIT: :p

 

EDIT2:

Skal prøve disse TeamXtreem brikkene på Gigabytekortet, testet på 775 Gigabyte EP45T Extreme,men der var de ikke så villige,OCZ brikkene mine (micron) klokker mye bedre på det hk.

 

post-42959-1256763541_thumb.jpg

post-42959-1256763532_thumb.jpg

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

klarte du 4,3ghz med 1,42v på luft eller? Eller er det med masse minusgrader? Sykt bra om det er med LN2 eller tørris, er det på luft er det til å forgude faktisk...

 

Må legge til:

Den kjølern er det respekt av... Vil også ha... :devil:

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
klarte du 4,3ghz med 1,42v på luft eller? Eller er det med masse minusgrader? Sykt bra om det er med LN2 eller tørris, er det på luft er det til å forgude faktisk...

 

 

Vcore satt 1,4 i bios,viser 1,425 i windows

TRUE + 2 x Pabst 12cm@1400rpm i RUMTEMP ca 19-20`c

 

Sjekk HER

 

God luftklokker ja, men har ennå ikke testet NB-klokking med den chippen, suger nb-klokking er chippen i mine øyne verdiløs(til benching),selv om den klokker bra på lav vcore.

Lenke til kommentar

Sykt bra! Leste det du linka til, ble litt glad da jeg så du satt ned frekvensen på 3 av kjernene :wee:

he he.

når du sier nb klokking mener du hvor mye FSB den pusher? Min chip klarer så langt jeg har testet den 249 FSB X16 (3,9ghz) har ikke forsøkt så mye mer. Tror egentlig den er ganske god på fsb, og at det ligger mest på hovedkortet :)

jeg fikk min 100% prime stabil på et Asus Crosshair III med disse settings:

202fsb x 19,5

1,5v cpu

 

HT-2600mhz

NB-2630mhz

MEM-1600mhz

 

Kan godt teste hva min maxer på FSB, og redigere det inn her, så har du noe ekstra å sammenligne med:)

Lenke til kommentar
Sykt bra! Leste det du linka til, ble litt glad da jeg så du satt ned frekvensen på 3 av kjernene :wee:

he he.

når du sier nb klokking mener du hvor mye FSB den pusher? Min chip klarer så langt jeg har testet den 249 FSB X16 (3,9ghz) har ikke forsøkt så mye mer. Tror egentlig den er ganske god på fsb, og at det ligger mest på hovedkortet :)

jeg fikk min 100% prime stabil på et Asus Crosshair III med disse settings:

202fsb x 19,5

1,5v cpu

 

HT-2600mhz

NB-2630mhz

MEM-1600mhz

 

Kan godt teste hva min maxer på FSB, og redigere det inn her, så har du noe ekstra å sammenligne med:)

 

Med NB klokking mener jeg denne frekvensen (bilde vedlegg),kan stilles uavhengig på BE prosessorer, den skal være så høy som mulig gjerne rundt 2600-3000mhz ved luftkjøling, det er bra. Ved mere kulde som ex. tørris eller LN2 er +4000mhz NB mulig.

Det gir en nice boost,klokk opp NB så høyt som overhode mulig. HT link bør holdes i nærheten av av 2000, ingen større ytelsesgevinst ved høyere HT.

post-42959-1256926932_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Da har jeg brukt noen timer på å finne ut at NB@ 2800mhz er ganske så stabilt for min del. 2 timer prime95-blend og 2 timer Prime95-SmallFFT uten feil. Legger et bilde av settings med.

 

CPU/NB voltage: Er dette det samme som på intel? altså, jeg har satt min på 1,36v det er fortsatt ikke gul skrift i bios. Vet du hvor mye volt man bør adde her? (intel 45nm anbefalte ikke over 1,4V)

CPU voltage: Hva tåler egentlig disse cpuene av volt? Jeg hadde min (Intel 45nm) E8500 1,1V stock på 1,5V i over et år. Gikk kjempe bra det.

denne chippen har jo 1,42V som stock.. burde vel kunne ligge fint på 1,6V? Nå har jeg heller ingen problemer med temp så..

 

Bare litt tall:

post-169666-1256932784_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...