Zobra Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Trenger litt hjelp med å finne en grei og billig tele til mitt Nikon D200. Jeg har allerede et 50mm 1.8 og en 150mm 2.8 macro, men savner å ha en tele. Skal hovedsakelig brukes til fotografering i dyrehager o.l, så burde egentlig være ganske lyssterk, men da stiger det jo som regel en del i pris og. Har tenkt til å legge ut rundt 3-4000,- og har sett litt på Nikon 70-300 VR, men vil først vite om det er noe bedre der ute til ca. samme pris. Noen som har forslag/innspill? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har tenkt til å legge ut rundt 3-4000,- og har sett litt på Nikon 70-300 VR, men vil først vite om det er noe bedre der ute til ca. samme pris.Sammen med de to objektivene du har er det egentlig ingen andre som er aktuelle i det prisområdet, 70-300VR er et utmerket objektiv, særlig på crop. Ikke så mye mer å tenke på :-) Lenke til kommentar
arela Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 70-300 VR er faktisk meget bra på FX også. For å få noe bedre, må du nok mangdoble innsatsen. Eller kanskje du kan prøve med en Kenko telekonverter (1,4x) på din 150mm - mener å ha sett de som har gjort det med hell. Lenke til kommentar
Zobra Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 70-300 VR er faktisk meget bra på FX også.For å få noe bedre, må du nok mangdoble innsatsen. Eller kanskje du kan prøve med en Kenko telekonverter (1,4x) på din 150mm - mener å ha sett de som har gjort det med hell. Tusen takk for svar. Da ble det til at jeg kjøpte et 70-300 VR til 3300,- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå