Gå til innhold

[Løst]Portforward Inteno X5668B

Anbefalte innlegg

Hei.

Sliter voldsomt med å åpne port(er) med min Inteno x5668B router. Har trålet internett etter informasjon om dette, men kommer ingen vei. I følge portforward.com skal jeg kunne logge inn på routeren og gjøre instillinger der, problemet mitt er at jeg ikke får den tilgangen som er beskrevet på nevnte side.. Internett leverandør er BKK (http://www.smartehjem.no/Bredband/teknisk.htm)

Må jeg anskaffe meg en router i tillegg til den fra BKK? Eller er det mulig å åpne porter i den jeg allerede har?

Håper noen her har mulighet/kunnskap til å hjelpe meg, noe som blir satt meget stor pris på.. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kommer ikke inn på nevnte side? Du mener webinterfacet til routeren din?

Hva slags feilmelding er det du får opp? Er du sikker på at du går inn på rett IP?

Har lite peiling på nettverk, men går utifra at det er webinterfacet jeg har vært på. Adressen er "192.168.80.1" Har funnet frem til at login er user på brukernavn og passord, men jeg blir ikke gitt tilgang til å gjøre noen endringer.

Min innlogging:

post-203411-1256762999_thumb.jpg

Her er ss fra portforward:

post-203411-1256763121_thumb.jpg

Det er her jeg sitter fast..

Lenke til kommentar

Problemet er nok det som Dyneslott sier.

BKK har sperret muligheten for deg som kunde å gjøre endringer på routeren din. Løsningen er da å skaffe egen router, og eget modem.

Vil tro at du kanskje ikke har muligheten å sette Intenoen i bridgemodus heller?

Lenke til kommentar
BKK tillater ikke kunder å konfigurere routern selv.

Hva du kan gjøre er enten å sette DMZ ip'en på pcen din, evt en router.

Hvordan setter jeg opp DMZ ip`en? (Aner ikke hva det er) Er helt grønn når det kommer til nettverk, men skal kunne klare å navigere meg rundt. Bruker forøvrig Windows Vista om det har noe å si..

Takk på forhånd!

Problemet er nok det som Dyneslott sier.

BKK har sperret muligheten for deg som kunde å gjøre endringer på routeren din. Løsningen er da å skaffe egen router, og eget modem.

Vil tro at du kanskje ikke har muligheten å sette Intenoen i bridgemodus heller?

Skal se om den kan settes i bridgemodus, men da trenger jeg veiledning.

Lenke til kommentar
Du har ikke tilgang til å sette den i bridgemode.

DMZ er for øvrig 192.168.80.80

Takker for hjelpen så langt. Men jeg er fortsatt like langt.. Mitt ønske er å åpne porter, noe som virker vanskelig for BKK kunder. Slik jeg har forstått har jeg nå to valg.

1. Kjøpe en router og åpne porter via den?

2. Åpne via DMZ?

Siden jeg ikke aner hva DMZ er trengst det veiledning fra en av dere.

La meg spørre følgende: Hva ville dere gjort i min situasjon?

Er veldig åpen for router anbefalinger.

Tusen takk for hjelp/informasjon!

Lenke til kommentar
Jeg lastet ned simple forward, et program som gjorde susen. Takk for all hjelp.

har du linken?

Nei, men du finner det på piratebay, derfra jeg lastet det ned.

Alternativt kan du google det (Programmet er gratis)

Og til slutt: Du vil ikke finne x5668B i listen over routere, men velg den ene Intenoen som kommer opp, det funket i alle fall hos meg.

Brukernavn og passord til routeren er "user"..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...