Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Bridet Speedtouch 546i med Dir-655 - Dårlig hastighet etterpå

Anbefalte innlegg

Har satt min Speedtouch 546i i bridge med min Dir-655 og dette funker bra til en viss grad. Får nett og alt, men download hastigheten min er på 2170kb og upload på 840kb. Hastigheten jeg skal ha er 11500kb ned og 1100kb opp. Noen som aner hva jeg har gjort feil? :p

Fulgte forøvrig guiden til DjToast på ngtforum.net.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du!

Prøv å koble inn kabelen direkte inn i pcen din, og telnet opp mot routeren. IP'en skal være 10.0.0.1 eller noe slikt.

Når du kommer inn på telnet, skriver du adsl. Så skriver du inn xdsl config adslmultimode=adsl2 . Tror det skal være noe slikt. Tror problemet ditt er at Speedtouchen syncer bare opp på adsl, og ikke adsl2+.

Jeg har forøvrig ingen problemer med 546i i bridge. Lik hastighet etter jeg bridga den.

Funker ikke dette, så prøv å skriv config først. Da skal det komme opp diverse info. Bruk da config etterfulgt av det som står der.

Edit: Forresten, så er brukernavnet for å komme inn i telnet, Administrator. (husk stor A)

Blankt passord.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Heihei.

Ok, da har jeg prøvd det der og ingen forbedring. Prøvde å skrive config først men da fant jeg ikke noe som passet.

EDIT: Satt og rotet litt inne i menyen på D-Linken og fant ut at ifølge Qos så måler den uplinken riktig, nemlig 1100kbps.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Det var da en voldsom guide :ph34r:

Det eneste jeg gjorde hos meg for å bridge mellom min NGT ruter og 3Com ruter, var å gå inn i menyen på NGT boksen under "bredbåndsforbindelse" og klikke "Koble ned". La så inn bruker/pass for NGT oppkobling i min 3Com. Ferdig.

Kan du ikke prøve det i stede og se om det hjelper ?

Lenke til kommentar

@2mmy91: Ok, config xdslmode adsl2+ skal det være. Har du prøvd det?

Du skulle ikke ha rørt firmwaren, men det er for sent nå. Det går også an å sette modemet fra NextGenTel i bridgemode med enkle kommandoer i telnet.

@Nero Burningwr00m:

Ja, da er vel du så heldig at du har mal på din router om å sette den i bridge. For det hadde nemlig ikke jeg. Måtte skrive noen linjer i telnet, så var den i bridgemode.

Lenke til kommentar
@2mmy91: Ok, config xdslmode adsl2+ skal det være. Har du prøvd det?

Du skulle ikke ha rørt firmwaren, men det er for sent nå. Det går også an å sette modemet fra NextGenTel i bridgemode med enkle kommandoer i telnet.

Prøvde nå og ingen forbedring. Men kan se ut som at modemet har riktige innstillinger for via telnet så fant jeg ut at den er nemlig satt til adsl2plus.

@Nero Burningwr00m: Det var nok desverre ikke mulig på mitt modem.

Lenke til kommentar

Jeg har samme modem + router og fikk også dårlig hastighet med modemet i bridge modus. Jeg slo av QoS i routeren og fikk da den hastigheten jeg skulle ha. Det kan jo være verdt å prøve det for å se om du får høyere hastighet. Det må nevnes at jeg hadde slått av den idiotiske målingen av uplink som gjorde oppkoblingsprosessen treg, så mitt tilfelle kan være relatert til det.

Lenke til kommentar

OMG, det enkle er ofte det beste er det ikke det man sier?

Det funket jo! Hvertfall til en viss grad, får 9,94Mbit ned og 0,75mbit opp.

Tusen takk til alle forslag som kom her, men en ekstra liten takk til deg eremitten :)

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...