Svirre91 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har kjøpt en brukt mobil på finn.no, men den er kjøpt i serbia. Problemet er ikke at den ikke fungerer, for engelsk har den og fungerer opp mot Netcom sitt nettverk. Men jeg er ute etter å få lagt inn norsk system på mobilen. Siden den er kjøpt i Serbia, så tilhører den en annen sone enn det vi i skandinavia gjør, og dermed får man ikke lagt inn norsk (skandinavisk språkpakke). Det som jeg irriterer meg mest over er at jeg ikke får brukt ordbokfunksjonen T9 på mobilen, siden det ikke er noen norsk ordbok på det. Veit det er mulig, men husker ikke hvor jeg fant evt. det innlegget / måten det gjøres på. Skal google det litt, men kom med innspill den som kan få hjulpet meg. Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Her finner du løsningen Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg får error!!! Her er "How To", for bytte av produktkode/oppdatering/oppgradering av FW på S60: -Først av alt: TA BACKUP!, for telefonminnet blir formattert ved bruk av denne fremgangsmåten. -Slå av brannmur og antivirusprogram på PC. -Installer NSS (Nemesis Service Suite). Ved installering, velg "Virtual USB Device" når dette valget kommer. -Installer NSU (Nokia Software Updater) -Koble til telefonen via USB-kabelen (PC Suite-modus), og vent på at Windows installerer driverne (Bluetooth-tilkobling ikke mulig ved flashing m.a.o.). -Åpne NSS, og klikk på ikonet "Scan for new device". -Klikk "Phone Info". -Klikk "Scan". Nå skal du få opp 2 linjer med tekst i detalj-/informasjonsruten. Hvis dette ikke skjer, har du fått en "error". Problemet kan være at du da kjører en eldre versjon av NSS, så løsningen kan bli å installere en nyere versjon. -På høyre side i programmet kan du nå taste inn produktkoden. Tast inn produktkoden (for din modell) som du forhåpentligvis finner i en av postene nedenfor. -Sett hake/kryss bak "Enable", ved siden av produktkoden. -Trykk "Write", og produktkoden blir forandret (det kan se ut som ingenting har skjedd, men vær ikke redd. Den er forandret). -Lukk NSS. (Kjører du en eldre versjon av NSS enn den jeg linker til over (Beta 1.0.38.12), så pass på at NSS blir lukket skikkelig, for når du trykker lukk i programmet, så kan det fortsatt ligge åpent i systemstatusfeltet (ved klokken). D.v.s. lukk dette også.) -Pass på at kabelen sitter godt, å ikke rør telefonen/kabelen før du får beskjed fra NSU om at oppdateringen er ferdig! Hvis kabelen løsner eller mister kontakten med telefonen, kan du bli eier av en død telefon som bare et serviceverksted kan få liv i igjen (er du en liten "geek", kan du få liv i den selv med programmet Phoenix vel og merke)... Har du en gammel/treg PC, bør du heller ikke kjøre flere programmer samtidig. -Kjør NSU, å følg anvisningene gitt av dette. Telefonen kan også virke "død" under bruken av NSU, men ikke fortvil. Den går enten i slumremodus eller restarter, så dette er ufarlig. Jeg veit ikke hvem som er den siste versjonen, men har versjon 1.0.38.15. Det er den eneste versjonen jeg får tak i på siden det programmet er linket til. HJELP!!! Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg brukte den versjonen selv på en N86 nylig og det fungerte godt som gull, har ikke nok kjennskap til programmet til å vite hva ditt problem kan være desverre.. Men sikkert noen her inne som vet Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 29. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har nå prøvd på versjon 10.0.38.15 og 10.0.38.12 av NSS. Begge får jeg ERROR på...har prøvd t.o.m. lagringsmodus på mobilen, i stedet for PC-Suite modus... Hva kan jeg gjøre?!! Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 30. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2009 (endret) Noen som veit? EDIT: Btw; har RM-320 på min Nokia. Endret 30. oktober 2009 av Svirre91 Lenke til kommentar
Svirre91 Skrevet 31. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2009 FANT LØSNINGEN! Det kan være en lur idé å innstallere en tidligere versjon av Nokia PC Suite! Jeg innstallerte versjon 6.86, i stedet for 7.13 som ligger ute pr.dags dato, og det fungerte knirkefritt i NSS:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå