co2 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Har en PC med Vista home x32 og ASUS M4A78T-E. Windowspartisjonen er på en SATA-HD. I tillegg hev jeg i 2 nye hardisker, den ene IDE og andre SATA. IDEen virker til å funke fint, men SATA disken kommer bare opp i BIOS og device manager, ikke min datamaskin. Nå ser jeg rundt forbi at man skal høyreklikke i device man. og formatere/rename for å få den til å virke. Men det går ikke an å skifte navn, og formatere ødelegger litt av poenget, siden denne hardisken inneholder mye spill og diverse. Hvordan kan jeg få denne til å fungere normalt med all dataen tilgjengelig? Lenke til kommentar
johome Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Jeg har selv opplevd vært borti noe liknende. Disken dukket opp ved å reboote maskinen. Går det ikke , legg ut bilde av diskbehandling. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Gikk hvertfall ikke an å restarte. Litt info: BIOS: IDE Primary - WDC WDI200JB-00DUA IDE Secondary - None SATA - ST3500418AS, 500GB SATA2 - TSSTCorpxxxxx(DVDROM) SATA3 - None SATA4 - ST3200822AS, 200GB. <-- Problemhardisken. Inne på device manager får jeg denne informasjonen som er forskjellig fra de andre: "Plassering 1(Channel 1, Target 1, Lun 0.) De andre to har verdier på 0 her. På innhenting av informasjon, så får jeg "Ingen systeminformasjon" eller noe i den retningen. *River seg i håret* Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ikke enhetsbehandling... Men diskbehandling. Om du ikke er kjent med denne, så er den enkel å få fram. Gå fra Start til kjør og skriv: "diskmgmt.msc" da får du fram diskbehandling. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) EDIT: Står oppført som ugyldig og dynamisk. Har jo valget om å gjøre den om til standarddisk, men dette formaterer innholdet. Noen alternativer? Endret 28. oktober 2009 av co2 Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Har hatt en kamerat med samme problemet, han måtte slette (nullstille) noen filer. Har det samme problemet med DVD en min og. Endret 28. oktober 2009 av martin808 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Ai ai ai, og med home er ikke dynamiske disker støttet. Kan ikke oppskriften her i hodet men du må google hvordan du kan konvertere en disk fra dynamisk til standard igjen, er noen siffrer som må endres i hex om jeg husker rett fra Hårek og Wiberos, eller du kan kontakte de, men google søket vil nok være raskere. Alternativet er å bruke en Pro variant av Vista som støtter dynamiske disker. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 28. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2009 Ai caramba. Men sett at jeg hiver den over i min, som har Vista ultimate x64, vil jeg kunne ta datan over på ekstern HD? Tror kanskje det er det greieste, å så eventuelt formatere etterpå. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Du kan forsøke, naturligvis kan det være verre også, om den ikke er lesbar i den maskinen slik at du får hentet ut data, så må du for all del lage ny tråd, for da har du en mer seriøs filsystem krasj, dette vet jeg Hårek og Wiberos kan fikse, ellers er det mulig du må forsøke med GetDataBack om det er tilfellet i allefall, da denne driter i om filsystemet er intakt eller ei. Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 Du kan jo prøve det som foreslås i denne artikkelen. http://thelazyadmin.com/blogs/thelazyadmin...asic-Disks.aspx Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. oktober 2009 Del Skrevet 28. oktober 2009 (endret) Det forslaget kan fungere, har prøvd det selv. Men hvis du velger å flytte den over til en annen PC og hente ut filene, så sletter du bare partisjonen og lager ny. Standard oppgaver for Diskbehandling. Og pass på ikke å sjekke av når du blir spurt om å lage Dynamisk. Ser denne problemstilling ganske ofte, tror man klikker av på dette uten å vite hva man gjør. Edit: Var noe ukonsentrert da jeg skrev det siste. Spørsmålet om Dynamisk kommer jo ikke når man lager partisjon, det kommer når man initialiserer disken. Endret 28. oktober 2009 av Hårek Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå