HeHauken Skrevet 6. november 2009 Del Skrevet 6. november 2009 (endret) Kan faktisk ikke forklare hvorfor jeg ikke likte Ox-bow. Kanskje det hadde noe med forventningene å gjøre. Slutten trakk uansett opp filmen. Glemte forresten noen filmer: Forbidden Zone (Richard Elfman, 1982) Har den på DVD, og den skal sees i løpet av helgen Pierrot le Fou (Jean-Luc Godard, 1965) Ikke min Godard-favoritt, men det er en god film. Barry Lyndon (Stanley Kubrick, 1975) Ikke sett - selv om den er høyt på prioriteringslisten. The Thief of Bagdad (Michael Powell, 1940) Ikke sett, men skal også få tid til denne. Week End (Jean-Luc Godard, 1967) En av Godards beste. Endret 6. november 2009 av HeHauken Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. november 2009 Forfatter Del Skrevet 6. november 2009 Hehe, syntes det manglet noe ja. Gled deg til Lyndon og Forbidden Zone -- de to beste av de siste du posta der. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Hvordan klarer du å like så nye filmer? Moderne, farger, kvalitet (bilde + lyd), skuespillere + hvordan filmen er Wow, du har visst ikke skjønnt at du må tenke litt på når filmen ble lagd, mye lettere å like filmen da... forventer man gode effekter av gamle filmer er man delvis skrudd, for de effektene som er på gamle filmer var awesome på den tida de kom ut. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2010 Sant nok det, men de gamle filmene på listen min har nesten ikke noe effekter uansett, så det blir ikke noe problem. Det eneste som kan kræsje med dagens samfunn er teatralsk skuespill/klassisk skuespill som folk ikke er vandt til, uvant humor eller annet. En slags kulturkræsj bare i tid. Lenke til kommentar
Sameboe Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Sant nok det, men de gamle filmene på listen min har nesten ikke noe effekter uansett, så det blir ikke noe problem. Det eneste som kan kræsje med dagens samfunn er teatralsk skuespill/klassisk skuespill som folk ikke er vandt til, uvant humor eller annet. En slags kulturkræsj bare i tid. Hehe, still... både skuespiller teknikk og effekter er utviklet mye siden den gang. Kan ikke forvente de beste effektene da. Lenke til kommentar
Crinderman Skrevet 6. mars 2010 Del Skrevet 6. mars 2010 Wow, du har visst ikke skjønnt at du må tenke litt på når filmen ble lagd, mye lettere å like filmen da... forventer man gode effekter av gamle filmer er man delvis skrudd, for de effektene som er på gamle filmer var awesome på den tida de kom ut. Jeg skulle ønske folk sluttet å blande forventninger med karakterer/hvor god filmen er. Det er jo samme filmen uansett hva du forventer. Ja, det er godt mulig at du blir skuffet hvis du hadde ekstra høye forventninger og at du kan bli positivt overrasket hvis det er motsatt, men man kommer vel allikevel frem til samme kvalitet. For eksempel så er en 8/10 fra Bergman en ekstrem skuffelse mens en 7/10 fra Emmerich gjør deg gledelig overrasket. Men 8eren er fremdeles bedre enn 7eren tiltroff for at du ble skuffet over at det ikke var enda et mesterverk. Jeg lar iallefall ikke "forventninger" påvirke hva jeg syns om selve filmen. Videre vil jeg legge til at man burde dømme alle filmer likt, uansett når de ble laget. Er effektene svake så burde det trekke ned. Syns nesten det blir løgn når det er greit at lavbudsjettsfilm eller "gammel" film kan slippe unna med ting som større produksjoner ikke kan. Lenke til kommentar
Wise-Mobster91 Skrevet 23. april 2010 Del Skrevet 23. april 2010 Kul liste. Har sett 10 av filmene der og har tenkt å se flere snart. Så Barry Lyndon nå nettopp og det er en av de beste filmene jeg har sett. Raging Bull, Gudfaren, the shining og the good the bad and the ugly er på topp 10 listen min de også. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 23. april 2010 Forfatter Del Skrevet 23. april 2010 Barry Lyndon er uten tvil et fantastisk mesterverk. Helt sinnsyk film, på linje med Raging Bull og There Will Be Blood. Og alle tre er fantastiske rise-and-fall-filmer. BL scorer virkelig full pott på alt fra kamera og kinematografi, til spenning, musikk og personligheter. Mesterverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå