Gå til innhold

Samsung UE55B7050 VS Philips Cinema 21:9


Anbefalte innlegg

Hva anser dere som det beste kjøpet:

Samsungen

eller

Philipsen

 

 

Tenker på å kjøpe meg ny TV å valget står mellom disse to, men er åpen for andre TV-er i samme kvalitet.

 

Hvilken ville dere valgt?

 

Ser ikke noe mer på film en de fleste, men det blir fort en film eller to i uken.

Ikke ta prisforskjellen i betrakting.

Endret av Kurt-Angle
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begge er kjempebra TV-er. Det blir litt smak og behag. Hvis du ikke har gjort det ennå, bør du se dem med egne øyne før du bestemmer deg. Vær obs på formatet på Philips' 21.9-TV; Den er knall å se film på, men når du ser 16:9-materiale med riktige proposjoner blir bildestørrelsen omtrent som en 42". Når du er ute etter så rå TV, burde du kanskje også titte på Philips LED Pro. Det er kanskje det råeste av teknikk akkurat nå....

Lenke til kommentar

Av de to alternativene du nevner her er det et defintivt valg. Philips 56pfl9954. Den er overlegen på alle måter i forhold til UE55b7050.

 

Jeg ser daglig på UE55B7050. Den har et skarpt og fint bilde, men i mine øyne er bildet litt for "tegneserie" aktig.

 

Per dags dato er det noenlunde høy pris på 56pfl9954(veil. 37995,-)

Om det er verdt det blir en vurderingssak fra din side. Jeg synes det, men samtidig har man 46PFL9704 til knappe kr. 10,000,- lavere i pris.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig med deg. Med tanke på bildekvalitet er Philips 56PFL9954 ikke noe spesiell i det heletatt. Det er en helt alminnelig fullHD 100Hz Philips TV. Det er formatet som er spesielt og som du betaler for. Bruket skal være sterkt filmpreget for å i det hele tatt vurdere denne, til annet (blandet) bruk finnes det bedre alternativ.

 

Samsungs 55" 7-serie vil jeg si er ett par hakk bedre. Om du kalibrerer den leverer den ganske naturtro farger, og har kanskje markedets beste skarphet og bildebehandling.

 

Er generelt ikke glad i Philips TVer. "Philips-bevegelser" har blitt ett begrep i bransjen på dårlige interpoleringer, og edge enhancements sørger for tegnefilmaktige konturer og en hel del pixelering. Det finnes ett unntak og det er Philips nye LED-TV. Det er kort sakt en glitrende TV når du får skrudd av alle Philips "forbedringene".

 

Samsungs 9000-serie spekuleres det i om blir droppet, men det kommer en 8500-serie på nyåret med lokal dimming.

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takker for svar.

 

TV kjøpet har blitt litt utsatt grunnet mangel på fritid i det siste, men er nå på utkikk igjen.

 

Ser at PFL9704H ikke har kommet på lager enda(når kommer den?).

 

Er det noen som har Philips 56PFL9954 stående hjemme?

 

Har lest noen teste og ifølge dem er den en veldig bra TV til film som også fungerer bra til "vanlig" TV bruk.

 

Har det kommet noe mer eksakt dato på når Samsung B8500 serien kommer?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...