Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Avrusning, hva skal jeg si til arbeidsgiver?

Gjest Mann 27

Anbefalte innlegg

Gjest Mann 27

Er på avrusning for benzodiazepiner/piller og opiat/heroin akkurat nå.

Har vært frivillig inne i 4uker nå, og noe av det som plager meg mest nå er hva jeg skal si til arbeidsgiver og ansatte!

Er 100% sykemeldt nå. Jeg vet at arbeidsgiver ikke har rett til å vite hvorfor man er syk, men har uttalt meg med at jeg har "møtt på veggen" og er på behandling. Da kan arbeidsgiver trekke sine egne konklusjoner uten selv å vite akkurat hva det er.

Men- Fikk en melding på mobilen idag, hvor arbeidsgiver ville ha meg i MØTE med meg og en fra helsetjenesten. Med tanke på å komme seg tilbake på jobb raskest mulig. HVA SKAL JEG GJØRE?

Ønsker ikke å fortelle noe som helst av at jeg er på avrusning, og ønsker å skåne både arbeidsgiver og ansatte for dette. Vet ABSOLUTT ikke hva jeg skal si på dette møtet!!

Noen som kan komme på noen gode forslag eller kanskje har vært borti noe av det samme selv?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Arbeidsgiver er pliktig til å kontakte ansatte som er langtidssykemeldt for å se om han kan gjøre noe for å tilrettelegge arbeidet for at du skal komme raskest mulig tilbake.

Slik jeg forstår det så er du i et organsiert avrusningsprogram, og da kan sikkert din kontakt der være behjelpelig for at du ikke trenger å møte evnt. hva du skal si.

Lykke til med avrusningen! :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...