Primer4 Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 (endret) 1: Dogma 2: Clerks 3: Lock, Stock and Two Smoking Barrels 4: The Big Lebowski 5: Superbad 6: Harold & Kumar (enern) 7: Pineapple Express 8: Shaun of the Dead 9: Hot Fuzz 10: Tropic Thunder edit: glemte harold & kumar Endret 8. november 2009 av kristus? Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 1. Smala Sussie 2. Me, Myself and Irene 3. Hangover 4. CKY-filmene 5. Jackass-filmene 6. Freddy Got Fingered 7. Fear And Loathing In Las Vegas 8. Haggard 9. Pineapple Express 10. Napoleon Dynamite Kommer sikkert til å endre på denne listen, sliter fælt med å lage sånne lister. Alle burde forøvrig sjekke ut Smala Sussie, en av de beste svenske filmene ever: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Ikke min favorittsjanger, og komedie er best i serieformat, men har skrapet sammen 10 stykker som har gitt meg noen ganske lattermilde timer: 1. Snatch 2. Kiss Kiss Bang Bang 3. The Big Lebowski 4. Ed Wood 5. Life Aquatic With Steve Zissou 6. High Fidelity 7. The Man With The Naked Gun 8. In Bruges 9. Anchorman 10. South Park: Bigger, Longer & Uncut Edit: Gjorde et par endringer Endret 9. november 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) 1. Withnail & I 2. Survive Style 5+ 3. Monty Python and the Holy Grail 4. Brazil 5. Last Life in the Universe 6. Dr. Strangelove 7. Fear and Loathing in Las Vegas 8. Anchorman 9. Bad Taste 10. Hot Rod EDIT: Kom på Last Life in the Universe Endret 9. november 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Herlig å se Withnail & I øverst, men Ichi The Killer er vel strengt talt ikke en komedie. Nå er det 6-7 år siden jeg så den, men jeg mener da å huske at latternerven min ikke var særskilt aktiv under filmen. Seff, jeg ler av HORRIBLE The Crow men det betyr ikke at det er en komedie... vel? Endret 9. november 2009 av tjalla Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Kanskje ikke. Jeg bare tittet på Comedies i vote history, og der var den. Den er jo igrunn ganske humoristisk, selv om det kanskje bør ansees å være en splatter med noen mørke komiske elementer. Akkurat som den morsomme fyren (les: pothead etc) som funker som comical relief i alle slashere. Vi får se om Ichi beholder sin plass The Crow er forøvrig så brutalt dårlig at jeg ikke klarer å le engang Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 De fleste komedier jeg har sett er filmer som American pie og Scary movie, men disse fortjener ikke en plass i listen synst jeg: 1. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb 2. Life Of Brian 3. The Big Lebowski 4. The Meaning of Life 5. Snatch (denne er det lenge siden jeg har sett) 6. Tropic Thunder 7. Wild Hogs 8. Jackass the movie (1&2) 9. Me, myself and Irene 10.Ace Ventura Lenke til kommentar
DoktorBacon Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 (endret) Kanskje ikke. Jeg bare tittet på Comedies i vote history, og der var den. Da skulle jeg ha hatt med filmer som Oceans Eleven, Lost in Translation og The Sting. Endret 9. november 2009 av DoktorBacon Lenke til kommentar
Labraxas Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Jeg var veldig usikker på om jeg skulle inkludere Ichi the Killer i denne listen, og har tenkt en del på det i ettertid og, og når det nå tas opp her har jeg besluttet å diskvalifisere den. Selvom jeg faktisk lo mye og godt av denne, men det er nok bare jeg som er litt skadeskutt. Ichi åker altså ut, og Lock Stock kommer inn i bunden, så da ser lista slik ut: Clerks. The Big Lebowski The Blues Brothers Groundhog Day Little Miss Sunshine O Brother, Where Art Thou? Monty Python and the Holy Grail Ferris Bueller's Day Off Knocked Up Lock, Stock and Two Smoking Barrels Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 10. november 2009 Del Skrevet 10. november 2009 Kanskje ikke. Jeg bare tittet på Comedies i vote history, og der var den. Da skulle jeg ha hatt med filmer som Oceans Eleven, Lost in Translation og The Sting. Jeg mener fortsatt at det ikke er urimelig å kalle den en splatter/komedie. Den falt likevel ut, til fordel for... Hot Rod? Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Får vi en kåring snart? 12/11 i dag Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Takk for påminnelsen Glutar. *Har endret mit innlegg*, finnes ganske høyt oppe på side en. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Miike har andre gode komedier; f.eks The Happiness of the Katakuris - dansende zombier er jo genialt. For min del skal det til mye for at jeg bryter ut i hysterisk latter; f.eks øksemordscenen i American Gothic, Nazi/paganistkorets destruktive symfoni i He Died with a Felafel in His Hand, og denne helt herlig absurde scenen fra førstnevnte mesterverk: Se filmen hos Youtube Endret 12. november 2009 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Nå fikk jeg lyst til å se Katakuri igjen. En av de sprøeste filmene jeg noensinne har sett Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Skuffende film spør du meg. Ikke spesielt morsom. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) 1. Get Ready to Be Boyzvoiced Jøss, var den så bra da? Og du har jo ikke "originalen" Spinal Tap på listen engang! Endret 13. november 2009 av Speik Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Bruker mindre og mindre tid på dette forumet, og det kommer neppe til å bli særlig mer fremover. Jeg kommer derfor ikke lenger til å jobbe mer med disse kåringene. Jeg skal prøve å regne sammen poengene i denne runden og få lagt ut listen i løpet av helgen, men that's it. Får håpe noen andre er interessert i å ta over. Endret 13. november 2009 av Infenso Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Bruker mindre og mindre tid på dette forumet, og det kommer neppe til å bli særlig mer fremover.Huff og uff. Why? Endret 13. november 2009 av thesinner Lenke til kommentar
Infenso Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Jeg kommer nok fremdeles til å skrive litt her nå og da, men min interesse for dette forumet er langt lavere nå enn det den var. Den er ihvertfall ikke stor nok til at jeg ønsker å ha anvar for kåringer eller lignende. Filmklubben skal jeg derimot ikke på noen måte forlate. Hvorfor? Nei, si det. Jeg har gått mer over til andre forum. De fleste diskusjonene på dette forumet blir for meg uinteressante, og mange av medlemmene som var aktive før har nå blitt inaktive. Endret 13. november 2009 av Infenso Lenke til kommentar
Njormann Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Tar meg friheten til summere stemmene og legge ut listen. (tar ikke på meg ansvaret for den videre driften av slike tråder) Håper ingen har noe imot dette.. Diskusjon.no's topp 30 komedier 1. The Big Lebowski (151) 2. Clerks (124) 3. Monty Python and the Holy Grail (119) 4. Dr. Strangelove (110) 5. Life of Brian (86) 6. Snatch (66) 7. Annie Hall (56) 8. Lock, Stock and Two Smoking Barrels (48) 9. Evil Dead II (46) 10. Shaun of the Dead (45) 11 - This is Spinal Tap 43 12 - Borat (43) 13 - Superbad (40) 14 - Fear And Loathing in Las Vegas (40) 15 - The Hangover (40) 16 - Moder Times (38) 17 - Dumb and Dumber (35) 18 - Groundhog day (35) 19 - Pineapple Express (34) 20 - In Bruges (31) 21 - Forgetting Sarah Marshall (31) 22 - Great Dictator (30) 23 - Army of Darkness (28) 24 - Braindead (24) 25 - Clerks II (24) 26 - Kiss Kiss Bang Bang (23) 27 - Airplane! (23) 28 - Hot Fuzz (20) 29 - Amelie (19) 30 - Blazing Saddles (19) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå