Gå til innhold

Hva slags hardware til Doom III?

Anbefalte innlegg

Ja spillet kommer jo snart så hva slags hardware tror dere er best til å spille Doom III?

Min pc har:

GF 3 64 mb ram grafikk kort

1024 mb ram

PleXwriter 16/10/40A cdromplayer/writer

hardisk 120 gig Seagate Barracuda 7200.7

Sb live (første utgave)

LOL jeg tror jeg må oppgradere grafikk kortet...og lydkortet :D ps lydkortet har begynt å "bugge" litt så det kan oppgraderes alikevel til en av de nyeste Sounblaster kortene som støtter 6-1 lyd..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LOL takk for teit svar :D bedre å ikke svare neste gang for deg!

Pressessor 1600mhz pentium 4 og jeg tror ikke prossessoren har så mye å si i forhold til grafikk kortet! 8) HK er Asus p4 ds og minne er sd ram

Og jeg SPURTE om hva slags hardware tror dere er best til å spille Doom III og ikke hva som er så kult med det jeg har for jeg har ikke sett noen hardware krav til dette spillet noen steder.

Lenke til kommentar
LOL takk for teit svar  :D bedre å ikke svare neste gang for deg!

Synnes nå disse punktene er høyst akutelle. Når du allerede sier at du må oppgradere grafikkortet og lydkortet, hva er det da igjenn for oss å komentere? Tror ikke akkurat at det er cd-rommen din som vil holde deg igjenn.

CPU- og minnetype er høyst akktuelt. Om du i tilleg kan gi oss hovedkortet blir det endå bedre.

Edit: Der satt du inn de ja. Mangler fortsatt minnetypen (sd eller ddr). Og om CPu ikke har så mye å si for doom3, og grafikkortet alikavell skal byttes ut, hvorfor spør du oss?

Er det du egentlig lurer på hvilket skjermkort du bør kjøpe for å kunne kjøre doom3?

Lenke til kommentar

For å si det sånn: JO CPU har masse å si, nytter ikke å spille DooM3 selv om du har Radeon 109006546 Pro med eget bensindrevet agregat og vinkelslipt duplokatalysator om når du kjører en 350 mhz celeron... :-?

Og JA, den cpu'en kommer nok til å holde deg KRAFTIG igjen i DooM3...

Du bør ha ny CPU, skjermkort, helst hovedkort og ram.... OSVOSV

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

husker ikke hvilken hw side som gjorde div tester,men de benchmarket fx 5900 ultra og radeon 9800 pro i doom3 med forskjellige cpuer og det viste seg at doom3 kom til å gå etter strupen på skjermkortet, så det å ha et kraftig skjermkort er meget viktig.

du har tydeligvis mer enn nok ram,cpuen holder sikkert den, men du sier ingenting om det er williamette eller northwood cpu..

, lydkortet bør du nok også oppgradere, f.eks soundblaster live 5.1

hvis du leser den siste testen til hw.no av geforce fx 5800 ultra så ser du at kortet med de nye driverne mildt sagt sparker rumpe..

samme cpu og alt annet,bytt ut lydkortet og skjermkortet like før doom3 lanseres.

på det tidspunktet ligger nok 5800 ultra temmelig lavt priset og du får nok soundblaster live 5.1 til en billig penge.

:)

Lenke til kommentar
Sist endret av Tåka den Fre Mai 23, 2003 8:00 pm, endret 8 ganger.

8 ganger? :o

Hmm hvor har du det fra jeg bare forandret cpu og ram type EN gang så dere som MÅTTE ha det hvet hva jeg har!! Og hvor du har fått 8 ganger sjønner ikke jeg! :o kanskje du har blinkset på 8:00 pm og lagt det til Soldier_448!! i "Quoten din" :o

anyway glem hva jeg har og fortell hva dere tror er the ultimate kraft for og spille Dooom 3 er !! :woot:

Og jeg har nå bestilt nytt lydkort så det eneste er Grafikk kort men det er så dyrt så jeg har ikke råd før neste måned :p

Håper spillet blir grise bra 8)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

en barton 2800+

512 mb pc 3500 ddr *dual*

asus eller epox hk

geforce fx 5900 ultra

skulle nok holde :woot:

( i dette tilfellet nevner jeg nvidia,dette pga etter virkelige tester,dvs benchmarker i spill viser at kortet er det raskeste på markedet,samt at john carmack har snakket varmt om nv30 og doom3, tviler på at nv35 gjør det verre )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...