Beyma Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Husker jeg skulle spørre om en vare og ble bare ledd av en dame.. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Virker som jeg må ty til tlf i morgen...4. dagen uten å få svar. Ikke holdbart, er dog første gangen jeg har opplevd treg behandlig av henvendelser. De kunne ha svart at de "jobber med saken" hvis det var et litt vanskelig henvendelse....men utifra hva jeg leser så kan det virke som de ikke har åpnet mailen Kanskje ansette en ny person som kan ta seg av epost hvis de virkelig får så mange henvendelser...? Lenke til kommentar
Mick444 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Dette blir ønsketenkning. Selvfølgelig hadde et slikt system vært optimalt, men de færreste har et såpass gjennomført system.Det ironiske her er at Netshop definitivt går for å være et av de beste på kundebehandling. Spørr hvilken som helst erfaren Hardware-kjøper, han handler stort sett av enten Komplett eller Netshop Ønsketenking er det selvfølgelig, og om ingen av de norske hardware-butikkene har et godt velfungerende retursystem (som jeg selvfølgelig ikke kan bedømme om netshop har i virkeligheten eller ikke, ut i fra min ene erfaring) tørr jeg virkelig satse på at Dustinhome vil etablere seg godt på markedet hvis de faktisk satser slik på kundeservice som ryktene sier. Dog er sosiale medier en viktig plattform for dagens bedrifter, og Netshop burde virkelig holde seg oppdatert på hva norges største dataforum(?) skriver om dem. Å komme inn her og se at noen har problemer med netshop-returen (ikke meg, som har fått løst alle problemene, men de andre i tråden) og hjelpe dem / svare dem ville ført til en rask u-sving av innstillingen til leserne! Et google søk på "Netshop retur" viser denne tråden og en annet foruminnlegg med "netshop med treg retur" som de 2 øverste søkene. Deretter Netshop.no. Ikke en ønskesituasjon for Netshop vil jeg tenke Tror faktisk jeg leste at en MPX fyr kom inn på en tråd hvor en kar hadde problemer med returen og ga han insta-løsning på problemet. Ga meg et positiv syn på dem ivertfall! Men for all del, dette emnet var ikke for å rakke på NetShop. Bare for å få en antydning på ca hvor lang tid retursaker tar, mtp at jeg ikke fikk svar på mailen fra Netshop. Endret 12. november 2009 av Mick444 Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 glade entusiaster som jeg ville kalle de fleste på forumet her gir mye referanser for salg når bekjente skal bygge pcr, henge på forumet som f.eks dustin gjør er ikke akkurat dårlig for salg. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det ironiske her er at Netshop definitivt går for å være et av de beste på kundebehandling. Spørr hvilken som helst erfaren Hardware-kjøper, han handler stort sett av enten Komplett eller Netshop Erfarne hardware kjøpere vet godt at Netshop bevisst og konsekvent nekter deg de rettighetene de vet du har krav på, og unngår å støtte opp under den slags snusk. Så fort de ikke får igjen penger fra produsent fordi garantitiden har løpt ut, putter de fingrene i ørene og sier "Lalalalala, vi vet ikke hva forbrukerkjøpsloven er, LALALALALALA, garantitiden ute LALALALALALALA!", selv om det er en klar reklamasjonssak. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 har opplevd flere ganger i retursaker med norske butikker at de prøver det jeg ville kalle direkte lure/svindle brukeren med si du har krav på mindre enn kjøpsloven sier, så når de får svar med sitater fra kjøpsloven føyer de seg. men hvor mye sparer de på de forbrukerene som ikke slår opp i kjøpsloven selv montro... Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 men hvor mye sparer de på de forbrukerene som ikke slår opp i kjøpsloven selv montro...Mye, dessverre. Men en ting er å nekte et hvert ansvar. At butikkene prøver å snyte meg for frakten ved defekte varer (dersom de ikke sender ut egen returlapp), ser jeg f.eks på som en selvfølge. Å konsekvent nekte ansvar for varer i det hele tatt er ganske ille i mine øyne, når det er klart at det er snakk om et produkt som fortsatt er innenfor reklamasjonsperioden. Må jo nevnes at det sikkert er flere andre butikker som gjør det og, men jeg har ihvertfall sett/lest mest om netshop i slike saker, særlig her på forumet. Kan jo ha noe å gjøre med at det (tilfeldigvis?) kom flere netshop saker mens jeg finleste forbrukerrettsforumet sist omgang. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Ønsketenking er det selvfølgelig, og om ingen av de norske hardware-butikkene har et godt velfungerende retursystem (som jeg selvfølgelig ikke kan bedømme om netshop har i virkeligheten eller ikke, ut i fra min ene erfaring) tørr jeg virkelig satse på at Dustinhome vil etablere seg godt på markedet hvis de faktisk satser slik på kundeservice som ryktene sier. Dog er sosiale medier en viktig plattform for dagens bedrifter, og Netshop burde virkelig holde seg oppdatert på hva norges største dataforum(?) skriver om dem. Å komme inn her og se at noen har problemer med netshop-returen (ikke meg, som har fått løst alle problemene, men de andre i tråden) og hjelpe dem / svare dem ville ført til en rask u-sving av innstillingen til leserne! Et google søk på "Netshop retur" viser denne tråden og en annet foruminnlegg med "netshop med treg retur" som de 2 øverste søkene. Deretter Netshop.no. Ikke en ønskesituasjon for Netshop vil jeg tenke Tror faktisk jeg leste at en MPX fyr kom inn på en tråd hvor en kar hadde problemer med returen og ga han insta-løsning på problemet. Ga meg et positiv syn på dem ivertfall! Men for all del, dette emnet var ikke for å rakke på NetShop. Bare for å få en antydning på ca hvor lang tid retursaker tar, mtp at jeg ikke fikk svar på mailen fra Netshop. Igjen en snever tankegang, det vil alltids være retursaker som ikke går til fordel for kunden/kjøperen. Hva du leser på forumet eller lignende, er ikke akkruat en god beskrivelse av kundeservice'n til Netshop, det er stort sett enkelt brukere som vet å ta ibruk det såkalte internettet, og spre jævlige omtaler av det eventuelle firmaet. Nå snakker jeg generelt sett, og ikke noe som helst vont ment iforhold til din intensjon til denne tråden. Nå er Netshop muligens det mest oppdaterte på den sosiale siden. De har en rekke tiltak: * Netshop's kjente SuperTirsdag. * Netshop's tidligere produkt testere. DustinHome har akkurat kommet, det skulle egentlig bare mangle at de markedsfører seg slikt mtp de faktisk er helt nye på det Norske markedet. Jeg undrer meg stort om DustinHome gjør det samme de neste årene. Selvsagt ville det vært optimalt for en ansatt hos Komplett eller hvilket som helst annet firma, å drive support og anbefaling på Hardware.no. Men dette hadde blitt en dyr affære, selv om de kanskje hadde inntjent en slik ansettelse. Jeg vet hva din intensjon var, og det var overhode ikke det tråden har utviklet seg til å bli, men dessverre pleier de fleste tråder som dette å bli sutre tråder for tidligere kunder som ikke har fått sine returer akseptert eller lignende. NgZ: Og dette har definitivt ikke noe med kun din personlige oppfattelse av Netshop? Netshop var tidligere kjent for å ha et eminent kundesupport-lag, hvor alt og alle ble godkjent ("Kunden har alltid rett"-argumentet ble brukt ved enhver anledning), nå derimot har det kommet vanskeligere tider, og nettsjapper, ilikhet med Netshop, ser at de må kutte ned i budsjettene sine. Logisk nok, etter all veldedighet, så ser de at retursaker er noe de kan tjene inne mye på. Jeg regner med at det er mange som selv kan innse hvor mange retursaker som blir godkjent uten nevneverdig grunnlag, ofte er det en elendig feilbeskrivelse fra kunden/kjøperen også. Igjen: Jeg har selv hatt noen fæle saker med Netshop, jeg skal unnalte å nevne dem, men jeg klarer allikevel være objektiv nok å se at Netshop er en fantastisk sjappe, og det er en grunn til at ringrevene bruker butikker som Netshop og Komplett Endret 13. november 2009 av Giallorossi Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) NetShop startet sin karriere med å bli kompis med nerdene på internett, fikk kjapt et veldig bra rykte, og ble fort store. Så trakk de seg tilbake, og gikk fra å gi mer enn kundene burde forvente, til å ikke engang følge loven. Personlig erfaring: - Kjøper laptop med 3 års garanti - Reklamerer innen 2 år, blir bedt om å vente på nye drivere - Tar igjen kontakt (da mellom 2 og 3 år), får beskjed om at reklamasjonsretten er utløpt Min situasjon på det tidspunktet: jeg har 2 eller 5 års reklamasjonsrett (NS påstår 2), 3 års garanti, og har både reklamert innenfor reklamasjonsfristen og er fremdeles innenfor garantitid. - De både nekter for reklamasjon, og sier de ikke kan huske garantien. Heldigvis hadde jeg lagret nettsidene, så jeg kan bevise at de faktisk har solgt meg garanti. - Da går de over til å mase om "mobilsaken", dvs. en sak som pågikk på den tiden der det var uenighet om 2 eller 5 års reklamasjonsfrist for mobiltelefoner. Garanti var visst irrelevant. - Til slutt blir taktikken å "ikke finne feilen" (åpenbar feil), "glemme saken", "rote vekk PCen" (ok denne tror jeg på, men fremdeles, udugelig), ikke ta telefonen/besvare på mail (når de tok telefonen kunne jeg ha sittet i 45 min - 1 time og ventet) Det endte opp med at jeg ga opp, da jeg ikke hadde mulighet til å bruke mer tid på å krangle til meg mine rettigheter. Alt i alt tapte jeg en bærbar PC på saken. Det skal sies at de var behjelpelige i begynnelsen, og at PCen ble levert imponerende kjapt i sin tid. Problemene oppstod når de ikke klarte å reparere feilen etter 3 gangers retur, og jeg ønsket å heve kjøpet. Endret 13. november 2009 av cecolon Lenke til kommentar
Mick444 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Igjen en snever tankegang, det vil alltids være retursaker som ikke går til fordel for kunden/kjøperen. Hva du leser på forumet eller lignende, er ikke akkruat en god beskrivelse av kundeservice'n til Netshop, det er stort sett enkelt brukere som vet å ta ibruk det såkalte internettet, og spre jævlige omtaler av det eventuelle firmaet. Dette er jeg helt klar over. Skrev derfor "som jeg selvfølgelig ikke kan bedømme om netshop har i virkeligheten eller ikke, ut i fra min ene erfaring"i mitt forrige innlegg. Min ene erfaring kan enkelt ha vært litt registreringssurr som skjer 1/100000 ganger. Nå er Netshop muligens det mest oppdaterte på den sosiale siden. De har en rekke tiltak: * Netshop's kjente SuperTirsdag. * Netshop's tidligere produkt testere. Jepp. Supertirsdag her på forumet har vært en veldig fin idé som engasjerer kundene og tydligvis(?) resulterte i masse kjøp. (Dog har det vært en del klaging i slutten av den tråden, men har ikke satt meg inn i hva det gjaldt) Tidligere produkt testere aner jeg ikke hva er Netshop er forresten også på Twitter, som er en positiv ting. Fant dem dog ikke på Facebook. DustinHome har akkurat kommet, det skulle egentlig bare mangle at de markedsfører seg slikt mtp de faktisk er helt nye på det Norske markedet. Jeg undrer meg stort om DustinHome gjør det samme de neste årene. Etter hva jeg har fått med meg så er de vist ganske etablerte i Sverige, og at de også er store på kundeservicen der. Altså, at det ikke kun er noe som gjelder de første månedene hvor returen virkelig ikke blir testet ut. Selvsagt ville det vært optimalt for en ansatt hos Komplett eller hvilket som helst annet firma, å drive support og anbefaling på Hardware.no. Men dette hadde blitt en dyr affære, selv om de kanskje hadde inntjent en slik ansettelse. Det trenger ikke å koste så veldig mye. Gi det som en oppgave til en ansatt at han skal ta et raskt søk annenhver dag eller noe sånt, hvis han får litt døtid, for å se hva som blir skrevet der ute. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Har hatt to stygge retursaker hos Netshop. Den siste var på et skjermkort som har en defekt i minnet, gir artifacts i bildet. Netshop returenerte skjermkortet testet som ok og med testgebyr på 250kr. Begrunnelsen var at det kunne runde flere runder i 3DMark uten å kræsje. Kortet runder jo helt riktig så mange runder du vil der, for 3dmark kræsjer nødvendigvis ikke selv om man får artifacts i teksturene. Jeg har nå sett meg nødt til å melde saken inn for forbrukermyndighetene. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Selvsagt ville det vært optimalt for en ansatt hos Komplett eller hvilket som helst annet firma, å drive support og anbefaling på Hardware.no. Men dette hadde blitt en dyr affære, selv om de kanskje hadde inntjent en slik ansettelse. Det trenger ikke å koste så veldig mye. Gi det som en oppgave til en ansatt at han skal ta et raskt søk annenhver dag eller noe sånt, hvis han får litt døtid, for å se hva som blir skrevet der ute. Problemet er, for bedrifter som NetShop, at man da gjør seg tilgjengelig, og mister muligheten til å stenge seg inne og ignorere mail og telefoner fra misfornøyde kunder. Det vil også komme frem tydeligere hvordan de bruker ressurser på salg men ikke support dersom man kan se at de kun svarer på salgshenvendelser i forum, men ikke support. Lenke til kommentar
Mick444 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Problemet er, for bedrifter som NetShop, at man da gjør seg tilgjengelig, og mister muligheten til å stenge seg inne og ignorere mail og telefoner fra misfornøyde kunder. Det vil også komme frem tydeligere hvordan de bruker ressurser på salg men ikke support dersom man kan se at de kun svarer på salgshenvendelser i forum, men ikke support. Nå var virkelig ikke tanken min at noen bedrifter skal prioritere kundegrupper fremfor andre. Selvfølgelig skal direkte kontakt til netshop være førsteprioritet. Mitt tips er bare å holde seg oppdatert på hva som skrives om dem, og eventuelt i visse tilfeller stikke nesa litt ut. Ser dem at det skrives mye negativt om supporten så ha et internt møte / ekstra ressurser / whatever for å prøve å gjøre saken bedre. Hvis de skal sitte å forsvare seg selv i alle mulige klager rundt om kring på nettet vil det nok fort ta mye tid og ressurser, som fort kan være waste of time. Lenke til kommentar
Dudeson Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Giallorossi:skjønner ikke hvor du har det fra at netshop er blant di beste på kundeservice?får litt sånn fanboyfeeling med måten du argumenterer på. Lenke til kommentar
Giallorossi Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg spørte deg om noe på forje side, som du enda ikke har klart å svare på. Fanboy-takter? Jeg klarer å se realiteten, ikke bedømme utifra egne (dårlige) erfaringer. Er det virkelig så vanskelig å se hvor mange som kjøper fra Netshop? Hadde service'n vært så horribel vær gang som noen brukererfaringer på dette forumet viser til, så hadde ikke dette vært levbart på av Netshop. Jeg skal også ærlig innrømme at feilbeskrivelsene til kundene, mange ganger, kan være så fatalt ubrukelig at testingen av RMA-produktet kan være vanskelig (Les: Nesten umulig) å komme over. Cecolon: Og denne konspirasjonsteorien din er kun basert på egen erfaring? Jeg velger å ikke dra det noe lenger da trådstarters intensjon til denne tråden var noe helt annet - Men jeg innså hva som ville komme, og det kom Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det var en teori på hvorfor enkelte bedrifter er tjent med å holde seg unna sosiale nettverk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå