Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Support hos Netshop


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Leverte inn en bærbar PC til support hos NetShop for nesten en uke siden. Noen som vet sånn ca når jeg kan forvente å få noe informasjon eventuelt når den kommer tilbake? (Er lei av å sitte på en minipc hjemme :p)

 

Vurderer å kjøpe en helt ny stasjonær PC så supporten her blir nok avgjørende om jeg bestiller fra dem eller ikke ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du får den tilbake :) Da jeg leverte defekt laptop til Netshop, klarte de aldri å finne feilen, og når jeg til slutt forsøkte å heve kjøpet, steilet de helt og latet som de ikke husket garantien som var gitt, og ikke kjente til forbrukerkjøpsloven. En av gangene maskinen var inne hadde de rotet den bort også.

 

De greide faktisk å vri seg unna til slutt ved å trenere saken og ikke ta telefonen - jeg brukte MYE tid på dette.

 

Konklusjon: skal du ha denne, er sikkert NetShop OK, men skal du ha noe som du kan tenke deg å få støtte på dersom det går i stykker, styr unna!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kontaktet NetShop angående status på returen min. Fikk opplyst at den lå klar til henting. Noe som i og for seg er greit, hvis man ser bort fra at de hadde klart å registrere den på et helt ukjent navn. Flaks at jeg sparte på kviteringen slik at jeg ikke måtte lyve på meg en annens identitet for å få min egen PC tilbake.

 

Yeye, velger nok ikke dem neste gang nei :)

Lenke til kommentar

Ditto.

 

Jeg kjøpte en Asus EEE som jeg sendte inn etter et par dager på DOA. Der fant de ut at de heller skulle gi meg pengene tilbake. I og for seg greit, men det var tilbudsvare som jeg egentlig gjerne ville ha.

 

Ved en senere anledning kjøpte jeg et kit med GSM-antenne og adapter slik at den skulle virke til mitt Option Icon 225 USB-modem. Det var mulig å bestille antenne og adapter separat, eller som kit til en noe lavere totalsum, noe jeg da gjorde. Når jeg fikk forsendelsen va det ingen adapter, det er faktisk ikke sjanse i havet for at den adapteren kan ha skjult seg inni pakken der. Jeg måtte ringe og purre flere ganger før de sendte meg adapteret jeg hadde bestilt, og når jeg først fikk det var jeg kommet hjem fra feriebolig der jeg hadde behov for produktet.

Lenke til kommentar

Høres rart ut, jeg har hatt returer på netshop gående flere ganger, selv hatt et par "diskusjoner" med de når de har hatt feil bilde på produktet, så det så ut som noe annet enn det var.

Det løste seg alltid veldig godt og kjapt for meg iallefall..

Trist å høre at dere andre har hatt så mye trøbbel, men på den annen side så hører man jo sjelden om de som alt har gått 100% bra for ;)

 

Håper det ordner seg for dere

Lenke til kommentar

Slike tråder utarter seg omtrent alltid til å bli en klagetråd. Negative opplevelser blir sittende i minnet lenge, muligens altfor lenge.

 

Netshop er på ingen måte vanskelige eller ubehjelpelige, men det er nok altfor mange som forventer en slags barneoppgragelse i slike saker (Les: Retur/RMA-saker), itilegg så er det nok mange kunder som gjør minimalt med å fremme saken sin.

 

Jeg har handlet hos de fleste Hardware-sjapper her til lands utallige ganger, og jeg skal ærlig innrømme at jeg har hatt noen svært negative returforespørsler til Netshop, men jeg er ikke så innsnevra av meg at jeg stryker de fra mulige kjøpssteder.

Sier ikke at det ikke er forskjell på RMA/Returforespørsler metodene til diverse nettsjapper, men det er som oftest de negative sakene som kommer frem :)

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Jeg selv har stort sett bare hatt positive retursaker hos Netshop, også via venner av meg. Både laptopper, minnebrikker, hard disker etc. Retur har gått raskt og enkelt i de fleste sakene. Eneste gangen som har tatt tid var en PC'e jeg bygget for en kollega, tror den hadde ASUS M2N-E hovedkort med AMD prosesor etc. Den maskinen var fullstendig ustabil og gikk i blåskjerm støtt og stadig. En nabo har jeg bygget nesten identisk maskin til med samme HK som har vært stabil. Netshop byttet CPU, Minne, HK etc etc uten at det hjalp. Flere ganger inn til rep da den var stabil i en god stund så tuklet. Til slutt så byttet de HK til ett Gigabyte kort og da ble alt bra. Tydeligvis at det HK ikke taklet akkuratt den CPU så bra eller noe.

 

Men til trådstarter. Laptopper må ofte sendes i videre til verksted som reparerer dem. Så Netshop tar imot retur, sender den videre, den blir fikset og så sendt tilbake til Netshop igjen og vips får du beskjed at den kan hentes. Rep på verksted har ofte deadline innen en virkeuke. Så 2 uker rep + frakt og slikt er nok ikke helt uvanlig.

 

Kontakt Netshop og hør med dem. :)

Lenke til kommentar

Jeg har jo fått bærbar tilbake. Problemet var bare at de registrerte PCn min på et helt annet navn og at jeg derfor aldri ble kontaktet. Fikk jo oppklart det til slutt, men ikke akuratt noen positiv situasjon.

 

Netshop er på ingen måte vanskelige eller ubehjelpelige, men det er nok altfor mange som forventer en slags barneoppgragelse i slike saker (Les: Retur/RMA-saker), itilegg så er det nok mange kunder som gjør minimalt med å fremme saken sin.

 

Alle bedrifter burde ha et ønske om en høy grad av retensjon. For å opprettholde kunder burde butikker faktisk strekke seg så langt som mulig i slike situasjoner. Det er jo en grunn til at store bedrifter ofte velger å ikke være så alt for pirkete når det kommer til retursaker, fordi det lille tapet der blir gjort opp for i det lange løp ved å beholde en kunde.

 

Imo burde man selv kun stå for levering/henting, deretter burde faktisk netshoppen selv stå for purring, fremme saken din o.l.

 

Men i mitt tilfelle gikk nok selve reparerings prossessen ganske fint, mens netshop surret.

 

Om dette er nok til at jeg skal velge bort NetShop? Når jeg vet at det er andre butikker med bedre kundeservice der ute, så vil jeg nok i de fleste tilfeller gjøre det. :)

Lenke til kommentar
har sendt 12 eposter til Netshop om spørsmål angående både salg og retur. Enda ikke fått svar, har snart gått 4 uker fra første mailen ble sendt.

 

Jeg handler aldri hos netshop igjen.

 

Rart, får du den automatiske svar-meldingen?

 

Har alltid fått svar i løpet av 3 dager (litt lang tid, men men) etter en mail.

Lenke til kommentar

Jeg har ett hovedkort samt ett skjermkort jeg har søkt om retur på, ingen svar der. Sendte også epost under supersalget deres angående feil under salget og da om jeg kunne få varen til utropt pris. De sa selv på forumet att man skulle sende til;: [email protected]. Heller ingen svar her (Denne skjønner jeg da det helt sikkert var ekstremt hektisk denne dagen, jeg er jo ikke urimelig).

 

Netshop leverer varene men fra min side så har jeg enda ikke hatt en positiv retur fra deres side. Synd å si det. På den andre siden kryr det sikkert av folk som har hatt saker som har gått på skinner.

Endret av mreinha
Lenke til kommentar

@mreinha: No veit eg ikkje kvifor du skulle senda e-post til "[email protected]" då den vanlege adressa er "salg@netshop.no". Det er den som står opplyst på nettsidene deira.

 

For support er det "[email protected]" som gjeld, evt "[email protected]" ;)

 

No skal eg ikkje seia at den adressa du har brukt ikkje går, men det høyres rart ut då du har fått ei anna adresse enn den eg nesten alltid får raskt svar frå ;)

Lenke til kommentar
Alle bedrifter burde ha et ønske om en høy grad av retensjon. For å opprettholde kunder burde butikker faktisk strekke seg så langt som mulig i slike situasjoner. Det er jo en grunn til at store bedrifter ofte velger å ikke være så alt for pirkete når det kommer til retursaker, fordi det lille tapet der blir gjort opp for i det lange løp ved å beholde en kunde.

 

Imo burde man selv kun stå for levering/henting, deretter burde faktisk netshoppen selv stå for purring, fremme saken din o.l.

 

Men i mitt tilfelle gikk nok selve reparerings prossessen ganske fint, mens netshop surret.

 

Om dette er nok til at jeg skal velge bort NetShop? Når jeg vet at det er andre butikker med bedre kundeservice der ute, så vil jeg nok i de fleste tilfeller gjøre det. :)

Dette blir ønsketenkning. Selvfølgelig hadde et slikt system vært optimalt, men de færreste har et såpass gjennomført system.

Det ironiske her er at Netshop definitivt går for å være et av de beste på kundebehandling. Spørr hvilken som helst erfaren Hardware-kjøper, han handler stort sett av enten Komplett eller Netshop ;)

Lenke til kommentar

Ehm, hvor mener du de kjøper delene sine, om jeg tørr spørre?

 

Komplett er butikken i Norge som får inn de nyeste Hardware-delene først, stort sett. De er definitivt de snilleste når det gjelder retursaker. De har ellers den beste lagerløsningen iforhold til utsending av varer.

Eneste som tidligere gav Netshop en fordel før var deres hentelger på Grorud, nå har også Komplett fått en slik løsnin, dog på Vindern :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...