Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Utropstegn ved lokalt og trådløs nettverk?

Anbefalte innlegg

Hei, saken er det at nettverket på min bærbare PC ikkje fungerer, men det funker fint på den stasjonære, her er litt info:

Ved siden av den lokale tilkoblingen er det eit utropstegn og under statusen til tilkoblingen står det Status: Begrenset eller ingen forbindelse.

Når eg trykker reparer står det at den ikkje kan fornye IP-adressen, dette kommer òg opp når eg prøver å reparere det trådløse nettverket.

Trådløs nettverkstilkobling -> Egenskaper -> Trådløse nettverk -> Datakryptering - >WEP

Kan det vere at det er WEP som er problemet?

Dette var ikkje eit problem med min brors bærbar og min andre bærbar.

Kan det hende at det er noke med driverene til min bærbare?

Kan noken vere så snill å hjelpe meg, sliter med dette problemet lenge.

Mvh Rinat

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som regel en av tre grunner som forårsaker at du ikke får tildelt IP:

- Problem mellom nettverkskortet og ruterne i typen kryptering som brukes (test uten kryptering for å se om problemet forsvinner, og test deretter med andre krypteringsinstillinger for å finne noe som fungerer)

- DHCP på ruteren fungerer ikke (men da skulle alle maskinene hatt samme problem, så det er det tydeligvis ikke)

- Nettverkskortet på maskinen har enten feile instillinger, eller av andre grunner klarer ikke tilegne seg IP. Du kan prøve å sette en statisk IP på kortet i så tilfelle, eller prøve å resintallere kortet da det ofte retter mange typer feil.

-Stigma

Lenke til kommentar
Det er som regel en av tre grunner som forårsaker at du ikke får tildelt IP:

- Problem mellom nettverkskortet og ruterne i typen kryptering som brukes (test uten kryptering for å se om problemet forsvinner, og test deretter med andre krypteringsinstillinger for å finne noe som fungerer)

- DHCP på ruteren fungerer ikke (men da skulle alle maskinene hatt samme problem, så det er det tydeligvis ikke)

- Nettverkskortet på maskinen har enten feile instillinger, eller av andre grunner klarer ikke tilegne seg IP. Du kan prøve å sette en statisk IP på kortet i så tilfelle, eller prøve å resintallere kortet da det ofte retter mange typer feil.

-Stigma

Er dårlig med datamaskiner når det gjelder internett kobling. Kordan finner eg krypterings instillinger og sånt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...